واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا افزایش یافت

واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا در ژانویه تا جولای به ۷۶.۱ میلیون تن رسید. به طوری که اتحادیه اروپا این محصولات فولادی را کشورهای ثالث وارد کرده است. سهم عمده واردات محصولات فولادی شامل سنگ آهن به مقدار ۴۴.۱ میلیون تن می‌شود. در این گزارش به واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا چقدر است؟

به گزارش کارآهن به نقل از سایت GMK، در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا واردات محصولات معدنی و فلزی از کشورهای ثالث را ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۷۶.۱ میلیون تن رساند.

مواد خام متالورژی بخش عمده واردات به مقدار ۵۵.۶۷ میلیون تن (+ ۰.۳٪ سالانه) را به خود اختصاص داده است. به طور خاص، در طی ۷ ماه، اتحادیه اروپا ۴۴.۰۶ میلیون تن سنگ آهن (+ ۰.۳ درصد سالانه)، ۴.۳۲ میلیون تن محصولات نیمه تمام (+ ۴.۸ درصد)، ۲.۸۶ میلیون تن قراضه (+ ۱۶.۹ درصد سالانه) وارد کرد.

همچنین ۱.۳۴ میلیون تن فروآلیاژ (-۱۷.۸٪)، و ۱.۳۹ میلیون تن آهن خام (-۱۸.۴٪ سالانه) به خاک خود وارد کرده است. افزایش تقاضا برای مواد خام فولادی مطابق با رشد تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا است که با ۱.۵ درصد سالانه در ژانویه تا ژوئیه، به ۷۸ میلیون تن رسید

علاوه بر این، واردات محصولات نورد فولادی به بازار اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴ به ۱۸.۵۸ میلیون تن رسید که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داشت. در حالی که محصولات طویل با ۲.۱ درصد کاهش در سال به ۴.۳۲ میلیون تن رسید. حجم اصلی توسط محصولات فولادی ورق تخت به میزان ۷.۳۶ میلیون تن (+ ۴.۵٪ سالانه) و محصولات تخت پوشش داده شده به مقدار ۴.۱ میلیون تن (+ ۲۱.۴٪) بود.

روند واردات محصولات نهایی نشان دهنده بهبود تقاضا برای محصولات تخت مانند ورق فولادی است که مصرف‌کنندگان اصلی آن بخش‌های خودرو، ماشین‌سازی و کالاهای خانگی هستند. در عین حال کاهش واردات محصولات طویل نشان‌دهنده ضعف صنعت ساختمان است. واردات لوله به اتحادیه اروپا طی ۷ ماه نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ با ۷.۳ درصد افزایش به ۱.۸۵ میلیون تن رسید.

تصویری از اینفوگرافی واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا

کلام آخر

در این گزارش به آمار واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا در بازه زمانی ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۴ پرداختیم. اتحادیه اروپا چند وقتی است که در صدد اعمال محدودیت‌هایی بر واردات محصولات فولادی چین است. این برنامه به نظر می‌رسد خواست بسیاری از شرکت‌‌های فولادی است که می‌‌خواهند تعادلی در زمینه واردات و تولید ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.