کاهش قیمت آهن آلات یک مشکل بزرگ است

مدیرعامل تاتا استیل در گفتگویی با منابع هندی اذعان داشت که کاهش قیمت آهن آلات مشکل بزرگ است. او در ادامه این گفتگو به موضوع تعرفه واردات آهن به هند اشاره کرد و از دولت خواست تا اجازه ورود مازاد تولید کشور چین به هند را بگیرند. به نظر می‌رسد تاتا استیل به عنوان بزرگترین فولادساز هندوستان، مشکلات جدی در زمینه واردات آهن آلات از چین به هند دارد که بنظر می‌رسد بر رکود اقتصادی این شرکت تاکید می‌کند.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

آیا باید نگران کاهش قیمت آهن آلات بود؟

به گزارش کارآهن، تی وی نارندران مدیرعامل تاتا استیل در گفتگویی با منابع هندی گفت: «کاهش قیمت آهن آلات و واردات چین به هند در حال حاضر نگران‌کننده‌تر از تقاضا برای محصولات فولادی در این کشور است».

به گفته مدیرعامل تاتا استیل، تقاضا برای فولاد در هند همچنان قوی است. در چند ماه گذشته، کاهش رشد در بخش خودرو اتفاق افتاده است. فعالیت‌های ساخت و ساز در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر، ضعیف‌تر از حد انتظار این شرکت بود؛ به ویژه به دلیل عوامل فصلی، دولت کمتر برای زیرساخت‌ها هزینه کرد».

تاتا استیل انتظار دارد تقاضا در نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ (سپتامبر تا آوریل) بهبود یابد. همچنین انتظار می‌رود هزینه‌های دولت نیز افزایش یابد.

تی وی نارندران خاطرنشان کرد که ۷۵ درصد تقاضا برای محصولات این شرکت از بخش‌های ساختمانی و خودروسازی است. با این حال، به نظر او، تقاضا نسبت به واردات چین به هند و قیمت فولاد مشکل کمتری دارد که بر حاشیه سود تاثیر می‌گذارد. این قیمت‌ها هستند که نگرانی بیشتری دارند.

مدیرعامل تاتا استیل یادآور شد: «موضوع وضع عوارض بر واردات فولاد به هند در حال حاضر در دست بررسی فعال است. در همین حال، برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال بررسی واردات از هند هستند. ما باید فورا به این موضوع واکنش نشان دهیم. امروز فولاد است، اما فردا امکان دارد هر محصول دیگری باشد. چین در همه زمینه‌ها ظرفیت مازاد دارد».

بر واردات محصولات چینی تعرفه ببندید!

به گفته تی وی نارندران، سیاستمداران معتقدند که سیاستگذاران باید به سرعت به سطوح صادرات چین پاسخ دهند. همانطور که دولت‌های ایالات متحده، کانادا و اروپا انجام داده‌اند. او معتقد است که دولت هند به این موضوع صرفا نگاه می‌کند و هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد. این موضوع به کاهش قیمت آهن آلات در سطح جهان دامن می‌زند.

در مورد پروژه تاتا استیل در انگلیس، مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد که به دلیل انتخابات و تغییر دولت ممکن است ۳ تا ۴ ماه به تعویق بیفتد اما اکنون همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: «هر دو کوره بلند در تاسیسات پورت تالبوت بسته شدند، با اتحادیه‌ها بر سر بسته‌ای از کار به توافق رسیدند و بیش از ۲۰۰۰ نفر برای اخراج داوطلبانه درخواست دادند. این شرکت همچنین سفارش کوره قوس الکتریکی را با Tenova Technologies داده است».

مدیرعامل تاتا استیل اشاره کرد: «ما باید تا ماه ژوئن تمام مجوزها را بگیریم و در ماه جولای ساخت و ساز را شروع کنیم. ما برق سبز را از شبکه دریافت خواهیم کرد. کوره قوس الکتریکی باید تا سال ۲۰۲۷ آماده شود. دولت بریتانیا همچنین مجوز واردات بدون عوارض گمرکی اسلب و کویل‌ها را صادر کرده است تا کارخانه تا آن زمان فعال باقی بماند. در بریتانیا، طی دو سه ماهه آینده از EBITDA منفی به سمت خنثی یا مثبت حرکت خواهیم کرد».

در همان زمان، مذاکرات در مورد انتقال برق سبز در هلند ادامه دارد. مانند انگلستان، این شرکت طرحی ارائه کرده است و دولت در حال بررسی آن است. مقامات یک بررسی جامع انجام خواهند داد و کارشناسان مستقلی را برای بررسی این پیشنهاد منصوب خواهند کرد. تاتا استیل انتظار دارد که مذاکرات طی سه تا شش ماه آینده تکمیل شود. در نتیجه مدیرعامل تاتا استیل همچنان کاهش قیمت آهن آلات را یک نگرانی جهانی عنوان کرد.

پایان گفتگو/.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.