ظرفیت تولید تختال در فولاد هرمزگان افزایش یافت

به گزارش کارآهن به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید تختال در فولاد هرمزگان به ۵۰ هزار تن رسید. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت فولاد هرمزگان با بهینه‌‍سازی کوره‌های قوس الکتریکی توانست ظرفیت تولید تختال فولادی را به ۵۰ هزار تن افزایش دهد. به نظر می‌رسد با افزایش سقف تولید تختال در فولاد هرمزگان، باید منتظر ثبت رکوردهای جدید این شرکت در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ بود. در این گزارش به افزایش ۵۰ هزار تنی تولید تختال در فولاد هرمزگان و دلایل آن از زبان سرپرست معاونت بهره‌برداری این شرکت می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

افزایش تولید تختال در فولاد هرمزگان

به گزارش کارآهن، سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خبر داد که این شرکت توانست به واسطه بهینه‎سازی کوره‌های قوس الکتریکی، ظرفیت تولید تختال فولادی را افزایش دهد.

مجید ابوعطیوی اضافه کرد: «فولاد هرمزگان به واسطه پروژه بهینه‌سازی پروفیل نسوز کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد هرمزگان به همت کارکنان واحد فولادسازی با موفقیت صورت گرفت و منجر به افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید سالانه تختال شرکت شد».

سرپرست معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان گفت: «بی‌تردید در شرایط امروزه اقتصاد جهانی، ضرورت بقای شرکت‌ها، کنترل و کاهش قیمت تمام شده و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاست که فولاد هرمزگان نیز با توجه به محدودیت شدید انرژی در فصول گرم و سرد، به دنبال افزایش بهره‌وری با اجرای پروژه‌های بهبود است».

وی ادامه داد: «از ابتدای سال جاری تلاش مجموعه فولاد هرمزگان بر این بود که بتواند پیش از محدودیت‌های انرژی با حداکثر ظرفیت تولید کند. البته پیش‌تر پروژه‌های متعددی در واحدهای تولید به سرانجام رسیدند که خوشبختانه حاصل آن ثبت رکوردهای متعدد در واحدهای فولادسازی و احیا مستقیم در دو ماه نخست امسال بود».

ابوعطیوی تصریح کرد: «با شروع محدودیت‌های برق در خرداد ماه رکوردشکنی این واحد متوقف شده بود؛ اما پروژه‌های بهبود را در زمان محدودیت اجرا کردیم که یکی از این پروژه‌ها افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی بود».

سرپرست معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان در پایان یادآور شد: «با اجرای این پروژه، با میزان مصرف انرژی فعلی، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات، حدود ۵۰ هزار تن به ظرفیت کوره‌ها اضافه می‌شود و آماده رکوردشکنی‌های بعدی خواهیم بود؛ امید می‌رود محدودیت‌های انرژی سریع‌تر خاتمه یابد تا بتوانیم با تمام ظرفیت تولید را انجام دهیم».

فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه است که به صورت سالانه در زمینه تولید تختال فولادی فعالیت می‌کند. تختال‌های فولادی فولاد هرمزگان اغلب در صنایع نفت، گاز، سازه‌های ساختمانی، مخازن تحت فشار، بویلرها و فولادهای دریایی به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در این گزارش به خبر افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید تختال با بهینه‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی فولاد هرمزگان پرداختیم. مجید ابوعطیوی سرپرست معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان تاکید کرد که این شرکت با افزایش ظرفیت، می‌تواند به رکوردهای جدید تولیدی برسد. به نظر می‌رسد با افزایش ظرفیت تولید تختال در فولاد هرمزگان، صنایع پایین دست زنجیره فولاد مانند نفت و گاز می‌تواند بهره خوبی از این دستاورد به دست آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.