بهترین فلز برای صندلی و مبل

احتمالا شما هم می‌خواهید بدانید که بهترین فلز برای صندلی و مبل کدام است. انواع فلز مورد استفاده در ساخت صندلی و مبل فلزی شامل آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، مس، برنج و آهن فرفورژه می‌شود. هر کدام از فلزات به کار برده شده در صندلی و مبلمان، ویژگی‌های متعددی دارند که در این مقاله سعی داریم تا درباره آن‌ها صحبت کنیم. با این حال بهترین فلز برای صندلی و مبل شامل آلومینیوم، فرفورژه و فولاد ضد زنگ است. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

بهترین فلز برای صندلی و مبل مدرن

از قدیم‌ و ندیم مواد فلزی در بسیاری از مناطق در تولید صندلی و مبل فلزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. فلزات که بیشتر به عنوان عناصر اتصال‌دهنده، لوازم جانبی و حامل استفاده می‌شدند، اکنون برای ساخت یک صندلی فلزی و مبلمان فلزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مس، طلا، نقره و آهن پرمصرف‌ترین فلزات در گذشته هستند، در حالی که فولاد و آلومینیوم پرمصرف‌ترین فلزات در تولید صندلی و مبلمان امروزی به حساب می‌آیند.

امروزه فرآوری فلزات برای ساخت صندلی و مبلمان تفاوت چندانی با دوره‌های گذشته ندارد. آن‌ها را می‌توان با خم شدن به وسیله گرما و حرارت، یا وارد کردن نیرو با تکنیک‌های برش، سوراخ کاری و سایش تولید کرد. با این حال، پیشرفت تکنولوژی و توسعه مداوم تکنیک‌های تولیدی و مواد جدید مورد استفاده نیز به ایجاد اشکال جدید کمک کرده است.

فلزات از نظر ظاهری اغلب نماد شکوه یا فناوری پیشرفته هستند. از آنجایی که ادراک و ویژگی‌های تکنولوژیکی هر فلز ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است که انتخاب مواد مورد نیاز بر اساس مکان مورد استفاده صورت گیرد. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ در مکان‌هایی که نیاز به رعایت بهداشت دارند، آلومینیوم در مکان‌هایی که سبکی محصول مهم است، یا برنز و طلا در مکان‌هایی که می‌خواهند بر شکوه تاکید کنند، ترجیح داده می‌شوند.

بهترین فلز برای صندلی و مبل

علت استفاده از فلز برای ساخت صندلی و مبل

امروزه مواد فلزی با ویژگی‌هایی مانند هدایت حرارتی و الکتریکی بالا، درخشندگی و تمایل به تغییر شکل، جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف صنعتی باز کرده‌اند. تولید انواع فلزات در صنایع مدرن، استفاده از این مواد را به عنوان جایگزین مناسبی برای چوب در ساخت صندلی‌ و مبلمان خانگی و اداری فراهم کرده است. به طوری که فولاد ضد زنگ و آلومینیوم، به عنوان بهترین فلز برای صندلی و مبل شناخته می‌شود.

اولین چیزی که هنگام به زبان آوردن صندلی فلزی یا مبل فلزی به ذهن می‌رسد، محصولات ساخته شده از چوب است. بدون شک این پیش فرض ناشی از این است که چوب از گذشته تا به امروز بیشترین استفاده را در تولید صندلی و مبلمان فلزی داشته است. با این حال، آهن و آلومینیوم عناصری هستند که به راحتی برای تولید صندلی و مبلمان در دسترس هستند و قابلیت بازیافت دارند.

بهترین فلز برای صندلی و مبل

ویژگی‌های فلزات برای ساخت صندلی و مبل

اهمیت استفاده از فلزات در طراحی مبلمان ناشی از مناسب بودن آن برای تولید صنعتی است؛ زیرا به سرعت و در حجم انبوه تولید می‌شوند و از نظر قیمت، مقرون به صرفه هستند. با کمک ماشین‌آلات به راحتی می‌توان مواد سنگین فلزی را پردازش کرد و در صورت لزوم قطعات را به راحتی با عناصر اتصال‌دهنده کوچک جایگزین کرد. 

این ویژگی‌های فلزات مزیت‌هایی را در حمل و نقل و نگهداری این نوع محصولات به وجود می‌آورد. انعطاف‌پذیر و در عین حال بادوام بودن فلز، امکانات جدیدی را برای طراحی صندلی و مبلمان به ارمغان آورده است. 

فلزات مورد استفاده در صندلی و مبلمان فلزی (غیر از آلومینیوم)، به علت سنگین بودن، همواره با محدودیت همراه بوده است. با توجه به سبک بودن آلومینیوم، فناوری‌های مورد استفاده در آن توسعه یافته و همین امر موجب افزایش استفاده از آلومینیوم می‌شود. ساختار غیر متخلخل، قابلیت تمیز کردن و بدون بو بودن آلومینیوم، استفاده از این مواد را در بیمارستان‌ها و آشپزخانه‌هایی که نیاز به رعایت بهداشت دارند، ضروری می‌کند.

