قیمت ورق کویل فولادی چین +نمودار (آپدیت جدید)

کارخانه نورد گرم فولادی

ورق کویل فولادی چین چه وضعیتی دارد؟ در این مقاله شما را با قیمت ورق کویل فولادی نورد گرم چین در ماه سپتامبر، آگوست، نوامبر، ژانویه و ابتدای سال ۲۰۲۴ آشنا می‌کنیم. چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، نقش مهمی در قیمت‌گذاری محصولات فولادی ایفا می‌کند. برای خواندن ادامه این مقاله، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش قیمت کویل نورد گرم شرکت Bao steel چین

به گزارش Steel Mint ،Bao steel یکی از شرکت‌های تابعه بزرگترین فولادساز چین (China Baowu Steel) قیمت‌های ورق گرم داخلی (HRC)  را برای فروش ماه مارس، ۱۰۰ یوان در تن (۱۴ دلار در هر تن) افزایش داده است.

برای فروش در ماه فوریه، قیمت این محصولات بدون تغییر باقی ماند. علاوه بر این، قیمت ورق‌های گرم سنگین این شرکت نسبت به ماه قبل ۱۰۰ یوان بر تن افزایش یافته است.

قیمت‌های این شرکت در بحبوحه افزایش عرضه از سوی رقبا مانند فولاد توکیو ژاپن افزایش یافت. با این حال، با نزدیک شدن به سال نو قمری چین، معاملات آتی کویل نورد گرم در بورس اوراق بهادار شانگهای بی‌ثبات باقی ماند.

بائو استیل قیمت واقعی تک تک محصولات خود را در سیاست قیمت‌گذاری ماهانه خود اعلام نمی‌کند و تنها میزان تعدیل را اعلام می‌نماید.

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین  (CISA)، قیمت فولاد در چین طی کوتاه مدت به دلیل ضعف در عرضه و تقاضا در بازه محدودی باقی خواهد ماند. زیرا بازار فولاد چین در فصل سنتی زمستانی خود قرار دارد.

قیمت‌ جهانی ورق کویل نورد گرم

قیمت‌های جهانی کویل نورد گرم از ابتدای سال ۲۰۲۴ در بازارهای اصلی افزایش یافته است. در اروپا، عرضه پایین محصولات داخلی و پایان سهمیه‌های واردات از قیمت‌ها حمایت می‌شود.

در ایالات متحده نیز روند مشابهی مشاهده می‌شود اما عرضه همچنان از تقاضا فراتر رفت که همین موضوع، باعث مهار رشد قیمت‌ها شد. در بازار چین، قیمت‌ها از اواسط دسامبر سال گذشته ثابت مانده است.

همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داده بود، چین تولید فولاد کویل نورد گرم خود را ۵.۲ درصد در سال افزایش داد و به ۱.۳۶ میلیارد تن در سال ۲۰۲۳ رساند. در ماه دسامبر، تولید فولاد نورد با ۱.۵ درصد افزایش در سال به ۱۰۸.۵ میلیون تن رسید

قیمت ورق کویل فولادی چین (چارت روزانه؛ ۱۳ ژانویه)

در تحلیل این هفته مشاهده می‌کنیم که قیمت دقیقا طبق تحلیل گذشته که پیش‌بینی شده بود، عمل کرده است. پس از اصلاح کوتاه مجددا به صعود خود ادامه داده قله تازه‌ای را ایجاد کرده است و به هدف قیمتی ۵۷۰ الی ۵۸۰ خود رسید.

در حال حاضر قیمت در حال اصلاح است. انتظار می‌رود این اصلاح تا محدوده قیمتی ۵۶۰ الی ۵۶۵ (سطح ۱) ادامه داشته باشد و پس از آن صعود دوباره با هدف قیمتی ۶۲۰ (سطح ۴) را آغاز کند.

