راه پله فولادی و مزایای آن

آیا از فرآیند تولید راه پله فولادی و مزایای آن اطلاع دارید؟ فولاد، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین محصولات صنعتی برای ساخت راه پله خانگی و تجاری است. این محصول علاوه بر انسجام و یکپارچگی بالا، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مقابله با برای گرمایش زمین باشد. اگر به ویژگی‌های فولاد برای استفاده در ساخت یک راه پله مدرن نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این محصول در مقایسه با چوب، نه تنها مقاوم‌تر است بلکه هرگز پوسیده نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به راه پله فولادی و مزایای آن برای استفاده در محیط خانه و محل کار اشاره کنیم.برای اطلاع از قیمت ورق فولادی به سایت کارآهن مراجعه کنید.

چرا راه پله فولادی یک انتخاب مدرن است؟

یک راه پله خوش ساخت و زیبا می‌تواند گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای زیرساخت خانه‌ها یا مکان‌های تجاری باشد. انتخاب نوع مناسب پله مستلزم در نظر گرفتن طراحی و عملکرد آن است. در حالی که هنگام انتخاب راه پله مناسب برای شما جنبه‌های زیادی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را در نظر بگیرید. هیچ چیز مهم‌تر از انتخاب مناسب‌ترین مواد یا متریال به کار رفته در ساخت راه پله نیست.

فولاد مزایای زیادی دارد که نگرانی‌های مربوط به طراحی و عملکرد آن را به یک اندازه پوشش می‌دهد. محصولات فولادی، یکی از پرکاربردترین متریالی است که می‌توانید با آن پلکان یا راه‌پله خانه یا محل کار خود را بسازید. این محصول می‌تواند جلوه‌ای مدرن به راه پله خانه شما بدهد که امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است.

راه پله فولادی و مزایای آن

راه پله فولادی و مزایای آن

فولاد، استحکام کششی بسیار بالایی دارد. این محصول، آلیاژی است که معمولا از متریال بسیار قوی مانند سنگ آهن و کربن ساخته می‌شود. همچنین فولاد در مقابل آتش مقاوم است و مانند چوب پوسیده نمی‌شود. علاوه بر این، حشراتی مانند موریانه‌ها نیز نمی‌توانند به ساختار مستحکم و یکپارچه فولاد نفوذ کنند و نسبت به آن چالشی به وجود آورند. در واقع، حتی عناصری مانند باد، آتش و تندبادها هم نمی‌توانند یکپارچگی فولاد را مورد تهدید قرار دهند. برای آرامش خاطر خانه خود، همیشه و هر لحظه می‌توانید روی فولاد حساب کنید.

راه پله فولادی و مزایای آن

راه پله فولادی راهی برای مقابله با گرمایش زمین است

یکی از مهم‌ترین عواملی که به گرمایش سیاره زمین در عصر مدرن کمک می‌کند، قطع گسترده درختان در سراسر جهان است. یک راه پله چوبی بزرگ می‌تواند به مقدار زیادی الوار نیاز داشته باشد، در حالی که یک پله ۱۰۰ درصد فولادی نیازی به الوار ندارد.

اغلب پله‌های چوبی نیز تقریبا قابل بازیافت نیستند. از سوی دیگر، فولاد یکی از بازیافتی‌ترین متریال در سراسر سیاره زمین است که نرخ بازیافت جهانی آن به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد. با انتخاب یک راه پله فولادی، شما به طور مستقیم به مقابله با گرمایش زمین کمک می‌کنید.

راه پله فولادی هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد

فولاد علی‌رغم مزایای فراوان، در واقع بسیار ارزان است؛ به خصوص وقتی مزایای بلندمدت، انسجام و استحکام آن را در نظر بگیرید. ساختن راه پله با استفاده از متریال فولادی می‌تواند از جنبه اقتصادی بهینه باشد؛ زیرا ساخت فولاد هزینه زیادی ندارد.

از آنجایی که تولید فولاد، زمان کمتری نسبت به سایر مصالح می‌برد، بنابراین چنین ویژگی می‌تواند باعث صرفه جویی هزینه شما برای ساخت یک راه پله از جنس فولاد شود. این محصول همچنین تا سالیان سال دوام خواهد داشت و در صورت تمایل به فروش، ارزش خانه یا محل کار شما را افزایش می‌دهد.

