معرفی بهترین لوله برای شوفاژ

بهترین لوله‌ برای شوفاژ، لوله گالوانیزه است که مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد. برخی از مهم‌ترین لوله‌های پلیمری مورد استفاده در شوفاژ شامل لوله پلی اتیلن، لوله پروپیلن و لوله پلاستیکی می‌شود که طی سال‌های اخیر استفاده از این نوع لوله‌ها به ویژه در مناطق با رطوبت بالا، افزایش یافته است. انواع لوله‌های فولادی شوفاژ بر اساس استاندارد ISO ،BS ،DIN و ANSI تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین لوله برای شوفاژ صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

لوله مناسب برای شوفاژ

لوله‌ها و اتصالات فولادی یک انتخاب کلاسیک و اقتصادی برای شوفاژ خانه هستند. از آنجایی که سیستم گرمایشی شوفاژ یک سیستم بسته است و ورودی اکسیژن در آن وجود ندارد، پدید آمدن خوردگی در آن به ندرت اتفاق می‌افتد. لوله‌های فولادی از جنس فولاد کربن، استنلس استیل و فولاد آلیاژی، برای لوله‌های گرمایشی به ویژه شوفاژ مناسب هستند.

متریال اشاره شده برای سیستم گرمایشی یک خانه، نسبت به سایر سیستم‌ها بهتر و ارزان‌تر هستند و برای فشار و دمای تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است. یکی از معایب انواع لوله‌های فولادی (به جز فولاد ضد زنگ)، خطر خوردگی در سطوح خارجی است. به همین دلیل برای مناطقی که در معرض رطوبت هستند، از این نوع لوله‌ها استفاده نکنید و به سمت لوله‌های پلیمری مانند لوله‌های پلی اتیلن، پلاستیکی و پروپیلن بروید.

انواع لوله برای شوفاژ

  • لوله فولادی
  • لوله گالوانیزه
  • لوله مسی
  • لوله پلاستیکی
  • لوله پلی اتیلن
  • لوله پروپیلن

بهترین لوله برای شوفاژ

بهترین لوله برای شوفاژ

اگر به دنبال لوله مناسب برای شوفاژ خانه خود هستید، استفاده از لوله مسی، لوله پلاستیکی، لوله پلی اتیلن، لوله پروپیلن، لوله فولادی و لوله گالوانیزه توصیه می‌شود. این نوع لوله‌های اشاره شده جزو انواع لوله‌های شوفاژ هستند که عمدتا در شوفاژ، لوله‌کشی آب گرم و سرد، موتورخانه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی منازل ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی هر کدام از لوله‌های مناسب شوفاژ بپردازیم. با مجله کار آهن همراه ما باشید.

لوله فولادی

بهترین لوله برای شوفاژ

هنگام نصب شوفاژ در کف یا در فضای مرطوب، سیستم لوله فولادی کربنی تنها در صورتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که بتوان اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داد تا تضمین کند که قرار گرفتن بیشتر در معرض رطوبت سطح بیرونی سیستم را می‌توان کنترل کرد. در این موارد استفاده از سیستم لوله‌کشی از جنس استنلس استیل توصیه می‌شود.

با این حال، لوله‌های فولادی مناسب برای لوله شوفاژ به دو دسته لوله‌های درزدار و بدون درز با استاندارد تولید ISO ،BS ،DIN و ANSI تقسیم‌بندی می‌گردد. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای لوله‌های فولاد مناسب تست گاز خانگی، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

تفاوت بین لوله‌های فولادی بدون درز و درزدار در جوش طولی آن‌ها است که در نوع درزدار برخلاف نوع بدون درز، درز طولی جوش داده می‌شود. همچنین به لوله‌های بدون درز مناسب شوفاژ، لوله مانیسمان نیز گفته می‌شود که نسبت به نوع درزدار، در برابر نیروهای فشاری مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

در ضمن لوله مانیسمان ضخامت بیشتری نسبت به لوله درزدار دارد. لوله‌های فولادی ضد زنگ نسبت به فولاد کربنی، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی خارجی دارند. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای لوله‌های درزدار و لوله‌های بدون درز، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

لوله‌ گالوانیزه

بهترین لوله برای شوفاژ

لوله گالوانیزه به عنوان یک نوع لوله فولادی، از جمله بهترین متریال برای استفاده در شوفاژ است. این نوع لوله به علت دوام بالا در برابر حرارت، جزو بهترین عایق‌ها برای لوله شوفاژ به حساب می‌آید.

لوله‌ مسی

بهترذین لوله برای شوفاژ

در بسیاری از کشورهای جهان، مس به دلیل خواص خوب شناخته شده‌اش (هم از نظر ساخت و ساز و فناوری نصب و هم از نظر هیدرولیک لوله)، نسبت به لوله‌های فولادی جوش داده شده مناسب‌تر است. معرفی تکنولوژی پرس و امکان استفاده از لوله‌های مسی با ضخامت دیواره‌های کمتر در سیستم‌های گرمایشی طبق استاندارد DIN EN۱۰۵۷، نصب لوله‌های مسی را بیشتر، مقرون به صرفه‌تر و در نتیجه برای تجارت جذاب‌تر می‌کند.

