نحوه خرید لوله داربست و عوامل موثر بر آن

پیش از خرید لوله داربست باید به عواملی مانند ماده اولیه، جنس لوله، قطر، ضخامت، وزن، نوع لوله داربستی، رنگ و کارخانه تولیدکننده توجه کنید. برای اینکه بتوانید خرید بهینه و مناسبی داشته باشید، بررسی هر کدام از عوامل موثر بر قیمت خرید لوله داربستی مهم است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا به نحوه خرید لوله داربست و عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی اشاره کنیم. برای رفع هرگونه ابهام در زمینه خرید لوله داربست، بهتر است با کارشناسان ما در سایت کارآهن تماس بگیرید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

لوله داربستی چیست؟

بسیاری از افراد وقتی به لوله داربست یا لوله داربستی فکر می‌کنند، یاد سازه‌ لوله‌ای شکل می‌افتند که در نمای ساختمان نصب می‌شود. اغلب تصور می‌کنند که لوله‌های داربست تنها وظیفه دارند تا یک سطح ایمن و پایدار برای نقاشان، تکنسین‌های آجرکاری، سنگ و سرامیک نما فراهم نمایند تا آن‎‌‎ها بتوانند نمای ساختمان را به سرانجام برسانند.

علاوه موارد گفته شده، باید اشاره کنیم که لوله داربستی در تمام مراحل ساخت یک ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی کاربرد دارد. به طور مثال می‎توان به حفاری زمین برای فونداسیون (نگهداشتن سازه همسایه برای جلوگیری از ریزش) و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که نکاتی برای خرید لوله داربستی مهم است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نوع لوله داربست که باید بشناسید

جدول مشخصات لوله داربستی و عوامل موثر بر قیمت و خرید آن
نام محصولماده اولیهنوعنوع داربستعوامل موثر در خرید لوله داربستعوامل موثر در قیمت لوله داربستی
لوله داربستفولاد و …لوله داربست درزدار و بدون درزچکشی، معلق، ، تک و دوبل، پایه‌دار و مثلثیماده اولیه، ابعاد، برند، رنگ و …برند و هزینه ماده اولیه، هزینه حمل و نقل، انرژی و پرسنل، نرخ جهانی فولاد و نرخ ارز

عوامل موثر در خرید لوله داربستی

لوله داربست یکی از پایدارترین گزینه‌های نصب برای سایت‌های ساختمانی است که ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهند. هنگام انتخاب لوله داربست مناسب برای پروژه ساخت و ساز خود، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ظرفیت بار یا توانایی تحمل وزن سنگین، در انتخاب لوله داربست مناسب ضروری است. داربست حلقه‌ای به عنوان یکی از مستحکم‌ترین سازه‌ها، از عرشه، پله‎‌های داربست، نرده‌های محافظ، آداپتورها، خرپاهای با دهانه آزاد و نردبان برای دسترسی و پشتیبانی بیشتر تشکیل شده است.
  • ارتفاع پروژه شما چقدر است و به چه مقدار لوله داربست نیاز دارید؟ تعیین اندازه‌گیری‌های دقیق پروژه برای یافتن نوع مناسب داربست و چیدمان لوله داربست بسیار مهم است.
  • هرچه مونتاژ لوله داربست آسان‌تر باشد، بهتر است.
  • ساختار لوله داربست شما چقدر در دسترس است؟ آیا نصب تخته یا نردبان داربست آسان است یا برای بهبود دسترسی به لوازم جانبی داربست نیاز دارید؟
  • شما باید سطح ایمنی و هرگونه اضافات مورد نیاز خود را قبل از خرید لوله داربست در نظر بگیرید.

از دیگر عوامل موثر هنگام خرید لوله داربست عبارتند از:

۱- ظرفیت بار

لوله‌های داربست‌ باید در طول یک پروژه ساخت و ساز چه مقدار تجهیزات، لوازم و پرسنل را در خود جای دهند؟ درک وزن تقریبی، یک عامل مهم است. شما باید ظرفیت بار مورد نیاز را محاسبه کنید. در عین حال، لوله‌های داربست فولادی با وزن ​​سبک، متوسط و سنگین، بهترین انتخاب است.

۲- الزامات ارتفاع

لوله‌های داربست با ابعاد خود برچسب‌گذاری می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید تعیین کنید که کدام داربست مناسب برای پروژه شما مناسب است. این ویژگی ضروری فاصله مناسبی را که برای پرسنل و تجهیزات نیاز دارید به شما می‌دهد و خطرات پیش‌بینی نشده را کاهش می‌دهد.

