کاهش تولید فولاد چین در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴

در ماه جولای، این کشور تولید فولاد را ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد. همچنین در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴، چین تولید فولاد را ۲.۲ درصد در سال کاهش داد و به ۶۱۳.۷۲ میلیون تن رسید. این را رویترز با استناد به داده‌های اداره ملی آمار چین گزارش داده است. در این گزارش به کاهش تولید فولاد چین در ماه ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

کاهش تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن به نقل از رویترز، تولید فولاد چین در ماه ژانویه تا ژوئیه سال ۲۰۲۴ حدود ۲.۲ درصد کاهش یافت. این در حالی است که آمار تولید فولاد چین در ماه جولای نیز روند کاهشی را بیش از ۹ درصد تایید می‌کند. به نظر می‌رسد که دولت چین متوجه کاهش تقاضا در صنعت فولاد شده است.

همچنین در ماه جولای تولید فولاد در کشور با ۹.۵ درصد کاهش نسبت به ژوئن به ۸۲.۹۴ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود فولادسازان بود. در عین حال این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

نمودار تولید فولاد چین

دلایل کاهش تولید در صنعت فولاد چین

میانگین تولید روزانه فولاد توسط فولادسازان چینی در ماه جولای به ۲.۶۸ میلیون تن رسید که ۱۲.۴ درصد کمتر از ماه ژوئن است و البته کمترین میزان از ابتدای سال را نشان می‎‌دهد. به این دلیل که تعدادی از کارخانه‌های فولاد محلی در حال حاضر در حال تعمیر و نگهداری هستند یا تولید را در میان تقاضا و قیمت‌های پایین‌تر برای فولاد، به‌ویژه میلگرد، کاهش داده‌اند.

نتایج منفی در صنعت فولاد در حال حاضر باعث شده است که قیمت سنگ آهن با حدود ۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار در تن برسد. این حداقل قیمت مواد اولیه از ابتدای سال تاکنون است.

سال گذشته، مقامات چینی محدودیت‌هایی را برای تولید فولاد در راستای جاه‌طلبی‌ها برای کاهش انتشار  CO2  اعمال نکردند که به افزایش حجم تولید و درآمد فولادسازان محلی کمک کرد. دولت چین در نظر دارد تا در سال جاری به روند تنظیم مقررات فولادسازی ادامه دهد، اما دامنه و زمان آن هنوز مشخص نیست.

آمار تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. بنابراین روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است.

آمار صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۳

صادرات فولاد از چین برای سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش در سال به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد ۷.۶۴ میلیون تن بوده که نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد کاهش داشته است. واردات سنگ آهن در سال جاری با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۱۷۹ میلیارد تن رسید.

کلام آخر

در این گزارش به کاهش تولید فولاد چین در ماه ژانویه تا جولای پرداختیم. به نظر می‌رسد با کاهش تقاضا و نبود حاشیه سود برای فولادسازان، تولید فولاد چین نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. اگر چه کشور چین از نظر تولید و صادرات فولاد در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد خوبی را تجربه کرد اما تولید فولاد در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.