خط تولید لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد به بهره‌برداری رسید

فولاد آلیاژی پاسارگاد از خط تولید لوله بدون درز یا مانیسمان رونمایی کرد. به نظر می‌رسد با بهره‌بردازی از خط تولید لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد، ایران در زمینه تامین این نوع لوله٬‌ها از سایز ۲.۵ تا ۸ اینچ به خودکفایی رسیده است. در این گزارش به راه‌اندازی خط تولید لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد به ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

راه‌اندازی خط تولید لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد

به گزارش کارآهن، خط تولید لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید لوله بدون درز این شرکت حدود ۱۵۰ هزار تن به صورت سالانه است. همچنین باید اشاره کرد که فولاد آلیاژی قابلیت تولید انواع لوله‌های بدون درز یا مانیسمان را از سایز ۲.۵ تا ۸ میلی‌متر با ضخامت‌ها ۴.۵ تا ۲۰ میلی‌متر را دارد.
شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بخش خصوصی است که در شهر شیراز قرار دارد. این شرکت عاوه بر راه‌اندازی واحد احیا مستقیم در سال ۱۳۹۸ و بهره‌برداری از واحد گندله‌سازی و آهک‌سازی در سال ۱۳۹۹، در سال ۱۴۰۱ توانست واحدهای کنسانتره‌سازی، میلگرد، مفتول و کلاف فولادی را نیز افتتاح کند.

در تصویر زیر می‌توانید مشخصات فنی لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد را مشاهده کنید:

تصویری از لوله بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد

کاربرد لوله بدون درز ذوب آهن پاسارگاد

لوله‌های بدون درز یک محصول فاقد خط جوش است که به آن لوله مانیسمان نیز می‌گویند. این نوع لوله‌ها اغلب در صنعت نفت و گاز به همراه زیرساخت‌های لجستیک سرزمینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. با این حال لوله مانیسمان یکی از بهترین لوله‌های موجود در جهان برای خط انتقال نفت و گاز به حساب می‌آید.

چشم‌انداز کارخانه لوله مانیسمان پاسارگاد

به نظر می‌رسد با راه‌اندازی خط تولید لوله مانیسمان توسط شرکت فولاد آلیاژی پاسارگاد، کشور در زمینه تامین برخی گریدها و سایزها این محصول به خودکفایی رسیده است. با این وجود، قصه لوله مانیسمان پاسارگاد به همین جا ختم نمی‌شود. بلکه این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری (۱۴۰۳)، تجهیزات کارخانه تولید لوله بدون درز را تکمیل کند. از جمله تجهیزات مورد نیاز این شرکت می‌توان به رزوه‌زنی، عملیات حرارتی و … برای دستیابی به تولید لوله‌های مورد استفاده در صنعت نفت جهت کیسینگ و تیوبینگ اشاره کرد.

کلام آخر

در این گزارش به بهره‌برداری شرکت فولاد آلیاژی پاسارگاد از خط لوله بدون درز اشاره کردیم. این شرکت با راه‌اندازی خط تولید لوله بدون درز یا مانیسمان، می‌تواند بخش زیادی از نیاز کشور به لوله‌های مانیسمان در سایز ۲.۵ تا ۸ میلی‌متر را تامین کند. با این حال، برنامه توسعه فولاد پاسارگاد نشان می‌دهد که تا پایان سال، اغلب تجهیزات مورد نیاز برای تولید لوله‌های نفتی را تامین می‌نماید. ضخامت انواع لوله‌ بدون درز فولاد آلیاژی پاسارگاد بین ۴.۵ تا ۲۰ میلی‌متر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.