تولید فولاد چین در ماه سپتامبر کاهش یافت

تولید فولاد چین در ماه سپتامبر کاهش یافت. فولاد چین در ماه سپتامبر تولید فولاد را ۱.۱ درصد در مترمربع کاهش داد. از طرفی چین قصد دارد تا در مسیر بهبود وضعیت تولید فولاد طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ حرکت کند. باید دید که چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، چه وضعیتی را تا پایان سال ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد. در این گزارش به این خبر می‌پردازیم که تولید فولاد چین در ماه سپتامبر کاهش یافت. تولید فولاد چین در ماه قبل، ۶.۱ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

تولید فولاد چین در ژانویه تا سپتامبر

در ژانویه تا سپتامبر، تولید فولاد چین ۳.۶ درصد به صورت سالانه کاهش یافت. به گزارش کارآهن به نقل از سایت gmk، شرکت‌های فولادسازی چین در سپتامبر ۲۰۲۴ تولید فولاد را ۱.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش دادند و به ۷۷.۰۷ میلیون تن رساندند که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۲۳ است.

بهبود تقاضای فصلی، همراه با بسته محرک پکن، به کاهش کاهش ماهانه تولید کمک کرد که در ماه آگوست، ۳.۳ درصد، در ژوئیه ۹.۵ درصد و در ژوئن ۱.۳ درصد متر در متر بود.

تصویری از اینفوگرافی قیمت فولاد در چین طی سال ۲۰۲۴

تولید فولاد چین در ماه سپتامبر کاهش یافت

در سپتامبر سال جاری تولید فولاد توسط فولادسازان چینی در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۳، ۶.۱ درصد کاهش یافت. در همان زمان، میانگین تولید روزانه در ماه ۲.۲ درصد در مترمربع افزایش یافت اما با ۶.۲ درصد کاهش در سال به ۲.۵۷ میلیون تن رسید. همچنین تقریبا ۲۰ درصد از کارخانه‌های فولاد چین در پایان سپتامبر با سود کار می‎کردند، در حالی که در پایان اوت فقط ۳.۹ بود.

به لطف محرک‌های اقتصاد کلان و رشد تقاضای فصلی، فولادسازان از اواخر ماه گذشته به تدریج از ضرر به سود بازگشته‌اند. در نتیجه، بهره‌وری برخی از شرکت‌های فولادی در حال افزایش بوده است. در ژانویه تا سپتامبر، تولید فولاد در چین ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۷۶۸.۴۸ میلیون تن رسید.

کلام آخر

در این گزارش به این خبر پرداختیم که تولید فولاد چین در ماه سپتامبر کاهش یافت. در سال ۲۰۲۳، چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. بنابراین، روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شد. سال گذشته، مقامات چینی در راستای جاه‌طلبی‌های خود برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، محدودیت‌هایی بر تولید فولاد اعمال نکردند که به افزایش تولید و درآمد فولادسازان محلی کمک کرد. در سال جاری (۲۰۲۴)، دولت چین قصد دارد به روند تنظیم تولید فولاد ادامه دهد اما میزان و زمان آن هنوز مشخص نیست.

صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش در سال به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد کاهش داشت. واردات سنگ آهن در سال جاری با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۱۷۹ میلیارد تن رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.