فولادسازان اروپایی خواستار اعمال عوارض واردات فولاد هستند

فولادسازان اروپایی خواستار اعمال عوارض واردات فولاد هستند. با تشدید رکود در تولید محصولات فولادی اروپا به دلیل بالا بودن نرخ انرژی و تولید، فولادسازان اروپایی خواستار اعمال عوارض وارداتی ورق‌های نورد گرم مانند ورق سیاه از کمیسیون اروپا شدند. در این گزارش به درخواست فولادسازان اروپایی مبنی بر اعمال عوارض وارداتی فولاد از کمیسیون اروپا می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

فولادسازان اروپایی: واردات فولاد را محدود کنید!

به گزارش کارآهن به نقل آرگوس، تولیدکنندگان فولاد اروپایی از کمیسیون اروپا (EC) خواستار اعمال محدودیت‌های فوری بر واردات فولاد هستند که مشابه تعرفه‌های بخش ۲۳۲ ایالات متحده است. بنابراین فولادسازان اروپایی خواستار اعمال عوارض واردات فولاد هستند.

این درخواست به افزایش سریع واردات فولاد به اتحادیه اروپا، به ویژه ورق‌های سیاه (HRC) مربوط می‌شود که فشار قابل توجهی بر قیمت‌های داخلی وارد می‌کند. در جولای سال جاری، واردات ورق سیاه به رکورد ۱.۵۶ میلیون تن رسید که ۲۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داد که بالاترین میزان در سال های اخیر است.

فولادسازان اروپایی، به ویژه انجمن تولیدکنندگان فولاد یوروفر، نگران هستند که فولاد ارزان آسیایی به طور قابل توجهی تعادل بازار اتحادیه اروپا را مختل کند. علی‌رغم اقدامات حفاظتی موجود (به اصطلاح سهمیه‌های حفاظتی)، واردات همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و از سطوح تاریخی فراتر می‌رود.

منبع اصلی واردات فولاد به اتحادیه اروپا، چین است که به دلیل بحران تقاضای داخلی، صادرات خود را از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش داده است. این امر منجر به افزایش فشار بر بازار فولاد اروپا شده است که در حال حاضر به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی مصرف پایینی را تجربه می‌کند.

فولادسازان برای محدودیت‌های سخت‌تر لابی می‌کنند، زیرا چنین اقداماتی می‌تواند بازار اروپا را تثبیت کرده و تولیدکنندگان محلی را از رقابت نابرابر محافظت کند. با این حال، کمیسیون اروپا هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است و خاطرنشان می‌کند که هرگونه محدودیت تجاری جدید باید به دقت سنجیده شود. سخنگوی کمیسیون اروپا در بروکسل تأیید کرد که اقدامات حفاظتی جدیدی در حال بررسی است، اما تصمیم نهایی به وضعیت بازار و منافع استفاده کنندگان فولاد بستگی دارد.

عوارض فعلی حدود ۱۵ درصد از واردات فولاد را پوشش می‌دهد اما پیچیدگی کامل هزینه‌های انرژی و شرایط بازاری که شرکت‌های اروپایی با آن مواجه هستند را در نظر نمی‌گیرد.

در اوایل ماه اوت، کمیسیون اروپا آغاز تحقیقات ضد دامپینگ را در مورد واردات برخی از محصولات فولادی نورد گرم ساخته شده از آهن و سایر آلیاژها از مصر، هند، ژاپن و ویتنام اعلام کرد. رسیدگی ظرف مدت یک سال ولی حداکثر ۱۴ ماه از تاریخ انتشار آگهی با امکان اعمال عوارض موقت به مدت ۷ تا ۸ ماه تکمیل می‌شود.

بازار انتظار این مرحله را داشت. وضع بالقوه تعرفه های ضد دامپینگ عطف به ماسبق بر واردات کویل های نورد گرم به اتحادیه اروپا می‌تواند تجارت را زودتر از حد انتظار تحت تاثیر قرار دهد و بیش از نیمی از واردات HRC به این اتحادیه را تحت تاثیر قرار دهد.

کلام آخر

در این گزارش به درخواست فولادسازان اروپایی بر اعمال عوارض واردات فولاد از اتحادیه اروپا پرداختیم. بنابراین فولادسازان اروپایی خواستار اعمال عوارض واردات فولاد هستند. شرکت‌های فولادی از اتحادیه اروپا خواستند تا برای جلوگیری از تشدید بحران تولید فولاد در حوزه یورو، عوارض سنگینی بر واردات محصولات فولادی به ویژه ورق گرم چین اعمال کنند. هدف آن‌‎ها این است که از رکود تولید فولاد به ویژه ورق نورد گرم جلوگیری کنند. با این حال اتحادیه اروپا هنوز پاسخی به درخواست فولادسازان اروپایی نداده است و باید منتظر ماند که چه تصمیماتی در این زمینه گرفته می‌شود.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.