صادرات محصولات فولادی اروپا به ۲۸ میلیون تن رسید

آمارها نشان می‌دهد که صادرات محصولات فولادی اروپا در بازه زمانی ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۴ به ۲۸ میلیون تن رسیده است. این آمار کاهش  ۱۸.۵ درصدی صادرات در بازه زمانی گفته شده نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. از طرفی صادرات لوله فولادی اروپا نیز با کاهش چشمگیری مواجه بوده است که به نظر می‌رسد این محصول بیشتر از چین وارد کشورهای اروپایی می‎شود. در این گزارش به آمار صادرات محصولات فولادی اروپا به کشورهای مختلف در بازه زمانی ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا چقدر است؟

تصویری از صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا

به گزارش کارآهن به نقل از رسانه‌های اروپایی، صادرات محصولات آهن و فولاد اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث در ژانویه تا جولای به ۲۸.۲۱ میلیون تن رسید که ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشت. محموله های مواد خام فولادی با ۲۹ درصد کاهش در سالبه ۱۵.۸۶ میلیون تن رسید که عمدتا به دلیل کاهش شدید صادرات سنگ آهن -۵۵.۵ درصد در سال- به ۴.۷۹ میلیون تن دست یافت.

این موضوع با افزایش تقاضا برای مواد خام در اتحادیه اروپا در میان استفاده بیشتر از کارخانه‎های فولاد توضیح داده می‌شود. صادرات آهن خام ۴۹.۱۲ هزار تن (۳۲.۴- درصد سالانه)، فروآلیاژ ۲۲۳.۸۲ هزار تن (+۵۱.۸ درصد)، قراضه ۱۰.۲۱ میلیون تن (-۵ درصد) و محصولات نیمه تمام ۵۸۳.۶۸ هزار تن (۵۸۳.۶۸ هزار تن) بوده است..

صادرات محصولات نورد فولادی در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ با ۶.۷ درصد افزایش در سال به ۱۰.۶۵ میلیون تن رسید. به طور خاص، صادرات محصولات بلند با ۵.۲ درصد در سال به ۴.۰۶ میلیون تن و محصولات تخت به ۷.۶ درصد در سال به ۶.۵۹ میلیون تن افزایش یافت. صادرات لوله در مقایسه با ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ با ۲۶ درصد کاهش به ۱.۷ میلیون تن رسید.

از جمله محصولات فولادی کلیدی صادراتی اتحادیه اروپا عبارتند از:

آمار صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا
نام محصولمقدار
محصولات نورد تخت از سایر فولادهای آلیاژی۱.۹۸ میلیون تن (+ ۱۷.۴٪ سالانه)
فولاد نورد تخت پوشش داده شده۱.۷۳ میلیون تن (+ ۱۲.۳٪)
فولاد نورد گرم نورد تخت۱.۴۸ میلیون تن (-۷.۷٪)
نبشی و پروفیل‌های طرح دار و خاص۱.۲۹ میلیون تن (+۳.۹٪)
لوله۱.۷ میلیون تن

کلام آخر

در این گزارش به آمار صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ پرداختیم. به نظر می‌رسد صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا مانند لوله فولادی با کاهش قابل توجه مواجه شده است. این در حالی است که اروپا در نظر دارد تا برای تولید بیشتر، محدودیت‌هایی در زمینه واردات محصولات فولادی اعمال کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.