مصرف جهانی فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و ورق سیاه

مصرف جهانی فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و ورق سیاه در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود؟ به گزارش کارآهن، مصرف جهانی فولاد ضد زنگ تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۴ درصد به صورت سالانه رشد خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که مصرف جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۵ میلادی با کاهش ۳ درصدی به صورت سالانه مواجه خواهد داشت. در این گزارش به پیش‌بینی مصرف جهانی فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و ورق سیاه در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برای مناطق اروپا، آفریقا و آسیا به همراه چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

مصرف جهانی فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و ورق سیاه

به گزارش کارآهن به نقل از سایت gmk، مصرف جهانی فولاد ضد زنگ تا پایان سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۲۳، زمانی که این شاخص ۳.۲ درصد در سال رشد کرد، ۴ درصد رشد خواهد کرد. این پیش بینی توسط انجمن جهانی تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ (WSA) منتشر شده است. به طور خاص، مصرف ورق گالوانیزه در سال جاری ۴.۷ درصد، ورق سیاه ۳.۶ درصد، ورق ضد زنگ ۱ درصد به صورت سالانه افزایش می‌یابد.

در مناطق اروپا و آفریقا، مصرف فولاد ضد زنگ به صورت سالانه ۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد که عمدتا به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا برای ورق ضد زنگ در حدود ۱۳.۹ درصد در سال است. در آمریکا، انتظار می‌رود این شاخص ۰.۴ درصد سالانه کاهش یابد. در عین حال، مصرف در آسیا (به استثنای چین) سالانه ۶.۵ درصد و در چین ۵.۳ درصد سالانه رشد خواهد کرد.

WSA پیش بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۵، نرخ رشد مصرف جهانی فولاد ضد زنگ به ۳ درصد در سال کاهش خواهد یافت. تقاضا برای ورق فولاد ضد زنگ نورد سرد ۲.۸ درصد به صورت سالانه، ورق گرم زنگ نزن ۳.۷ درصد و فولاد ضد زنگ درجه بندی شده ۳ درصد رشد خواهد کرد.

سال آینده شاهد کاهش مصرف فولاد ضد زنگ در منطقه آسیا خواهیم بود، در حالی که بهبودی جزئی در اروپا و آفریقا به همراه قاره آمریکا رخ خواهد داد، از جمله:

جدول مصرف فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۵
منطقهدرصد رشد سالانه
اروپا و آفریقا+ ۲.۲
آمریکا+ ۲
آسیا بدون احتساب چین+ ۵.۳
چین+ ۲.۶

کلام آخر

در این گزارش به میزان مصرف جهانی فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و ورق سیاه در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ پرداختیم. تولید جهانی فولاد ضد زنگ تا پایان سال ۲۰۲۳ با ۴.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۵۸.۴ میلیون تن رسید. اروپا، از جمله اوکراین، تولید فولاد ضد زنگ را ۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۵.۹ میلیون تن رساند. این رقم با ۹.۶ درصد کاهش در سال به ۱.۸۲ میلیون تن رسید. همچنین چین با ۱۲.۶ درصد سالانه افزایش به ۳۶.۶۸ میلیون تن دست یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.