حمایت فولادسازان کانادایی از اعمال عوارض بر واردات فولاد چین

حمایت فولادسازان کانادایی از اعمال عوارض بر واردات فولاد چین وارد فاز جدیدی شد. اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا (CSPA) درخواستی را امضا کرده‌اند که در آن از اعمال تعرفه‌های هدفمند بر واردات فولاد از چین حمایت می‌کنند. به نظر می‌رسد کانادا نیز به جمع کشورهایی پیوسته است که به دنبال اعمال عوارض وارداتی بر محصولات فولاد چین هستند. در این گزارش به درخواست فولادسازان کانادایی به عنوان اعضای انجمن فولاد کانادا از اعمال عوارض واردات فولاد چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

فولادسازان کانادایی: واردات فولاد چین را محدود کنید!

به گزارش کارآهن به نقل از وب سایت gmk.center اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا (CSPA) درخواستی را امضا کرده‌اند که در آن از اعمال تعرفه‌های هدفمند بر واردات فولاد از چین حمایت می‌کنند. بر اساس بیانیه فوق، این صنعت از تلاش‌ها برای اجرای رویکردی پیشگیرانه برای محافظت از صنعت فولاد در برابر شیوه‌های تجاری ناعادلانه و هماهنگی اقدامات با مهم‌ترین شریک تجاری کشور، ایالات متحده، قدردانی می‌کند.

در بخشی از درخواست فولادسازان کانادایی آمده است: «این تعرفه‌ها برای حفظ عرضه عادلانه و مطمئن فولاد در سرتاسر آمریکای شمالی حیاتی هستند. اعضای ما که نقش حیاتی در بخش تولید کانادا دارند، از تلاش‌های دولت و نمایندگان مجلس برای حفاظت از مشاغل، خانواده‌ها و جوامع کاملا حمایت و قدردانی می‌کنند».

بری زکلمن، مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده مستقل لوله فولادی در آمریکای شمالی، گفت: «کانادا باید از کارگران و جوامع خود در برابر واردات فولاد پرکربن از چین محافظت کند و در عین حال اقتصاد داخلی و روابط تجاری خود را در اولویت قرار دهد».

علاوه بر این، در بیانیه اعضای انجمن فولاد کانادا، اشاره شده است که زکلمن از CSPA در درخواست از کانادا برای ادامه پیوستن به شرکای تجاری ایالات متحده و مکزیک (CUSMA) برای محافظت از آمریکای شمالی در برابر چشم‌انداز تبدیل شدن به مقصدی برای واردات فولاد با قیمت ناعادلانه با کربن بالا حمایت کرد. این شرکت همچنان از اقداماتی برای محافظت در برابر فرار از وظیفه از طریق برچسب‌گذاری نادرست کشور مبدا و تغییر اساسی حمایت می‌کند.

اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر محصولات فولادی چین

در آگوست ۲۰۲۴، دولت کانادا اعلام کرد که قصد دارد بر واردات فولاد و آلومینیوم از چین مالیات ۲۵ درصدی اعمال کند. متعاقبا، چین در اعتراض به این اقدام به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

در اوایل ماه اوت، تولیدکنندگان فولاد و آلومینیوم کانادا از دولت خواستند تا در اسرع وقت تعرفه‌های جدیدی را بر محصولات چینی وضع کند. اینجا بود که حمایت فولادسازان کانادایی از اعمال عوارض بر واردات فولاد چین وارد مرحله جدیدی شد. به طوری که آن‌ها ادعا کردندکه محصولات فولاد چین بازار داخلی کانادا را به دست خود گرفته است و در نتیجه مشاغل را مورد تهدید قرار داده است.

کلام آخر

در این گزارش به حمایت فولادسازان کانادایی از اعمال عوارض بر واردات فولاد چین پرداختیم. به نظر می‌رسد که با گسترده شدن محصولات چینی به ویژه در صنعت فولاد، کانادا هم در راستای حمایت از کارگران و تولید داخلی این کشور، به دنبال اعمال محدودیت‌هایی بر واردات محصولات فولادی چین است. چین نیز در پی این موضوع، اعتراض خود را از طریق سازمان تجارت جهانی به دولت کانادا ابلاغ کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.