تولید کنسانتره سنگ آهن متین وست ۱۷ درصد کاهش یافت

تولید کنسانتره زغال سنگ سه ماهه ۸ درصد و کک سه ماهه ۱ درصد کاهش یافت. گروه متین وست در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تولید کل کنسانتره سنگ آهن را ۱۷ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داد و به ۴.۰۳ میلیون تن رساند. در این گزارش به میزان تولید کنسانتره سنگ آهن متین وست در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ می‎پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار تولید کنسانتره سنگ آهن متین وست

به گزارش کارآهن، تولید کنسانتره زغال سنگ سه ماهه ۸ درصد و کک سه ماهه ۱ درصد کاهش یافت. گروه متین وست در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تولید کل کنسانتره سنگ آهن را ۱۷ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داد و به ۴.۰۳ میلیون تن رساند.

تولید محصولات تجاری سنگ آهن در این دوره با ۱۴ درصد کاهش به ۳.۸۱ میلیون تن رسید. تن تولید محدود بر عملکرد کارخانه های استخراج و فرآوری برق در اوکراین به دلیل گلوله باران روسیه از اواسط مارس ۲۰۲۴ و تقاضای زیاد برای برق وارداتی با هزینه بالا تأثیر گذاشت.

این شرکت خاطرنشان کرد: «متین وست حجم کار این شرکت ها را با در نظر گرفتن در دسترس بودن برق، هزینه آن، قیمت بازار محصولات سنگ آهن و سایر عوامل توزیع می کند تا از تولید کارآمد اطمینان حاصل کند.»

تولید کل کنسانتره زغال سنگ برای آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ با کاهش ۸ درصدی در هر ساعت به ۹۹۹۰۰۰ تن رسید. دلیل اصلی این کاهش ۱۲ درصدی در حجم تولید فصلی در گروه زغال سنگ پوکروفسک تا ۵۶۲۰۰۰ تن بود. حجم تولید کک با کاهش ۱ درصدی فصلی به ۲۸۱ هزار تن رسید.

آمار تولید کنسانتره سنگ آهن متین وست

آمار تولید فولاد شرکت متین وست در سال ۲۰۲۴

تولید فولاد توسط شرکت‌های متین وست در سه ماهه دوم با ۲۲ درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول به ۵۷۲۰۰۰ تن، آهن خام با ۱۹ درصد فصلی به ۴۸۱۰۰۰ تن افزایش یافت. افزایش شاخص ها با از سرگیری کوره بلند شماره ۹ در Kametstal پس از تعطیلی آن برای تعمیرات اساسی در مارس ۲۰۲۴ و افزایش سفارشات محصولات فولادی، عمدتا در بازار محلی، تسهیل شد.

تولید محصولات فولادی با افزایش ۸ درصدی  فصلی به ۸۱۳۰۰۰ تن رسید. در همان زمان، تولید محصولات نیمه تمام ۲۰۹۰۰۰ تن (+۲۶% q/q) و محصولات نهایی ۶۰۴۰۰۰ تن (+۳% q/q) بود.

در سه ماهه دوم، تولید محصولات نیمه‌تمام تجاری عمدتا به دلیل افزایش سبد سفارش‌های بلانک افزایش یافت. تولید محصولات نورد تخت ۷ درصد در سه ماه کاهش یافت که عمدتا به دلیل شرایط نامطلوب بازار اروپا و از جمله عوامل دیگر استفاده از اسلب‌های روسی ارزان‌تر توسط رقبا بود. به لطف افزایش سبد سفارشات در اوکراین و اروپای جنوب شرقی، تولید محصولات نورد بلند ۱۳ درصد افزایش یافت.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، متین وست تولید فولاد را ۱ درصد در سال به ۱.۰۴ میلیون تن، کنسانتره سنگ آهن ۸۷ درصد در سال، به ۸.۸۹ میلیون تن، کنسانتره زغال سنگ  کاهش ۳۱ درصدی در سال به ۲.۰۸ میلیون تن افزایش داد. ذوب آهن خام با ۴ درصد کاهش در سال به ۸۸۴ هزار تن و تولید کک با ۱۳ درصد در سال به ۵۶۴ هزار تن کاهش یافت.

به طور کلی، شرکت‌های اوکراینی Metinvest به جز آن‌هایی که در Mariupol و Avdiivka واقع شده‌اند با در نظر گرفتن عوامل ایمنی، در دسترس بودن پرسنل، تامین برق و همچنین عوامل لجستیکی و اقتصادی به کار با سطوح مختلف بار ادامه می‌دهند.

کلام آخر

در این گزارش به آمار تولید کنسانتره سنگ آهن متین وست پرداختیم.  همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، متین وست تولید فولاد را ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۲.۰۲۵ میلیون تن رساند. تولید آهن خام در سال به ۱.۷۶ میلیون تن رسید که ۳۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ است، کنسانتره سنگ آهن (کل) ۱۱.۰۹ میلیون تن (+ ۴ درصد سالانه) و زغال سنگ (کل) به ۵.۴۵ میلیون تن (+۱۰ درصد سالانه) رسید.

منبع: www.gmk.center

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.