شما باید اندازه‌های دقیق ساختمان خود و هرگونه محدودیت ارتفاع یا موانعی را که می‌تواند بر توانایی حمل تجهیزات، ابزار و پرسنل برای تکمیل کار تأثیر بگذارد، پیدا کنید. خوشبختانه اغلب لوله‌های داربست‌ انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین می‌توانید در صورت نیاز با تغییر جزئی ارتفاع یا دسترسی لازم را فراهم نمایید.

۳- دسترسی و سهولت در مونتاژ

 وقتی لوله داربست مناسب را انتخاب می‌کنید، متوجه می‌شوید که مونتاژ آن کار نسبتا ساده‌ و آسانی است. بنابراین شما می‌توانید لوله داربست را برای دسترسی آسان به تمام قسمت‌های یک ساختمان یا سازه راه‌اندازی کنید.

۴- بودجه

زمانی که قصد خرید لوله داربست را دارید، قیمت، حمل و نقل، لوازم جانبی و چالش‌های مربوط به فضای ذخیر‌سازی در انبار می‌تواند متفاوت باشد. این ضروری است که در بودجه خود تعیین کنید تجهیزات، از جمله لوله داربست فولادی، می‌تواند راه حلی مقرون به صرفه برای تمام نیازهای ساخت و ساز شما ارائه دهد.

۵- ایمنی و پایداری

یکی از مهم‌ترین فاکتورها حین خرید لوله داربست، ایمنی است. بسیار مهم است اطمینان حاصل شود که همه پرسنل و پیمانکاران برای دسترسی به لوله داربست و نصب آن به وسیله بست، آموزش کافی دیده‌اند.

خرید لوله داربست

عوامل موثر بر قیمت لوله داربست

یافتن داربست مناسب برای فروش می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد، به خصوص با وجود گزینه‌های فراوان موجود در بازار. به هرحال، با کمی تحقیق و درک درست می‌توانید تصمیمی آگاهانه‌ای در زمینه نحوه خرید لوله داربست بگیرید و داربست مناسبی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

یکی از فاکتورهایی که در هنگام خرید لوله داربست باید در نظر گرفته شود، متریال مورد استفاده است. لوله‌های داربست معمولا با استفاده از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. هر دو ماده مزایا و معایب خود را دارند. لوله‌های داربست فولادی به دلیل دوام و استحکام خود شناخته می‌شوند و گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های سنگین هستند. از سوی دیگر، لوله‌های داربست آلومینیومی سبک وزن و مقاوم در برابر خوردگی هستند که حمل و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.

هنگام انتخاب لوله داربست، توجه به گیج و ابعاد آن ضروری است. گیج، ضخامت لوله را تعیین می‎کند و گیج‌های پایین‌‌تر نشان‌دهنده لوله‌های ضخیم تر و محکم‌تر هستند. در مورد ابعاد، باید طول و قطر لوله را در نظر بگیرید تا از تناسب و پایداری مناسب اطمینان حاصل کنید.

در حالی که خرید لوله داربست یک سرمایه گذاری قابل توجه است، اولویت شما برای خرید این محصول، توجه به موضوع ایمنی در مقابل هزینه است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که داربست انتخاب شده، تمام استانداردها و مقررات ایمنی لازم را رعایت می‎کند. همچنین ارائه آموزش مناسب به کارگرانی که از داربست استفاده می‌کنند، برای به حداقل رساندن خطر حوادث و صدمات بسیار مهم است.

راهنمای خرید لوله داربست

خرید لوله داربستی یک فرآیند نسبتا سخت است که فرد خریدار باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. زیرا در صورت عدم آگاهی فرد خریدار نسبت به خرید لوله داربست، احتمال به وجود آمدن خطرات جانی و مالی برای کارگران زیاد است. بنابراین پیش از خرید لوله داربستی، باید اطلاعات لازم و کافی را در اختیار داشته باشید تا احتمال هرگونه خسارت به صفر برسد.

