گلوگاه واردات لوله بدون درز به مکزیک بسته شد

در یک خبر فوری، وزارت اقتصاد مکزیک اعلام کرد که در راستای حمایت از تولید داخل، عوارض واردات لوله بدون درز به مکزیک تمدید شد. به نظر می‌رسد دولت مکزیک بررسی عوارض ضد دامپینگ واردات لوله از چهار کشور را تکمیل کرده است. درنتیجه مدت اعتبار عوارض گمرکی لوله‌های بدون درز کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، هند و اوکراین به مدت ۵ سال تمدید شد. در این گزارش به تمدید شدن عوارض واردات لوله بدون درز به مکزیک می‌پردازیم. به طوری که ورود لوله بدون درز از کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، هند و اوکراین به مکزیک بدون عوارض ممکن نیست. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

عوارض واردات لوله بدون درز به مکزیک تمدید شد!

گزارش کارآهن به نقل از Steel Orbis، وزارت اقتصاد مکزیک بررسی عوارض ضد دامپینگ واردات لوله‌های بدون درز از کره جنوبی، اسپانیا، هند و اوکراین را تکمیل کرد و تصمیم به تمدید آن گرفت. عوارض ضد دامپینگ در سال ۲۰۱۸ به میزان ۳۷۸ دلار در هر تن تعیین شده بود.

تعرفه‌های جبرانی نهایی ۱۳۱.۲ دلار در هر تن برای واردات از فولاد ایلجین و سایر شرکت‌های صادرکننده از کره جنوبی، ۲۰۶.۷ دلار در هر تن برای عرضه از هند و ۱۷۰.۱ دلار در هر تن برای واردات از اوکراین به مدت پنج سال تمدید شده است.

لازم به یادآوری است که شرکت‌های فولادی اسپانیا از سال ۲۰۱۸ به این سو متعهد شده‌اند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم لوله‌های بدون درز را با قیمت‌های زیر ۱۲۶۰ دلار در هر تن برای لوله‌های با قطر ۲ و ۶ اینچ و ۱۳۶۰ دلار در هر تن برای  لوله‌های با قطر ۸ و ۱۶ اینچ به بازار مکزیک صادر نکنند. بر اساس قطعنامه جدید، قیمت واحدی برای آن‌ها در سطح ۱۸۷۰ دلار در هر تن در نظر گرفته شده است.

قیمت برای صادرکنندگان اسپانیایی بر اساس شرایط کارخانه ذکر شده است که سالانه با در نظر گرفتن نوسانات قیمت قراضه بین المللی و تورم در این کشور به‌روز می‌شود. علاوه بر این، تحت TIGIE، مکزیک تعرفه‌های موقتی را از آوریل ۲۰۲۴ تا آوریل ۲۰۲۶ بر کشورهایی که با آنها توافقنامه تجارت آزاد ندارند، اعمال خواهد کرد.

کلام آخر

در این گزارش به تمدید شدن عوارض واردات لوله‌ بدون درز به مکزیک پرداختیم. وزارت اقتصاد مکزیک در راستای حمایت از تولید محصولات فولادی این کشور به ویژه لوله‌های فولادی کربنی بدون درز، عوارض واردات از کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، هند و اوکراین را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کرد. این سیاست توسط بسیاری از کشورهای تولیدکننده فولاد اعمال شده است تا در نتیجه بتوانند از تولید داخلی خود حمایت کافی را داشته باشند.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.