باید توجه داشت که محدود قیمتی ۵۹۰ الی ۵۹۵ (سطح ۳) یک محدود مقاومتی ضعیف بود و قیمت در این محدوده می‌تواند با مقاومت مواجه شود. همچنین با توجه به قدرت بالا روند صعودی انتظار رسیدن قیمت به محدود قیمتی ۶۲۰ کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

ورق کویل فولادی چین

قیمت ورق کویل فولادی چین (چارت هفتگی؛ ۱۳ ژانویه)

در تحلیل این هفته مشاهده می‌شود که ورق کویل فولادی چین کاملا طبق تحلیل گذشته عمل کرده است. به طوری که روند صعودی تا سطح مورد نظر (سطح ۲) صعود کرده و پس از نفوذ به سطح یک اصلاح کوتاه مدت را تجربه می‌کند.

بنابراین انتظار می‌رود پس از تکمیل اصلاح قیمت مجدد روند صعود خود با هدف قیمتی ۶۲۰ شروع کرده و خود را به سطح مورد نظر (سطح ۳) برساند.

ورق کویل فولادی چین

قیمت ورق کویل فولادی نورد گرم چین (چارت هفتگی؛ ۱۵ سپتامبر)

قیمت ورق کویل فولادی چین بعد از حمایت در سطوح پر اهمیت، موفق به شکست اولین سطح مقاومت نشده و تایید روند صعودی رو به ما نداد و در حال حاضر در یک ناحیه به صورت رنج درآمده است و در حالت بی تصمیم قرار دارد و با شکست هر یک از سطوح می‌توان تحلیل بر روی روند رو انجام داد.

China steel coil sheet

قیمت ورق کویل فولادی چین (چارت روزانه؛ ۱۵ سپتامبر)

قیمت ورق کویل فولادی چین پس از بر خورد به سطح مقاومت به سطح حمایت قبلی خود بازگشته است و تاییدیه روند صعود رو نداد و با توجه به از دست دادن سطح حمایتی دینامیکی خود انتظار می‌رود قیمت تا سطح حمایتی بعدی همچنان نزولی باشد و در آن سطح اقدام به تصمیم بگیرد و سطح را تبدیل به یک ناحیه پر اهمیت کند.

ورق کویل فولادی چین

روز دوشنبه ۲۱ آگوست

احتمال کاهش میزان نرخ بهره وام بانکی چین که از طرف بانک به کارخانجات و کسب و کارها تعلق می‌گیرد، وجود دارد که با کاهش آن می‌توان انتظار داشت که اثری مثبت بر روی صنعت بگذارد. با این رخداد مهم، نه تنها تقاضا برای محصول مورد تحلیل بالا می‌رود بلکه موجب افزایش قیمت آن نیز می‌شود. بنابراین پیشبینی می‌شود که این داده در روز دوشنبه روند کاهش به خود بگیرد.

روز سه‌شنبه ۲۲ آگوست

در این روز، احتمال بهبود شاخص تولیدات کارخانه منطقه ریچموند آمریکا وجود دارد که درنتیجه می‌توان تاثیر مثبت بر روی قیمت نماد مورد تحلیل ما داشته باشد.

روز چهار‌شنبه ۲۳ آگوست

در این روز به خصوص احتمالا شاهد اخباری پیرامون شاخص‌های خدمات و تولیدات برای کشورهای حوزه یورو و همچنین آمریکا باشیم که همگی به عنوان مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌توانند در قیمت این نماد اثر داشته باشند و نوسان قیمتی بالایی را در این زمینه به وجود آورند.

روز پنج شنبه ۲۴ آگوست

احتمال می‌رود که در روز پنج شنبه ۲۴ آگوست ۲۰۲۳، شاخص سفارشات کالاهای با دوام در آمریکا کاهش پیدا کند که درنتیجه موجب کاهش تولیدات در این کشور و کاهش تقاضا برای مواد اولیه از جمله فولاد در آمریکا شود.

روز جمعه ۲۵ آگوست

برای روز جمعه ۲۵ آگوست، برنامه سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که پیش بینی می‌شود محوریت صحبت‌های او پیرامون شرایط اقتصاد داخلی و خارجی صورت گیرد؛ در نتیجه این مولفه نیز می‌تواند بر قیمت جهانی فولاد اثر بگذارد.