به همین خاطر لازم شد تا موارد مهم پیش از خرید لوله داربستی را به شما بگوییم. همچنین شما می‌توانید پیش از خرید لوله داربست، با کارشناسان متخصص کارآهن تماس بگیرید و موارد مهم را در این زمینه، دریافت کنید. همین حالا با شماره ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

مهم‌ترین مواردی که در سبد خرید لوله داربست باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

۱- ماده اولیه لوله داربستی

اولین عامل در هزینه یا قیمت داربست، ماده اولیه به کار رفته در تولید لوله مخصوص داربستی است. برای این منظور باید به ورق‌های فولادی تولید شده توسط شرکت‌های بزرگ داخلی مانند فولاد مبارکه اصفهان توجه کنید و ببینید که قیمت روز آن چقدر است و چه تاثیری بر قیمت نهایی لوله داربست می‌گذارد.

۲- جنس لوله داربست

بهترین جنس یا ماده اولیه برای ساخت لوله داربست، فولاد است. فولاد به دلیل استحکام و دوام بالا، برتری بیشتری نسبت به سایر متریال‌های مورد استفاده در ساخت لوله داربست دارد.

۳- قطر لوله داربست

لوله‌های داربست در قطرهای مختلفی تولید می‌شوند که هر چه قطر بیشتر باشد، کیفیت و مقاومت محصول افزایش پیدا می‌کند. به طور معمول، قطر لوله داربست حدود ۱.۲ میلی‎متر است که می‌تواند بیشتر از این مقدار درنظر گرفته شود.

۴- ضخامت لوله داربست

وقتی درباره ضخامت لوله داربست صحبت می‌کنیم، منظور ما این است که محصول تا چه مقدار می‌تواند بار (یا فشار) و وزن احتمالی را تحمل کند. بنابراین فاکتور ضخامت یکی دیگر از عوامل مهم حین خرید لوله داربست است.

۵- وزن لوله داربست

اگر نگوییم مهم‌ترین اما یکی از اثرگذارترین فاکتورها حین خرید لوله داربست، بررسی وزن محصول خریداری شده است. اهمیت وزن لوله داربستی به قدری زیاد است که گاهی جای سایر فاکتورهای مهم و اساسی خرید را می‎گیرد. با این حال وزن معمول لوله داربست برای ضخامت ۲ و ۲.۵ میلی‌متر، ۱۴ کیلوگرم است. محبوب‌ترین وزن لوله‌ داربست شامل ۱۴ و ۱۷ کیلوگرم می‎شود. درضمن کاهش وزن لوله داربست، مقاومت آن را کاهش می‎دهد.

 وزن لوله داربست تابع چندین عامل مهم است که عبارتند از:

  • جنس زمین و استحکام آن
  • ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) ساختمان
  • میزان تحمل بار

۶- نوع لوله داربستی

یکی از عوامل مهم پیش از خرید لوله داربستی، انتخاب نوع لوله بر اساس نیاز پروژه شما است. انواع لوله‌های داربستی شامل لوله‌های بدون درز یا مانیسمان و لوله‌های درزدار جوش شده می‎شود. اگرچه لوله‌های بدون درز مقاومت و هزینه بیشتری نسبت به نوع لوله درزدار دارند اما باید بررسی که کدام نوع از لوله‎های داربست مناسب پروژه شما است.

بیشتر بخوانید: فهرست جدید تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز

علاوه بر این، باید بررسی کرد که کدام نوع داربست مناسب شماست. به طور مثال می‌توان به داربست ستاره‌ای، معلق، چکشی، تک و دوبل، پایه‌دار و مثلثی اشاره کرد. زیرا هر کدام از داربست‌های اشاره شده، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که برای هر پروژه‌ای مناسب نیست.

مثلا لوله داربست چکشی برای هر نوع ارتفاعی مناسب است. یعنی هم برای ساختمان‌های با ارتفاع کم مناسب است و هم ساختمان‌های مرتفع. از طرفی، سرعت نصب داربست‌های مثلثی بسیار بالا است، در حالی که داربست‌های معلق برای زمانی مناسب است که نمی‌توان لوله داربستی را بر روی زمین نصب کرد.

۷- رنگ لوله داربست

یکی از عوامل موثر در قیمت لوله داربستی، رنگ آن است. استفاده از رنگ‌های ضد خوردگی و مقاوم در برابر آب و رطوبت مانند رنگ اپوکسی و پلی یورتان، می‌توان بر بالا رفتن قیمت داربست اثرگذار باشد. بنابراین پیش از خرید لوله داربست، رنگ آن نیز بررسی شود.