تصویری از راه پله فولادی دو طرفه

فولاد یک انتخاب مدرن برای راه پله است

روندها در جهان معماری طی نیم قرن گذشته به گونه‌ای بوده که گویا به محصولات فولادی روی خوش نشان داده است؛ نه تنها به دلایل اشاره شده در سطور بالا، بلکه برای همسویی فولاد با طرح‌های زیبایی‌شناسی مدرن و فناورانه. این محصول همچنین یک ماده بسیار منعطف و همه‌کاره است. به طوری که می‌توان از آن برای پیاده کردن طرح‌های خلاقانه در ساخت یک راه پله مدرن استفاده کرد. همین امر موجب شده است که فولاد به عنوان ماده اولیه ساخت راه پله، به عنوان بهترین انتخاب نزد طراحان و معماران معاصر شناخته شود.

راه پله فولادی؛ یک چشم انداز جدید

در گذشته، محصولات فولادی از برداشت‌های منفی در مورد چگونگی تهیه، نحوه ساخت و حتی استفاده از آن رنج می‌برد. با این حال در عصر مدرن، پیشرفت‌های زیادی در فرایند تولید فولاد ایجاد شده است. وزن سبک، استحکام و کارکرد آسان آن، از جمله مزایای مهم فولاد برای استفاده در ساخت یک راه پله مدرن به شمار می‌آید.

از این رو طراحان به دلیل ظاهر مدرن و انعطاف‌پذیر فولاد، این محصول را برای طرح‌های خلاقانه خود برای راه‌ پله انتخاب می‌کنند. همچنین فولاد طول عمر راه پله‌های خانگی و تجاری را افزایش می‌دهد.

ورق مورد استفاده در راه پله فولادی

به طور کلی دو نوع ورق فولادی در ساخت راه پله فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل ورق آجدار و ورق پانچ می‌شود. در ادامه به توضیح هر کدام از این نوع ورق‌ها می‌پردازیم.

۱- ورق آجدار

ورق آجدار نوعی ورق فولادی است که دارای سطحی ناصاف و آجدار است که به واسطه ایجاد اصطکاک، زمینه را برای گام برداشتن بر روی آن به وجود می‌آورد. از جمله مهم‌ترین موارد پرکاربرد این نوع ورق می‌توان به راه‌ پله‌های فولادی خانگی و شهری اشاره کرد.

فرایند تولید ورق آجدار از طریق نورد گرم انجام می‌شود که بر طبق آن، آج این نوع ورق توسط غلطک‌های طرح‌دار پیاده‌سازی می‌گردد. استانداردهای مورد استفاده برای تولید ورق آجدار شامل st۳۷-۲، st۴۴-۲ و st۵۲-۳ می‌شود.

ورق آجدار به طور معمول به صورت رولی و برش خورده فروخته می‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای ورق آجدار کارخانه‌های داخل کشور، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

۲- ورق پانچ

ورق استیل مشبک یا همان ورق پانچ نوعی ورق فولادی است که بر روی آن پرس پانچ صورت می‌گیرد. سوراخ‌هایی که روی ورق پانچ استیل وجود دارد، دارای اشکال هندسی مانند دایره، مربع و … است. این محصول دارای ویژگی‌هایی است که شامل استحکام بالا در برابر تغییرات دمایی، مقاومت بالا در برابر ضربه و … می‌شود. از کاربردهای ورق پانچ می‌توان به پله پل‌های هوایی و راه پله خانگی اشاره کرد.

ورق پانچ به طور معمول در ابعاد ۲۰۰۰×۱۰۰۰ میلی‌متر، ۲۵۰۰×۱۲۵۰ میلی‌متر و … فروخته می‌شود.

تصویری از راه پله فولادی ضربدری

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا درباره راه پله فولادی و مزایای آن صحبت کنیم. یک راه پله فولادی علاوه بر دوام بالا، کمک شایان توجهی به کاهش گرمایش زمین (جلوگیری از قطع درختان برای ساخت راه پله چوبی) می‌کند. از دیگر مزایای راه پله فولادی می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن، استحکام و یکپارچگی بالای آن اشاره کرد. اگر قصد دارید برای راه پله جدید خانه یا محل کار خود از فولاد استفاده کنید، گروه کارشناسان ما در مجله کارآهن، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند. با ما تماس بگیرد.

نظرات بسته شده است.