درخواست فولادسازان هندی: تعرفه واردات فولاد چین را بالا ببرید

درخواست فولادسازان هندی مبنی بر افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی چین، چقدر می‌تواند موثر باشد. این درخواست که به طور رسمی از سوی انجمن صنعت هند به وزارت دارایی ارائه شده، خواستار کاهش واردات فولاد چین و به تبع آن اهمیت بخشی به تولید فولاد توسط فولادسازان هندی است تا این کشور بتواند به عنوان یک بازیگر موثر در صنعت فولاد نقش‌آفرینی کند. انجمن صنعت هند خاطرنشان می‌کند که خطر افزایش واردات فولاد در ماه‌های آینده وجود دارد. در این گزارش به درخواست فولادسازان هندی برای بالا بردن تعرفه واردات فولاد از چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

درخواست فولادسازان هندی: واردات فولاد چین را محدود کنید

به گزارش کارآهن به نقل از انجمن صنعتی هند، فولادسازان هندی از دولت خواسته‌اند تا تعرفه واردات فولاد را دو برابر کند تا از افزایش عرضه محصولات فولادی ارزان‌تر از چین جلوگیری نماید.

انجمن فولاد هند (ISA) در درخواستی به تاریخ اوایل این ماه از وزیر دارایی خواست که تعرفه واردات فولاد را دو برابر کند و به ۱۵ درصد برساند. انجمن صنعت نماینده بازیگران اصلی مانند JSW Steel، Tata Steel، ArcelorMittal Nippon Steel India و اداره دولتی فولاد هند (SAIL) است.

این انجمن خاطرنشان می‌کند که روند واردات ارزان‌تر فولاد احتمالا ادامه خواهد داشت و خطر رشد آن در ماه‌های آینده وجود دارد. به همین دلیل از دولت هند خواسته‌اند که عوارض وارداتی فولاد چین را به دو برابر افزایش دهد.

ISA همچنین از وزارت دارایی خواست ۲۵ درصد مالیات اضافی بر واردات فولاد وضع کند. علاوه بر این، انجمن صنعت هند به دنبال لغو «قاعده تعرفه کمتر» است که اجازه می‌دهد به جای تعیین نرخ بالاتر، تعرفه واردات در سطحی تعیین شود که از آسیب رساندن به تولیدکنندگان هندی جلوگیری شود.

در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ (منتهی به ماه مارس ۲۰۲۴)، کشور هند ۸.۳ میلیون تن فولاد نورد وارد کرد که ۳۸.۱ درصد بیشتر از سال قبل است. بنابراین، هند به یک واردکننده خالص فولاد نورد تبدیل شده است. صادرات فولاد از کشور در این مدت ۱۱.۵ درصد در سال افزایش یافت و به ۷.۵ میلیون تن رسید. همچنین مصرف فولاد در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۱۳.۴ درصد افزایش یافته است.

هند در ماه آوریل تا آگوست سال جاری (۵ ماه سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵) واردات کالاهای نورد گرم از چین را تا ۱.۱ میلیون تن افزایش داد که ۳۱.۷ درصد بیشتر از سال قبل است. این میزان بالاترین سطح طی هفت ساله گذشته محسوب می‌شود.

کلام آخر

در این گزارش به درخواست فولادسازان هندی برای کاهش واردات محصولات فولادی چین پرداختیم. انجمن صنعتی هند طی درخواست مکتوب به وزارت دارایی این کشور، خواستار محدودیت و اعمال عوارض وارداتی بیشتر برای محصولات چینی شدند. این درخواست برای این صورت گرفته است که به نظر می‌رسد شرکت‌های فولادی هند دچار ضرر و زیان هنگفت به واسطه واردات بی رویه محصولات فولادی چینی شده‌اند. باید دید که طی روزها و هفته‌های آینده، دولت هند چه تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می‌کند.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.