افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۳

آمارها نشان می‌‎دهد که تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۳، ۱۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد. همچنین تولید فولاد قزاقستان در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماده دسامبر ۲۰۲۳، تولید محصولات فولادی این کشور ۱۸.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۹۲.۸۷ هزار تن رسید. در این گزارش به آمار تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی قزاقستان تولید فولاد را ۱۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۳.۹۲ میلیون تن رساندند. در دسامبر گذشته، فولادسازان این کشور ۳۵۴.۷۹ تن فولاد تولید کردند که ۱۳.۶ درصد نسبت به نوامبر و ۵۸.۲ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش داشت.

تولید محصولات تخت در ماه دسامبر ۹.۷ درصد در مترمربع افزایش یافت اما با ۱۳.۱ درصد کاهش در سال به ۱۹۵.۹۹ هزار تن رسید. در سال ۲۰۲۳، تولید محصولات تخت با ۳.۶ درصد کاهش در سال به ۲.۴۵ میلیون تن رسید.

در دسامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فروآلیاژ قزاقستان ۱۵۵.۳ هزار تن محصول تولید کردند که ۱۱ درصد کمتر از ماه قبل و ۳.۴ درصد سالانه است. تولید فروآلیاژ در ژانویه تا دسامبر با ۳.۶ درصد کاهش در سال به ۲.۰۱ میلیون تن رسید.

آمار تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن به نقل از کمیته آماری وزارت اقتصاد قزاقستان، شرکت‌های فولادی قزاقستان در ژانویه ۲۰۲۴ تولید فولاد را ۱۸.۷ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۳ کاهش دادند و به ۲۹۲.۸۷ هزار تن رساندند.

تولید فولاد قزاقستان در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۳، ۸.۹ درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. همچنین تولید محصولات تخت در ماه ژانویه به ۱۸۹.۱ هزار تن رسید. این آمار با سطح تولید در ماه دسامبر طی سال گذشته مطابقت دارد و ۱۷.۶ درصد کمتر از ژانویه ۲۰۲۳ است.

شرکت‌های فروآلیاژ قزاقستان ۱۸۱.۳۸ هزار تن محصول در ژانویه تولید کردند که ۲۷.۴ درصد در مترمربع و ۲۷.۴ درصد سالانه افزایش یافت.

به گزارش وب سایت GMK لازم به توضیح است که تولید فولاد قزاقستان طی سال ۲۰۲۳ نسبت مدت مشابه در سال گذشته، ۱۶.۴ درصد افزایش یافت و به ۳.۹۲ میلیون تن رسید.

فولاد قزاقستان

محصولات فولادی قزاقستان

شرکت‌های فولادی در کشور قزاقستان، محصولات زیر را تولید می‌کنند:

  • میلگرد
  • ورق فولادی نورد گرم
  • ورق فولادی نورد سرد
  • تیرآهن
  • لوله فولادی
  • سیم مفتول
  • نبشی
  • ناودانی
  • انواع پروفیل فولادی

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۴

در دسامبر سال گذشته، شرکت ArcelorMittal  فروش دارایی‌های خود را در قزاقستان به شرکت سرمایه‌گذاری قزاقستان (QIC) واگذار کرد و تمام سهام ArcelorMittal Temirtau و ArcelorMittal Tubular Products Aktau را به دست آورد. همچنین گروه فولاد قزاقستان و بنیانگذار آن آندری لاورنتیف سرمایه‌گذار جدید ArcelorMittal Temirtau  شدند.

علاوه بر به دست آوردن دارایی‌ها، سرمایه‌گذار قزاق متعهد شد ۳ میلیارد دلار دیگر برای نوسازی تولید و حفاظت از محیط زیست منطقه سرمایه‌گذاری کند. به طوری که پیش‌بینی می‌شود ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ سرمایه گذاری صورت گیرد.

Temirtau  در سال ۲۰۲۲ بهترین نتیجه را در تولید میلگرد طی ۱۴ سال گذشته به ثبت رساند. به طوری که ۴۳۶ هزار تن تولید و ۴۲۷ هزار تن صادر کرد. این کارخانه همچنین کلاف‌های نورد گرم و سرد و همچنین کلا‌های روکش دار تولید می‌کند.

کلام آخر

در این گزارش به آمار تولید فولاد قزاقستان در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، فولاد قزاقستان تولید خود را ۱۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داد و به ۳.۹۲ میلیون تن رساند در همین دوره، تولید محصولات فولادی تخت با ۳.۶ درصد کاهش سالانه به ۲.۴۵ میلیون تن رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.