کاهش تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴ | کاهش درآمد سالانه صنعت فولاد چین

در این گزارش به آمار تولید فولاد چین در ابتدای سال ۲۰۲۴ و علت کاهش درآمد سالانه صنعت فولاد چین می‌پردازیم. همچنین به آمار صادارت و تاثیر آن بر درآمد سالانه فولاد چین اشاره خواهیم کرد.

تولید فولاد چین در ژانویه تا فوریه سال ۲۰۲۴ افزایش یافت. به طوری که نتایج فراتر از پیش‌بینی‌های بازار بود. انتظار می‌رفت تولید در میان تقاضای کم فصلی کاهش یابد اما  در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴، شرکت‌های چینی تولید فولاد چین را ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۱۶۷.۹۶ میلیون تن رساندند.

همچنین صنعت فولاد چین صنعت فولاد چین درآمد سالانه ۴.۲ درصدی را در ژانویه تا آوریل کاهش داد. در این گزارش به آمار تولید فولاد چین در ابتدای سال ۲۰۲۴ و علت کاهش درآمد سالانه صنعت فولاد چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

چین تولید فولاد را ۱.۴ درصد در سال در ژانویه تا مه کاهش داد

تحلیلگران انتظار دارند تولید فولاد در چین در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۱ درصد در سال کاهش یابد. در ژانویه تا می ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی چینی تولید فولاد را ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کاهش دادند و به ۴۳۸.۶۱ میلیون تن رساندند. این خبر توسط XM با اشاره به داده های اداره ملی آمار چین (NBS) گزارش شده است.

در ماه می ۲۰۲۴، چین تولید فولاد را ۸.۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۲.۷ درصد نسبت به ماه مه ۲۰۲۳ افزایش داد که به ۹۲.۸۶ میلیون تن رسید. تولید ماه می بالاترین رقم ماهانه از مارس ۲۰۲۳ است و بیش از انتظارات تحلیلگران از ۸۷ تا ۹۰ میلیون تن است.

میانگین تولید روزانه فولاد در ماه مه به حدود ۳ میلیون تن رسید که از ۲.۸۶ میلیون تن در آوریل و ۲.۹۱ میلیون تن در می ۲۰۲۳ افزایش یافته است. چو شینلی، تحلیلگر چین فیوچرز گفت: «دلیل اصلی رشد تقاضای داخلی قوی همراه با افزایش صادرات است».

به گفته Mysteel، به طور متوسط ​​۵۳ درصد از کارخانه های فولادسازی در ماه مه با سود ۴۵ درصدی در آوریل کار می کردند. انتظار می‌رود در ماه ژوئن، تولید فولاد در چین کاهش یابد؛ زیرا تقاضا به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی (که یک عامل فصلی است) و حاشیه های کمتر محدود می‌شود.

بانک سرمایه‌گذاری چین CICC پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴، تولید فولاد توسط فولادسازان چینی ۱.۱ درصد در سال کاهش یابد؛ در حالی که تقاضای واقعی فولاد ۱.۲ درصد سالانه کاهش خواهد یافت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین در سال ۲۰۲۳ ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. بنابراین، روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است.

سال گذشته، مقامات چینی در راستای جاه‌طلبی‌های خود برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، محدودیت‌هایی بر تولید فولاد اعمال نکردند که به افزایش تولید و درآمد فولادسازان محلی کمک کرد. در سال جاری، دولت چین قصد دارد به روند تنظیم تولید فولاد ادامه دهد، اما میزان و زمان آن هنوز مشخص نیست.

تولید فولاد چین

افزایش صادرات فولاد چین در ماه می

صادرات فولاد چین در ماه می با ۴.۴ درصد افزایش ماهانه به ۹.۶۳ میلیون تن رسید. شینلی در ادامه اشاره کرد: «برخی از فولادسازان کوره قوس الکتریکی در ماه می تولید خود را از سر گرفتند. جیانگ ژنژن، تحلیلگر گروه CRU گفت: در همان زمان، کارخانه‌های فولاد کوره بلند نیز تولید خود را در ماه گذشته افزایش دادند که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت فولاد بود».

صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش در سال به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد کاهش داشت. واردات سنگ معدن با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۱۷۹ میلیارد تن در سال رسید.

کاهش درآمد سالانه صنعت فولاد چین

به گزارش کارآهن به نقل از Kallanish ، در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، درآمد صنعت فولاد چین ۴.۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و به ۲.۵۹ تریلیون یوان (۳۵۸ میلیارد دلار) رسید. این بخش در ۴ ماه زیان ۲۲.۲۲ میلیارد یوان را ثبت کرد.

در همان زمان، این بخش در مقایسه با سود ۳۹۰ میلیون یوان در سال گذشته، ۲۲.۲۲ میلیارد یوان زیان را ثبت کرد. همچنین در میان ۴۱ دسته صنعتی عمده در چین، متالورژی آهنی یکی از دو بخشی بود که طی چهار ماهه اول سال جاری همچنان متحمل ضرر شده است. این رقم برای صنعت سوخت و انرژی در ژانویه تا آوریل بسیار کمتر بود و ۴.۳۳ میلیارد یوان رسید.

