سرانه مصرف فولاد ایران ۲۱۹ کیلوگرم است | ضرورت ساماندهی صادرات فولاد

سرانه مصرف فولاد ایران به طور متوسط ۲۱۹ کیلوگرم است. ساماندهی صادرات فولاد باید تسریع شود. این‌ها مهم‌ترین بخش از صحبت‌های سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در حضور اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد بود. معاون برنامه‌ریزی ایمیدرو تاکید کرد که باید محلی به عنوان محدوده دپو محصولات فولادی مانند میلگرد، لوله، پروفیل و … در راستای تکمیل هاب صادراتی انجام داد تا بتوان صادرات فولاد را در یک چرخه منظم و باثبات ساماندهی کرد. در این گزارش به سرانه مصرف فولاد ایران و ضرورت ساماندهی صادرات فولاد بر اساس صحبت‌های معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در جلسه با تولیدکنندگان فولاد ایران می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

ساماندهی صادرات فولاد یک ضرورت است

به گزارش کارآهن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی در جلسه هم‌اندیشی تحقق اهداف زنجیره فولاد که با حضور اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد، گفت: «در راستای سازماندهی درست در حوزه صادرات محصولات فولادی، لازم است فرآیندهای داخلی کشور در جهت توسعه صادرات محصولات این زنجیره اصلاح و بهبود یابند».

وی ادامه داد: «در خصوص سازماندهی بین‌المللی نیز اقدامات موفقی در این بخش صورت گرفته است تا بتوان حداکثر بهره‌برداری از این منابع خدادادی نصیب کشور شود».

خلوصی پیشنهاد داد: «به عنوان نمونه تعیین محلی به عنوان محدوده دپو محصولات تحت هاب صادراتی، یکی از راهکارهای تحقق این مهم است».

سرانه مصرف فولاد ایران پایین است

معاون برنامه‌‎ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: «آمار میزان مصرف فولاد در دنیا نشان می‌دهد که مصرف آن به تناسب رشد اقتصادی و افزایش تولید داخلی تا سطح مشخصی از توسعه اقتصادی افزایش می‌یابد».

خلوصی تاکید کرد: «نوع مصرف سرانه فولاد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نسبت به ایران نشان‌دهنده پتانسیل مصرف فولاد کشور در صورت تحقق رشد اقتصادی و صنعتی به صورت کامل است».

وی در پایان جلسه هم‌اندیشی با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: «اکنون سرانه مصرف فولاد ایران به طور متوسط ۲۱۹ کیلوگرم و در ترکیه بیش از ۴۰۰ کیلوگرم است. دستیابی به نرخ مصرف سرانه به میزان حداقل مصرف کشورهای هم ‌تراز کشور، مستلزم جذاب کردن حوزه سرمایه گذاری در زنجیره پایین دست فولاد همچون ساختمان، خودروسازی، ماشین آلات معدنی، کشاورزی و صنعتی، تولیدات فلزی و بادوام، لوازم خانگی، کشتی سازی و… است».

کلام آخر

در این گزارش به میزان سرانه مصرف فولاد ایران و ضرورت ساماندهی صادرات فولاد بر اساس صحبت‌های سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در جلسه هم‌اندیشی با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پرداختیم. به نظر می‌رسد نه تنها سرانه مصرف فولاد ایران پایین است بلکه همچنان مسیر طولانی برای ساماندهی صادرات فولاد ایران پیش روی ما قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.