تسریع در بهینه‌سازی ترکیب محصولات فولادی چین

صنعت فولاد چین از ابتدای سال تاکنون با مشکلات متعددی مواجه بود. بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، صنعت فولاد در حال تسریع بهینه‌سازی ترکیب محصولات فولادی چین است. طبق گزارش CISA، این در راستای تعدیل و بهینه‌سازی ساختار صنعتی ملی صورت می‌گیرد. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

بهینه‌سازی ترکیب محصولات فولادی چین

در نیمه اول سال جاری تولید محصولات فولادی که عمدتا در ساخت و ساز، پل‌سازی و ماشین‌سازی مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در همان زمان، تولید فولاد برای صنایع خودروسازی و کشتی‌ازی به رشد خود ادامه داد.

یائو لین، رئیس CISA گفت که از ابتدای سال جاری، بخش فولاد چین با چالش‌هایی از جمله عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، کاهش قیمت فولاد، قیمت بالای مواد خام و بازده اقتصادی پایین مواجه بوده است.

به گفته یائو، نیروی محرکه اصلی برای حمایت از بخش فولاد کشور، صنعت تولید خواهد بود. توسعه سریع وسایل نقلیه انرژی جدید، افزایش سفارشات برای کشتی های انرژی جدید و نوسازی سریع کشتی‌های قدیمی از تقاضای فولاد حمایت می‎کند. بنابراین ارتقاء تجهیزات در مقیاس بزرگ فرصت‌هایی را برای توسعه صنعت مربوطه فراهم می‌آورد.

خوشبینی به چشم‌انداز فولاد چین

Mysteel Global گفت در عین حال، طبق نظرسنجی مرکز نظارت بر قیمت کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) که در ۳۱ ژوئیه منتشر شد، بازار فولاد چین نسبت به چشم انداز ماه اوت با احتیاط خوش بین است.

بررسی NDRC که انتظارات را بر روی شش پارامتر کلیدی اندازه‌گیری می‌کند، نشان داد که شاخص‌های قیمت‌های فروش مورد انتظار و قیمت خرید در ماه اوت برای بازارهای عمده فروشی به ترتیب ۵۰ و ۴۸.۱ درصد بودند. این نشان‌دهنده افزایش ۱۲.۷ و ۳.۷ واحد درصدی نسبت به ماه قبل است. بر اساس گزارش NDRC، این ارقام حاکی از بهبود وضعیت بازار است؛ اگرچه هنوز محتاطانه به نظر می‌رسد.

شاخص حجم فروش مورد انتظار در ماه آگوست به ۶۱.۱ درصد رسید که ۱۳ درصد بیشتر از ماه قبل است، در حالی که شاخص موجودی مورد انتظار به ۴۴.۷ درصد (-۱۲.۸ درصد) کاهش یافت.

NDRC پیش بینی می کند که احساسات بازار احتمالا تا حدودی بهبود می‌یابد؛ زیرا کاهش عرضه توسط فولادسازان به تعادل پویایی عرضه و تقاضا در بازار داخلی کمک می‌کند. بر اساس این گزارش، بهبود شرایط ممکن است کمی قیمت فولاد داخلی را در این ماه افزایش دهد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، شاخص‌های اقتصاد کلان چین در نیمه اول سال روند نزولی را نشان دادند و تولید فولاد در بحبوحه کاهش حاشیه سود فولادسازان کاهش یافت.

کلام آخر

تسریع در بهینه‌سازی ترکیب محصولات فولادی چین، یکی از برنامه‌های مهم صنعت فولاد چین به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد که با بهینه‌سازی ترکیب محصولات فولادی چین، خوشبینی به این صنعت و تامین نیازهای صنایع پایین دست زنجیره فولاد بیشتر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.