رشد واردات و صادرات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳

به گزارش کارآهن، انجمن فولاد ایران آماری جامع از میزان واردات و صادرات محصولات فولادی در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد. بر اساس این گزارش، حجم واردات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ بوده است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی (میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع به همراه ورق گرم، سرد و پوشش دار) در کشور حدود ۱۷ درصد رشد را تجربه کرد.

در این گزارش به میزان واردات و صادرات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

واردات و صادرات محصولات فولادی در سال ۱۴۰۳

آمار منتشر شده از سوی انجمن فولاد ایران حکایت از این دارد که میزان واردات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد بیش از ۱۰ درصد را تجربه کرده است. در حالی این اتفاق می‌افتد که میزان تولید محصولات فولادی مانند تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، ورق گرم و سرد به همراه ورق پوشش دار در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ نیز به رشد ۱۷ درصدی رسید.

واردات محصولات فولادی در چهارماهه سال ۱۴۰۳

در تصویر زیر می‌توانید مقایسه آمار واردات آهن و فولاد از جمله مقاطع طویل فولادی (مانند نبشی، ناودانی، پروفیل، تیرآهن و میلگرد) و مقاطع تخت فولادی مانند ورق گرم، سرد و پوشش دار به همراه بیلت، بلوم، اسلب، آهن اسفنجی، گندله سنگ آهن را در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

تصویری از واردات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳

صادرات محصولات فولادی در چهارماهه سال ۱۴۰۳

در تصویر زیر می‌توانید مقایسه آمار صادرات آهن و فولاد از جمله مقاطع طویل فولادی (مانند نبشی، ناودانی، پروفیل، تیرآهن و میلگرد) و مقاطع تخت فولادی مانند ورق گرم، سرد و پوشش دار به همراه بیلت، بلوم، اسلب، آهن اسفنجی، گندله سنگ آهن را در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

تصویری از صادرات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳

کلام آخر

در این گزارش به آمار واردات و صادرات محصولات فولادی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ پرداختیم. بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن فولاد، ایران در دو بخش واردات و صادرات محصولات فولادی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به ترتیب رشد ۱۰ و ۱۷ درصد را تجربه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.