افزایش ۷.۳ درصدی تولید فولاد قزاقستان در آگوست ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن، تولید فولاد قزاقستان در ماه آگوست سال ۲۰۲۴، ۷.۳ درصد افزایش یافت. شرکت‌های فولادی کشور قزاقستان در این ماه ۳۴۱.۹۴ هزار تن فولاد تولید کردند. در این گزارش به میزان تولید فولاد قزاقستان در ماه آگوست ۲۰۲۴ و بررسی وضعیت شرکت فولاد کارمت در سال جاری میلادی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۱ دقیقه

تولید فولاد قزاقستان افزایش یافت

در آگوست ۲۰۲۴، شرکت‌های متالورژی قزاقستان تولید فولاد را ۷.۳ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۳ افزایش دادند و تا ۳۴۱.۹۴ هزار تن رساندند.

در مقایسه با ژوئیه سال جاری، تولید فولاد توسط متالوژیست‌های قزاقستان در ماه اوت ۳.۶ درصد سالانه کاهش یافت. تولید محصولات تخت در مرداد ماه ۱۹۰.۷۷ هزار تن بود. این میزان نسبت به ماه قبل ۲۳.۴ درصد و سالانه ۱۳.۷ درصد کاهش داشته است.

در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، قزاقستان تولید فولاد را ۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۲.۷۸ میلیون تن رسید. تولید محصولات مسطح به ۲.۰۳ میلیون تن رسید که ۲۴ درصد رشد سالانه داشت.

در سال ۲۰۲۳، قزاقستان تولید فولاد را ۱۶.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و به ۳.۹۲ میلیون تن رساند. تولید محصولات تخت در این دوره با ۳.۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۲.۴۵ میلیون تن رسید.

استراتژی فولاد کارمت قزاقستان در سال ۲۰۲۴

کارمت قزاقستان در نظر دارد تولید محصولات فولادی را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود که تولید فولاد امسال به ۳.۵ میلیون تن در مقایسه با ۲.۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد؛ در حالی که تولید کنسانتره سنگ آهن با ۱۰ درصد رشد به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید. در عین حال، انتظار می‌رود تولید زغال سنگ ۲ درصد کاهش یابد.

در دسامبر گذشته، ArcelorMittal فروش دارایی‌های خود را در قزاقستان به شرکت سرمایه‌گذاری قزاقستان تکمیل کرد. QIC تمام سهام ArcelorMittal Temirtau و ArcelorMittal Tubular Products Aktau را به دست آورد. گروه فولاد قزاقستان و بنیانگذار آن آندری لاورنتیف سرمایه‌گذار جدید شدند. ArcelorMittal Temirtau بعدا به کارمت تغییر نام داد.

علاوه بر به دست آوردن دارایی‌ها، سرمایه‌گذار قزاق متعهد شد ۳ میلیارد دلار دیگر برای نوسازی تولید و حفاظت از محیط زیست منطقه سرمایه گذاری کند و ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ سرمایه گذاری کند.

کلام آخر

در این گزارش به میزان تولید فولاد قزاقستان در ماه آگوست سال ۲۰۲۴ پرداختیم. قزاقستان یکی از بازیگران کاربردی در زمینه تولید فولاد جهان است که امروزه نقش مهمی در تامین منابع فولادی آسیا و اروپا ایفا می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که تولید فولاد در این کشور طی ماه آگوست سال ۲۰۲۴، ۷.۳ درصد رشد داشته است.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.