۸- برند تولیدکننده لوله داربست

مهم‌‎ترین عامل حین خرید لوله داربست این است که بدانید محصول خریداری شده توسط کدام کارخانه عرضه می‌شود. امروزه کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلفی در زمینه تولید لوله داربستی فعال هستند که البته خیلی نمی‌توان به برخی از آن‌ها اعتنا کرد. بنابراین تحقیق و بررسی این موضوع می‌تواند به شما پیش از خرید لوله داربستی کمک کند.

برای مشاوره درباره بهترین تولیدکننده لوله داربست، با مشاوران و کارشناسان کارآهن تماس بگیرید. کلیک کنید.

خرید لوله داربست

بهترین کارخانه‌های تولیدکننده لوله داربستی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید لوله داربستی فعال هستند که همین امر، انتخاب را پیش از خرید لوله داربست سخت می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه کارخانه‌هایی لوله‌های داربست با کیفیت تولید می‎‌کنند. با این حال هر کدام از کارخانه‌ها، لوله‌های داربست متفاوتی را تولید می‌کنند که بهترین راه برای تشخیص آن بر اساس پروژه ساختمانی شما، بهتر است با کارشناسان کارآهن مشورت کنید.

مهم‌ترین کارخانه‌های تولید لوله داربستی به شرح زیر است:

  • لوله داربستی جهان
  • لوله داربستی سپنتا
  • لوله داربستی نگین
  • لوله داربستی به فلز

قیمت لوله داربستی

هزینه یا قیمت لوله داربست بستگی به مواد اولیه، کارخانه تولیدکننده، نرخ فولاد جهانی، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، انرژی، پرسنل، کارگران و … دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید. در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای ارتباط با کارشناسان کارآهن، با شماره ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی می‌توان به عوامل روز خارجی همچون قیمت ارز، قیمت‌های جهانی، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی و … است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند بر قیمت لوله داربستی تاثیر بگذارد.

خرید لوله داربستی از سایت کارآهن

کارشناسان ما در سایت کارآهن آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید لوله داربست هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید لوله داربستی حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما در زمینه بهترین نوع لوله داربست با قیمت مناسب بر اساس الزامات پروژه ساختمان شما، مشاوره لازم را ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید: خرید انواع لوله درزدار و بدون درز

کلام آخر

در این مقاله به نحوه خرید لوله داربست و عوامل موثر بر آن اشاره کردیم. لوله‌های داربستی در انواع بدون درز و درزدار تولید می‌شوند که قیمت لوله داربست مانیسمان (بدون درز) گران‌تر است. همچنین بررسی برند تولیدکننده پیش از خرید لوله داربستی نیز تاثیر بسزایی بر انتخاب مناسب شما دارد. برای بررسی بیشتر و خرید بهینه، با کارشناسان ما در سایت کارآهن تماس بگیرید. گروه مشاوران و کارشناسان سایت کارآهن آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

ارتفاع لوله داربست فولادی چه تاثیری بر پایداری آن دارد؟

داربست فولادی برای حفظ پایداری باید از حداکثر استانداردهای ارتفاعی همراه با تجهیزات ایمنی مناسب مانند نرده‌ها، سطوح ضد لغزش و تکیه‌گاه سازه پیروی کند.

ظرفیت بار لوله داربست فولادی چه تاثیری بر ایمنی آن دارد؟

تعیین وزن ابزار، تجهیزات، مواد و تعداد پرسنل مورد نیاز یک امر ضروری است. لوله داربست فولادی سبک یا متوسط ​​برای پروژه‌هایی با ابزارها و تجهیزات کم یا سبک، بهترین هستند. بنابراین برای اطمینان از ایمنی، لوله‌های داربست‌های سنگین برای اقلام سنگین‌تر مورد نیاز است.

قیمت لوله داربست معمولا چقدر است؟

هزینه یا قیمت داربست به عوامل متعددی از جمله ظرفیت وزن کل، تعداد قطعات یا اجزای داربست و لوازم مورد نیاز برای پشتیبانی سازه بستگی دارد. سایر هزینه‌ها شامل طراحی و مهندسی، مونتاژ و جداسازی سیستم داربست و تغییرات در راه‌اندازی در صورت لزوم می‌شود.

چه عواملی پیش از خرید لوله داربست مهم است؟

پیش از خرید لوله داربستی به عواملی مانند مواد اولیه، ضخامت، ارتفاع، برند تولیدکننده، نوع لوله داربستی، قطر و وزن، توجه لازم را داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.