اخبار مهم پیرامون فلزات پایه در هفته دوم ماه سپتامبر

نمای داخلی یک کارخانه فولادی

به گزارش کارآهن، هفته دوم و سوم ماه سپتامبر پر از رویدادهای مهم است که می‌تواند نقش مهمی در قیمت فلزات پایه داشته باشد. از اعطای وام به کسب و کارهای چین گرفته، شاخص قیمت تولیدکننده در ایالات متحده آمریکا و شاخص خرید مدیران حوزه یورو، همه این موارد نقش مهمی پیرامون وضعیت فلزات پایه خواهند داشت. اگر به دنبال خبرهای به روز درباره فلزات پایه هستید، این گزارش را بخوانید. در این گزارش به رویدادهای موثر در کشورهای چین و آمریکا و نقش آن بر قیمت فلزات پایه می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

اعطای وام به کسب و کارهای چین

در هفته دوم ماه سپتامبر، خبرهایی پیرامون ارزش وام‌های گرفته شده از بانک برای کسب و کارها در چین (که اخیرا برای چندمین بار کاهش داشته است) منتشر می‌شود. به طوری که تا به امروز کاهش به وجود آمده در چین به زیان فلزات پایه بود.

بر اساس داده‌های این هفته، انتظار می‌رود که میزان دریافت وام‌ها افزایش پیدا کند و همین رخداد، اثرات مثبتی بر قیمت فلزات پایه داشته باشد.

بر اساس گزارش کارشناسان کارآهن در تاریخ ۲۰ سپتامبر، خبر داده میزان نرخ بهره وام تعلق گرفته به کارخانجات و مشاغل در بعد ۱ ساله و ۵ ساله که هر دو بدون تغییر پیش بینی شده‌اند و چون داده‌های سری قبل افزایشی بود، عدم تغییر داده این سری می‌تواند تاثیر مثبت بر قیمت فلزات پایه بگذارد.

فرایند تولید ورق پانچ

شاخص قیمت خردارین آمریکا

برای روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر، داده شاخص قیمت خردارین آمریکا را پیش رو داریم که تاثیر زیادی بر بازار جهانی می‌گذارد. زیرا اخیرا بازار جهانی تغییرات چشم‌گیری نداشته و ثابت مانده است اما کاهش این شاخص می‌تواند به زیان قیمت فلزات پایه باشد.

گزارش‌ها در تاریخ ۲۰ سپتامبر پیرامون خبر داده نرخ بهره آمریکا که بدون تغییر پیش بینی شده است و عدم تغییر در این داده می‌تواند تاثیر مثبت بر صنعت و همچنین قیمت مواد اولیه و فلزات پایه داشته باشد و موجب افزایش قیمت در این اقلام شود.

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا

برای روز پنج شنبه ۱۴ سپتامبر، داده‌هایی پیرامون شاخص قیمت تولیدکننده را پیش رو داریم. شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا طی هفته‌های اخیر تغییراتی کمی داشته است که با کاهش این قیمت برای فلزات پایه، این شاخص در ایلات متحده کاهش پیدا خواهد کرد.

برای روز جمعه ۲۲ سپتامبر، اخبار داده شاخص مدیران خرید کشورهای حوزه اروپا و همچنین آمریکا مطرح است که اکثرا با پیش بینی مثبت همراه خواهند بود که نشان می‌دهد کارخانجات در وضعیت خوبی قرار دارند. وضعیت خوب کارخانجات به معنای بالا بودن میزان تقاضا برای فلزات پایه و اساسی بالا است که می‌تواند بر قیمت فلزات اثر داشته باشد.

تاثیر تولیدات کشور چین در فلزات پایه

داده بسیار پر اهمیت در روز جمعه ۱۵ سپتامبر، شاخص تغییرات در مجموع تولیدات تعدیل شده با تورم تولید چین است که با افزایش این داده، نه تنها بر قیمت فلزات پایه چین و درنتیجه متاپر (مجموع تولیدات کشور چین) تاثیر مثبت خواهد گذاشت بلکه در قیمت کالاهای مرتبط کشورهای دیگر نیز موثر خواهد بود.

کلام آخر

در این گزارش به تاثیر تولیدات و سیاست‌های چین و آمریکا بر فلزات پایه پرداختیم. همانطور که در متن بالا مشاهده کردید، هفته دوم و سوم ماه سپتامبر پر از رخدادها و رویدادهای مهم و اثرگذار بر قیمت فلزات پایه است. به طوری که کشورهای چین، آمریکا و کشورهای حوزه یورو می‌توانند نقش مهمی بر بهبود قیمت و رونق بازار فلزات اساسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مجله مجله کارآهن را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.