طی ماه آوریل، درآمد و زیان صنعت فولاد این کشور به ترتیب ۶۸۲.۳۵ میلیارد یوان و ۸۶۰ میلیون یوان بوده است. در عین حال، گردش مالی و سود صنعت معدن چین در ژانویه تا آوریل امسال با ۲۵ درصد و ۶۴.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸۲.۶۳ میلیارد یوان و ۲۱.۲۵ میلیارد یوان رسید.

همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داده بود، در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، شرکت های فولادی چینی تولید فولاد را ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش دادند و به ۳۴۳.۶۷ میلیون تن رساندند. این رقم در ماه آوریل نسبت به ماه قبل ۲.۶ درصد و نسبت به آوریل ۲۰۲۳ با ۷.۲ درصد کاهش به ۸۵.۹۴ میلیون تن رسیده است. تحلیلگران انتظار دارند تولید فولاد در چین طی ماه مه به دلیل بهبود تقاضا و چشم انداز مصرف بهبود یابد.

فولادسازان چینی از مقامات می‌خواهند تولید فولاد را محدود کنند

به گزارش کارآهن به نقل از رویترز،  15 تولیدکننده عمده محصولات بلند (در اصطلاح صنعت فولاد، محصولات فولادی بلند یا محصولات بلند به محصولات فولادی از جمله سیم، میله، ریل و میله و همچنین انواع مقاطع سازه ای فولادی و تیرها اطلاق می شود) در چین از مقامات این کشور می‌خواهند تا اقداماتی را برای محدود کردن تولید محصولات مربوطه در بحبوحه کاهش قیمت فولاد اتخاذ کنند.

قیمت محصولات بلند در بحبوحه تداوم ضعف در بخش املاک و زیرساخت چین به شدت کاهش یافته که منجر به زیان و کاهش حاشیه سود برای تولیدکنندگان محلی محصولات مربوطه شده است.

تقاضا برای میلگردهای فولادی ناشی از ساخت و ساز زیرساخت‌ها نیز کاهش یافته است؛ زیرا مقامات محلی بودجه را کاهش داده‌اند. ۱۲ شهر و استان به دلیل بدهی بالا، پروژه‌های زیربنایی را به تعویق انداخته یا به طور کامل متوقف کرده‌اند. در نتیجه، قیمت میلگرد در بورس آتی شانگهای از ابتدای سال تاکنون ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است.

برخی از تولیدکنندگان فولاد در مواجهه با کاهش تقاضا، اقداماتی را برای حمایت از قیمت ها انجام داده‌اند. بر اساس گزارش CISA، ۳۸.۴ درصد از ظرفیت برای تعمیر و نگهداری در استان شانشی تعطیل شده است. همچنین تولید میلگرد در چین طی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ با ۰.۳ درصد کاهش در سال به ۳۲.۱ میلیون تن رسید.

پیش از این،CISA  از کارخانه‌های فولادی خواسته بود تا برای رفع نیازهای کاربران و اصل تعادل عرضه و تقاضا، شدت تولید را کاهش دهند.

همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داد، شرکت‌های فولادی چینی تولید فولاد را ۱.۶ درصد در سال افزایش دادند و به ۱۶۷.۹۶ میلیون تن در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ رساندند میانگین تولید روزانه فولاد در این دوره به ۲.۸ میلیون تن رسید که نسبت به ۲.۱۸ میلیون تن در دسامبر و ۲.۸۶ میلیون تن در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

افزایش تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴

نتایج فراتر از پیش بینی‌های بازار بود. انتظار می‌رفت که تولید فولاد در چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه به دلیل تقاضای کم فصلی کاهش یابد؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های فولادی چینی در حال انجام تعمیرات تاسیسات خود یا اورهال هستند.

میانگین تولید روزانه فولاد در این دوره ۲.۸ میلیون تن در مقایسه با ۲.۱۸ میلیون تن در دسامبر و ۲.۸۶ میلیون تن در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ بوده است.

در ماه ژانویه، فولادسازان چینی ۷۷.۲ میلیون تن محصولات فولادی تمام شده تولید کردند که ۶.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: آمار تجارت آهن و فولاد چین و اوکراین

تولید فولاد چین

آمار تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۳

همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داده بود، در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن بود که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. بنابراین، روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید در سال ۲۰۲۴ متوقف شد.

سال گذشته (۲۰۲۳)، دولت چین در راستای جاه‌طلبی‌های خود برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، محدودیت‌هایی در تولید فولاد اعمال نکرد که این اقدام به افزایش تولید و درآمد فولادسازان محلی کمک شایان توجهی کرد.

بیشتر بخوانید: صادرات ۹۰.۳ میلیون تنی فولاد چین | افزایش سهم کوره‌های قوس الکتریکی در تولید فولاد

کلام آخر

در این گزارش به آمار تولید فولاد چین بین ماه‌های ژانویه تا فوریه سال ۲۰۲۴ پرداختیم. بر اساس گزارش کارآهن، تولید فولاد چین در بین این دو ماه، ۱.۶ درصد افزایش یافت. داده‌های مختلف از شرکت‌های چینی نشان می‌دهد که تولید فولاد چین در ابتدای سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه طی سال ۲۰۲۳، رشد ۱.۶ درصدی داشته است و به و به ۱۶۷.۹۶ میلیون تن رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما مشورت کنید. جهت ارتباط با کارشناسان کارآهن، با شماره ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.