نبرد فولاد ژاپن در برابر فولاد چین | جنگ سامورایی علیه اژدها!

دامنه نبرد فولاد جهان برای بقا در برابر بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان به ژاپن هم  رسیده است. نبرد فولاد ژاپن در برابر فولاد چین یک موضوع سنتی و قدیمی است که از گذشته‌های دور به گوش می‌رسد. فولاد ژاپن برای اینکه بتواند صنعت فولاد خود را در برابر فولاد ارزان قیمت چین محافظت کند، در پی اعمال محدودیت‌های بیشتر بر واردات محصولات فولادی چینی است.

خبرها حکایت از این دارد که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن قصد دارد تا دامنه عوارض ضد دامپینگ را در برابر فولاد چین گسترده‌تر کند. در این گزارش به نبر فولاد ژاپن در برابر فولاد چین برای حفاظت از صنعت فولاد این کشور در برابر واردات فولاد ارزان قیمت چین می‌‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

اقدامات فولاد ژاپن در برابر فولاد چین

تصویری از ورق فولادی چین

به گزارش کارآهن به نقل از بلومبرگ، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به دنبال گسترش دامنه عوارض ضد دامپینگ برای پوشش فولاد چینی در میان سایر کالاهای ترانزیت شده از طریق کشورهای ثالث است.

این وزارتخانه در نظر دارد تا پایان ماه سپتامبر به وزارت مالیه مراجعه کند که آخرین مهلتی است که تمام سازمان‌های دولتی می‌توانند درخواست‌های خود را برای اصلاح تعرفه در سال مالی آینده ارائه کنند. در صورت تصویب، این اقدام در تمامی مسیرهای وارداتی اعمال می‌شود و به حل مشکل تلاش‌های قبلی برای تامین فولاد چین از طریق سایر کشورها کمک می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که صادرات فولاد چین در بحبوحه بدتر شدن تقاضای داخلی افزایش یافته است. کشورها به دلیل نگرانی در مورد دامپینگ احتمالی، اقدامات حفاظتی را در برابر بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان افزایش می‌دهند.

در پایان ماه اوت، گزارش شد که نیپون استیل و سایر فولادسازان ژاپنی در حال لابی کردن برای در نظر گرفتن محدودیت‌هایی بر واردات فولاد ارزان قیمت از چین هستند تا از بازار خود محافظت کنند. این موضوع را برابر اولین بار، تاکاهیرو موری، معاون Nippon Steel بیان کرد.

شرکت های فولادی چین در آگوست ۲۰۲۴ صادرات محصولات فولادی خود را ۲۱.۳ درصد نسبت به ماه قبل و با ۱۴.۷ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۹.۵ میلیون تن رساندند. فروش داخلی پایین و ترس از افزایش درگیری‌های تجاری در آینده به این اقدامات کمک کرد. محموله‌های فولادی به خارج از چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ با ۲۰.۶ درصد افزایش در سال به ۷۰.۵۸ میلیون تن رسید. این بالاترین شاخص از سال ۲۰۱۶ است.

کلام آخر

در این گزارش به اقدامات فولاد ژاپن در برابر فولاد چین برای حفاظت از صنعت این کشور پرداختیم. به نظر می‌رسد اغلب کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان، به دنبال اعمال محدودیت‌هایی بر فولاد ارزان قیمت چین هستند. ژاپن هم از این موضوع جدا نیست و خبرها حکایت از اقدامات این کشور در برابر بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان دارد.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.