سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین کاهش یافت

به گزارش کارآهن، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین در ژانویه تا آوریل به صورت سالانه، ۹.۸ درصد کاهش یافته است. یعنی کشور چین در بخش املاک و مستغلات طی ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۴، توانسته حدود ۳ تریلیون یوان معادل ۰.۴۴ تریلیون دلار در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کند. با این حال، چشم‌انداز بخش مسکن چین با ابهاماتی مواجه است. در این گزارش به آمار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

کاهش ۹.۸ درصدی سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین

به گزارش کارآهن به نقل از SteelOrbis، احساسات در بازار املاک و مستغلات به دلیل تعدادی از اقدامات انجام شده توسط دولت بهبود یافت. با این حال در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، کل سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات چین ۹.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به بیش از ۳ تریلیون یوان (معادل ۰.۴۴ تریلیون دلار) رسید.

همچنین در چهار‌‌‌‌‌ ماهه نخست سال ۲۰۲۴، مساحت کل املاک و مستغلات جدید فروخته شده در چین بالغ بر ۲۹۲.۵ میلیون متر مربع بوده است که ۲۰.۲ درصد کمتر از آمار سالانه به حساب می‌آید. علاوه بر این کل مساحت تحت پوشش فعالیت‌های ساخت و ساز نسبت به سال قبل ۱۰.۸ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: قیمت میلگرد چین افزایش یافت

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین

برنامه عرضه مسکن ارزان قیمت در چین

هفته گذشته، احساسات در بازار املاک و مستغلات چین بهبود یافت. تائو لینگ نایب رئیس بانک خلق چین گفت که رگولاتور به ۲۱ موسسه بانکی محلی وام ارزان قیمت برای خرید ساختمان‌های تجاری تکمیل شده اما فروخته نشده، با قیمت‌های مناسب ارائه می‌‎دهد. این اقدام گامی در حمایت از برنامه مسکن ارزان قیمت در چین است. با این حال هیچ جزئیاتی در مورد دامنه و زمان این برنامه اعلام نشده است اما تعدادی از منابع بازار این رویداد را به عنوان “تغییر بازی” توصیف می‌کنند.

علاوه بر این، تنظیم کنندگان بازار املاک و مستغلات چین قصد دارند تا ۳۰۰ میلیارد یوان (معادل ۴۱.۵ میلیارد دلار) برای حمایت از مسکن مقرون به صرفه، از جمله کاهش نرخ بهره وام مسکن و الزامات پیش پرداخت، تزریق کنند.

آمار املاک و مستغلات چین در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین ۹.۵ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و به ۲.۲ تریلیون یوان (۰.۳۱ تریلیون دلار) رسید.

همچنین مساحت کل ساخت و ساز در این کشور طی این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد کاهش یافت و مساحت فروش املاک تجاری جدید با ۱۹.۴ درصد در سال – به ۲۲۶.۷ میلیون متر مربع رسیده است.

بیشتر بخوانید: قیمت ورق کویل فولادی چین

کلام آخر

در این گزارش به میزان سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین پرداختیم. بر اساس گزارش SteelOrbis، میزان سرمایه‌گذاری چین در املاک و مستغلات طی ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، به ۳ تریلیون یوان رسید. این در حالی است که طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۴، میزان سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین حدود ۲.۲ تریلیون یوان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.