تولید فولاد سبز هند افزایش می‌یابد

به گزارش کارآهن، تولید فولاد سبز هند تا ماه دسامبر سال جاری میلادی به فاز جدیدی وارد می‌شود. همانطور که دبیر وزارت صنعت فولاد هند گفته، ماموریت اصلی هند به سمت افزایش تولید فولاد سبز خواهد رفت. زیرا این کشور راهی جز این رویه ندارد. در این گزارش به برنامه افزایش تولید فولاد سبز هند از ماه دسامبر ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

تولید فولاد سبز هند وارد مرحله جدیدی می‌شود

به گزارش کارآهن به نقل از سایت gmk، دولت هند قصد دارد تا دسامبر امسال یک ماموریت ملی فولاد سبز را راه اندازی کند.

انتظار می‌رود تعریف چنین محصولاتی در ماه اکتبر برای تحریک تولید پایدار باشد. سندیپ پوندریک، وزیر صنعت فولاد هند گفت که این ابتکار بر اساس ماموریت ملی هیدروژن سبز طراحی شده است.

این اقدام در بحبوحه فشار فزاینده بر کشورها برای کاهش انتشار کربن در بخش تولید، از جمله معرفی CBAM اروپایی انجام می‌شود.

یکی از جنبه‌های کلیدی این ماموریت بر افزایش سهم فولاد سبز در تدارکات عمومی متمرکز خواهد بود. به گفته پوندریک، در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از فولاد خریداری شده توسط سازمان‌های دولتی را می‌توان به عنوان فولاد سبز هند طبقه‌بندی کرد. اما این سهم ممکن است در سال‌های آینده با رشد تولید چنین محصولات فولادی افزایش یابد.

برای حمایت از این تغییر، دولت ممکن است تخصیص مجدد وجوه استفاده نشده از طرح تشویقی مرتبط با تولید قبلی (PLI) برای فولاد ویژه را در نظر بگیرد. ما در مورد مبلغ ۳۰ میلیارد روپیه هند (۳۵۶.۸ میلیون دلار) صحبت می‌کنیم. بخشی از وجوه ممکن است برای تحریک تولید فولاد سبز، مشروط به اخذ مجوزهای لازم، هدایت شود.

از آنجایی که مصرف فولاد هند به دلیل رشد سریع اقتصادی به شدت در حال افزایش است، دولت نیز در حال بازنگری در سیاست ملی فولاد خود از سال ۲۰۱۷ و سیاست آهن قراضه معرفی شده در سال ۲۰۱۹ است.

کلام آخر

در این گزارش به برنامه افزایش تولید فولاد هند از ماه دسامبر می‌پردازیم. صنعت فولاد هند به سرمایه‌گذاری تقریبا ۲۸۳ میلیارد دلاری برای کربن‌زدایی کارخانه‌های موجود نیاز دارد. در گزارشی از سوی وزارت فولاد این کشور آمده است که برنامه‌ها باید بر افزایش ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر در بخش فولاد متمرکز شوند.

علاوه بر این، کشور هند ممکن است مالیات بر تولید فولاد سبز را برای تشویق به پذیرش آن کاهش دهد و همچنین تولیدکنندگان خودروهای لوکس را ملزم به استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست کند.

منبع تصویر: chemindigest

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.