استفاده از لوله‌های مسی برای سیستم‌های گرمایش کوچکتر مانند لوله شوفاژ معمول است. آن‌ها به راحتی نصب می‌شوند، اما در هنگام نوسان دما بیشتر از لوله‌های فولادی منبسط می‌گردند. لوله‌های حرارتی مسی در برابر خوردگی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. این نوع لوله‌ها، دارای کاهش فشار کمتر نسبت به لوله‌های فولادی کربن‌دار هستند.

از لوله‌های مسی در سیستم‌های شوفاژ، لوله‌کشی آب، فاضلاب، سوخت‌رسانی، روغن موتور و دستگاه‌های تهویه هوا استفاده می‌شود. به دلیل گران بودن متریال مس، این لوله‌ها کمتر در تاسیسات آب و لوله‌کشی فاضلاب بکار می‌روند. در ضمن قابلیت انتقال حرارت مناسب، یکی از انگیزه‌های اصلی استفاده از مس در تولید لوله‌های تاسیساتی و موتورخانه است.

لوله‌ پلاستیکی

بهترین لوله برای شوفاژ

اگر دمای سیستم گرمایشی به حدود ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد محدود شود، می‌توان از لوله‌های پلاستیکی برای شوفاژ استفاده کرد. لوله‌های پلاستیکی ساخته شده از PPSU در برابر خوردگی مقاوم و دارای سطح صاف در داخل لوله هستند.

از جمله معایب لوله‌های پلاستیکی می‌توان به انبساط خطی زیاد و نفوذ پذیری آن‌ها در برابر اکسیژن (تا حد کم) اشاره کرد. با این حال برای حل این مشکل، می‌توان لوله‌های فلزی را برای ورودی اکسیژن سیستم گرمایشی در نظر گرفت. لوله‌های چند لایه انعطاف‌پذی مولتی فیت با یک لایه آلومینیومی یکپارچه در برابر نفوذ اکسیژن مناسب است.

لوله پلی اتیلن

بهترین لوله برای شوفاژ

لوله‌ پلی اتیلن به عنوان یکی از لوله‌های پلیمری، از جمله گزینه‌های مناسب برای لوله‌های مورد استفاده در لوله شوفاژ است. این نوع لوله‌ها به نسبت لوله‌های پروپیلن، دما و فشار بالاتری را تحمل می‌کنند.

همچنین در برابر حلال‌های شیمیایی، اسیدها و رسوب مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. اگر دمای مورد استفاده در شوفاژ، بین ۵۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد، شما می‌توانید از لوله‌های پلی اتیلن استفاده کنید.

اگرچه دیواره این نوع لوله‌ها دارای ضریب اصطکاک پایین است اما در برابر اشتعال و عوامل جوی مقاومت چندانی ندارد. در ضمن این لوله از چسبندگی پایین رنج می‌برد و در برابر تنش، احتمال شکستن آن وجود دارد.

لوله پروپیلن

بهترین لوله برای شوفاژ

لوله پروپیلن یکی دیگر از لوله‌های پلیمری مناسب برای لوله شوفاژ است که نسبت به سایر لوله‌ها، مقاومت بالاتری در برابر پوسیدگی و رسوب از خود نشان می‌دهد. این نوع لوله‌ها وزن پایینی دارند و به ندرت درگیر افت فشار می‌شوند.

با این حال، لوله پروپیلن معایبی نیز دارد که می‌توان به احتمال درز اکسیژن، ضریب انبساط طولی زیاد و تحمل دمایی و فشاری پایین اشاره کرد. اگر دمای مورد استفاده در شوفاژ خانه شما، بین ۴۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد، شما می‌توانید از لوله‌های پروپیلن استفاده کنید.

قیمت لوله شوفاژ

لوله شوفاژ یکی از مهم‌ترین محصولات ساختمانی است که امروزه بر اساس جغرافیا و میزان رطوبت محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این محصول بر اساس میزان عرضه و تقاضا به همراه نرخ دلار و … تعیین می‌شود. برای اطلاع از قیمت لوله‌های فولادی مناسب برای لوله شوفاژ، همین حالا با ما تماس بگیرد. گروه کارشناسان وب سایت کارآهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره بهترین لوله برای شوفاژ صحبت کنیم. بهترین لوله برای شوفاژ شامل لوله‌هایی از جنس فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و گالوانیزه می‌شوند. همچنین در طول سال‌ها اخیر، برخی لوله‌های پلیمری نیز برای استفاده به عنوان لوله شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از بهترین لوله‌های پلیمری مناسب شوفاژ شامل لوله پلی اتیلن، لوله پروپیلن و لوله پلاستیکی می‌شود. با این حال بهترین لوله برای شوفاژ خانه، لوله فولادی است.

نظرات بسته شده است.