ثبت رکورد صادرات فولاد چین در سایه جنگ تجاری

به گزارش کارآهن، صادرات فولاد چین رکورد جدیدی ثبت کرد. به طوری که فولادسازان چینی توانستند برای جبران تقاضای ضعیف و کاهش قیمت های داخلی، فولاد را به خارج از این کشور صادر کنند. آمار صادرات فولاد در چین به ۸۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ رسیده است. در این گزارش به ثبت رکورد صادرات فولاد چین می پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

رکورد صادرات فولاد چین ادامه دارد!

تصویری از صادرات فولاد چین

به گزارش کارآهن به نقل از بلومبرگ، صادرات فولاد چین یک رکورد جدید در سال جاری ثبت کرده است. به طوری که فولادسازان این کشور توانستند فروش فولاد صادراتی را به ۸۱ میلیون تن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا امروز ۱۵ اکتبر برسانند.

آمار فوق نشان می‌دهد که صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۲۱ درصد رشد را تجربه کرد. به نظر می‌رسد چین قصد دارد تا برای جبران تقاضای ضعیف و کاهش قیمت‌های داخلی، رویکرد جدیدی نسبت به صادرات محصولات فولادی داشته باشد.

دستاوردهای فولاد چین در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن و کانادا، به دنبال اعمال تعرفه واردات محصولات فولادی ارزان قیمت چین هستند. آن‌ها معتقدند که واردات فولاد چین زمینه را برای نابودی تولید داخلی کشورهای هدف صادراتی به وجود می‌آورد.

از طرفی، چین در این زمینه به اعتراض گسترده پرداخته است و به هیچ عنوان نمی‌تواند بپذیرد که کشورهای هدف صادراتی بر ممنوعیت کالاهای فولادی چین تاکید کنند. به همین دلیل وزارت صنعت چین در یک نامه رسمی به سازمان تجارت جهانی، شکایت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

باید دید در پی ثبت رکورد جدید صادرات فولاد چین به کشورهای هدف صادراتی، عکس‌العمل فولاد سازان بزرگ دنیا چه خواهد بود. با این حال چین معتقد است که اعمال عوارض وارداتی بر محصولات چینی توسط برخی کشورها، خللی در صادرات محصولات فولادی این کشور ایجاد نمی‌کند. به نظر می‌رسد که جنگ فولادسازان بزرگ با فولاد چین همچنان ادامه خواهد داشت.

کلام آخر

در این گزارش به ثبت رکورد صادرات فولاد چین در سایه اعمال عوارض واردات محصولات چینی به کشورهای خود پرداختیم. چین علی‌رغم اصرار بسیاری از فولادسازان دنیا بر اعمال عوارض واردات محصولات فولادی این کشور، همچنان به رکوردهای جدیدی در زمینه صادرات محصولات فولادی دست پیدا می‌کند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای بزرگ فولادی در پی اعمال عوارض سنگین بر واردات محصولات فولادی چین هستند. باید دید تا پایان سال ۲۰۲۴ چه اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.