افزایش ۲۵ درصدی صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ | آمار واردات فولاد چین در سال ۲۰۲۴

چین در ژانویه تا مه ۲۰۲۴، صادرات فولاد را ۲۵ درصد در سال افزایش داد. بر اساس آمار منتشر شده، صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. به طوری که واردات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳، ۲.۷ درصد کاهش یافت. در این گزارش به آمار صادرات فولاد چین در ماه ژانویه تا مه ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۴

در ژانویه تا می ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی چین صادرات فولاد را ۲۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۴۴.۷ میلیون تن رساندند. از نظر پولی، صادرات ۱۱.۵ درصد سالانه کاهش یافت. این توسط Kallanish با اشاره به داده های اداره کل آمار چین گزارش شده است.

در ماه می سال جاری، فولادسازان چینی ۹.۶۳ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۴.۴ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشت. متوسط ​​قیمت صادرات ۷۶۱ دلار در هر تن (-۲.۲ درصد متر در متر) بود.

علی‌رغم اعمال محدودیت‌های ضد دامپینگ و تحقیقات علیه محصولات چینی توسط بسیاری از کشورها، فولادسازان چینی به شدت به صادرات خود ادامه می‌دهند. در عین حال، با توجه به کاهش درآمدهای صادراتی، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام کرده است که صادرات محصولات با ارزش افزوده پایین و مصرف انرژی بالا محدود خواهد شد. این امر در مورد چدن و ​​کک نیز صدق می‌کند.

فولادسازان چینی با مشکلات کاهش تقاضای داخلی برای فولاد و تهدیدهای خاصی برای صادرات رو به رشد مواجه هستند. امسال، مصرف فولاد در چین دوباره کاهش خواهد یافت، زیرا طولانی شدن بحران املاک و مستغلات هنوز به پایین ترین حد خود نرسیده است و رشد تقاضای زیرساخت ها کند می شود. بنابراین، کشور در حال بازگشت به رویه تنظیم تولید فولاد برای تغییر پویایی زنجیره ارزش است.

در سال ۲۰۲۳، چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شد.

صادرات محصولات فولادی در سال گذشته با ۳۶.۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد به چین به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که ۲۷.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. واردات سنگ آهن در سال جاری با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۷۹ میلیارد تن رسید.

صادرات فولاد چین در سال 2024

آمار واردات فولاد چین در سال ۲۰۲۴

واردات محصولات فولادی برای ۵ ماه نخست سال ۲۰۲۴ با ۲.۷ درصد کاهش نسبت به ژانویه تا مه ۲۰۲۳ به ۳.۰۴ میلیون تن رسید. واردات سنگ آهن به ۵۱۳.۷۵ میلیون تن رسید که ۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

واردات فولاد در ماه می با ۳.۲ درصد کاهش به ۶۳۷ هزار تن و واردات سنگ آهن با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۲.۰۳ میلیون تن رسید. متوسط ​​قیمت واردات سنگ آهن ۱۰۵.۷ دلار در تن (-۶.۵ درصد متر در متر) بود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی وضعیت صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ و واردات پرداختیم. به نظر می‌رسد که سیاست‌های چین به سمت تولید داخلی فولاد تغییر پیدا کرده است. این کشور به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در دنیا، قصد دارد تا واردات فولاد را به حداقل ممکن برساند. به طوری که آمارهای حکایت از کاهش واردات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.