نظر تحلیلگر کارآهن

ورق کویل فولادی چین

با توجه به سه مسئله مهم می‌توان پیش بینی کرد که قیمت ورق کویل فولادی نورد گرم تولید چین، فضای کافی برای افزایش قیمت داشته باشد:

مسئله اول: خبر روز دوشنبه در رابطه با نرخ بهره وام بانکی چین، احتمالا کاهش پیدا کند و این منجر به رونق هرچه بیشتر کارخانجات و کسب کار در این کشور می‌شود. در نتیجه ضمن افزایش تقاضا برای مواد اولیه، این رخداد منجر به بالا رفتن قیمت مواد اولیه خواهد شد.

مسئله دوم: فولادسازان چین همچنان در حال برنامه‌ریزی برای کاهش تولید فولاد خام هستند؛ به طوری که قصد دارند تا تولید خود را طی ۶ ماه آینده کاهش دهند. بنابراین پیش بینی می‌شود که این رخداد موجب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت فولاد خام شود.

مسئله سوم: گروه بریکس در هفته آینده جلسه‌ای با محوریت افزایش اعضای این گروه خواهند داشت. کشور چین به عنوان یکی از اعضای با نفوذ، در تلاش است تا استراتژی‌های تجاری خود را که ماهیت ضد غربی دارند، تئوریزه و اعمال کند؛ در نتیجه این موضوع می‌تواند موجب شود که چین سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص و مشتریان بیشتری برای مواد اولیه از جمله فولاد بدست آورد؛ این یعنی افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ورق کویل فولادی نورد گرم تولید چین.

چارت هفتگی ماه نوامبر

در تحلیل نمودار هفتگی دو موضوع با اهمیت مشاهده می‌شود. موضوع اول کاهش شیب نزولی روند آخر نسبت به روند ماقبل آخر است که نشان‌دهنده حمایت سطح و کاهش قدرت روند نزولی می‌‍تواند باشد.

موضوع دوم واکنش مثبت قیمت نسبت به سطح حمایتی تعیین شده است. به این معنی که هرچه قیمت از سطح مورد نظر با فاصله کمتری بازگردد، اهمیت و اثر آن سطح بیشتر می‌شود.

در این جا قیمت تا نزدیکی مرز سطح حمایت رفته و بازگشته است. بنابراین احتمال بازگشت قیمت را افزایش می‌دهد؛ البته با توجه به نزولی بودن کلی روند، نباید احتمال شکست سطح را نادیده گرفت.

ورق کویل فولادی نورد گرم تولید چین

چارت روزانه (در ماه نوامبر)

همانطور که در تحلیل گذشته گفته شد قیمت در سطح بسیار حساسی قرار دارد و تغییر جهت در این سطح ملاک نبوده و باید با توجه به سطوح دیگر تاییدیه گرفت.

با این حال قیمت در سطح حمایتی تعیین شده واکنش قوی از خود نشان داده و پس از سه قله پایین تر، اولین قله بالاتر را تشکیل داده است که می‌تواند نشان دهنده قدرت بالا روند برای شروع حرکت صعودی باشد؛ ولی تایید این موضوع زمانی خواهد بود که قیمت قله بالا تر از قله شماره ۱ ایجاد کرده و به درون محدود رنج بازنگردد.

ورق کویل فولادی نورد گرم تولید چین

کلام آخر

بر اساس این سه مسئله مهم، احتمال افزایش قیمت ورق کویل فولادی چین وجود دارد. به طوری که افزایش قیمت در این نماد می‌تواند نتایج مثبتی را بر روی قیمت فولاد در ایران بگذارد. توجه داشته باشید که تحلیل فاندامنتال ارائه شده در این مقاله، صرفا یک گمانه زنی است و هیچ توصیه‌ای در مورد خرید و فروش نمادها و دارایی‌ها ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.