بهترین فلز برای صندلی و مبل

انواع صندلی و مبل فلزی

در راستای پاسخ به این پرسش که بهترین فلز برای صندلی و مبل کدام است، باید اشاره کنیم که انواع فلز مورد استفاده در صندلی و مبلمان شامل آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فلز برنج، فلز مس و آهن فرفورژه می‌شود. در ادامه مطلب به معرفی فلزات مورد استفاده برای ساخت انواع صندلی و مبلمان فلزی خانگی و اداری می‌پردازیم. با ما در مجله کارآهن همراه باشید.

آلومینیوم

  • آلومینیوم دارای سطح نقره‌ای مات است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به فولاد ضد زنگ دارد. 
  • این نوع فلز از فولاد ارزانتر و سبکتر است اما به اندازه فولاد مقاومت کافی ندارد. 
  • اگرچه آلومینیوم اکسید می‌شود و لکه‌های سفید گچی از خود به جای باقی می‌گذارد، اما هرگز زنگ نمی‌زند. 
  • این فلز کاربردی معمولا در صندلی‌ فلزی و مبلمان فلزی فضای باز استفاده می‌شود و ترکیب آن با رنگ‌های روشن، بهترین ظاهر را به آن می‌دهد.
بهترین فلز برای صندلی و مبل

فولاد ضد زنگ

  • فولاد ضد زنگ به عنوان بهترین فلز برای صندلی و مبل در سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.
  • فولاد ضد زنگ یک آلیاژ فلزی است که از کربن، آهن، کروم و سایر فلزات تشکیل شده است. 
  • از میزهای برجسته گرفته تا سینک‌های آشپزخانه و میز و صندلی فلزی کنار تخت، این روزها همه از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. 
  • این ماده به دلیل وجود کروم، در برابر خوردگی مقاوم است و بنابراین به عنوان ماده‌ای شناخته می‌شود که نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری ندارد.
  • اگرچه این آلیاژ فلزی شباهت زیادی به آلومینیوم دارد اما بسیار بادوام تر از آن است. 
  • فولاد ضد زنگ با رنگ‌های سرد به خوبی هماهنگ می‌شود؛ با این حال می‌توان رنگ‌های گرم را در آن به کار برد.
  • فولاد معمولی درصد کربن بیشتری نسبت به ترکیب آلیاژی دارد و بنابراین در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد. با این حال، شکل‌پذیرتر است و می‌تواند برای صندلی مناسب باشد.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق رنگی، کلیک کنید.
بهترین فلز برای صندلی و مبل

فلز برنج

  • فلز برنج به عنوان بهترین فلز برای صندلی و مبل در سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.
  •  فلز برنج ظاهری مات و قدیمی دارد که می‌تواند نماد بازگشت به اصالت‌های فراموش شده باشد.
  • در حالی که فلز برنج به عنوان یک فلز براق و صیقلی، چندین سال است که مورد استفاده قرار نگرفته، اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ از این نوع فلز برای ساخت صندلی استفاده شود. 
  • فلز برنج ترکیبی از آلیاژهای مس و روی است که در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، زرد، طلایی، برنزی و قهوه‌ای وجود دارد. 
  • طلایی محبوب‌ترین رنگ مورد استفاده برای فلز برنج است. 
  • این فلز مقاوم در برابر خوردگی و ضد باکتری است، بنابراین برای صندلی‌ و مبلمان فلزی آشپزخانه ایده‌آل به نظر می‌رسد.
  • اگرچه این فلز در برابر خوردگی مقاوم است، اما پاک‌کننده‌های شیمیایی قدرتمند می‌توانند باعث ایجاد ترک در مواد آن در یک صندلی فلزی شوند.
  • صندلی برنجی را باید با آب و صابون ملایم تمیز کرد و پس از آن با پولیش مخصوص به آن جلا داد. 
  • فلز برنج  به عنوان یک فلز گران قیمت شناخته می‌شود.
بهترین فلز برای صندلی و مبل

فلز مس

  • مس برای روشن کردن و ترکیب رنگ‌های گرم در خانه شما ایده‌آل است. 
  • این فلز یک راه عالی برای زنده کردن آشپزخانه یا حمام با رنگ سفید یا خنثی در نظر گرفته می‌شود.
  • فلز مس یک رنگ نارنجی مایل به قرمز است که در انواع دکورها و وسایل از جمله صندلی‌ فلزی و مبلمان فلزی به کار برده می‌شود. 
  • این نوع فلز مقاوم در برابر خوردگی و ضد میکروب است.
بهترین فلز برای صندلی و مبل

آهن فرفورژه

  • آهن فرفورژه به عنوان بهترین فلز برای صندلی و مبل در سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.
  • فرفورژه، فلزی است که با خم شدن شکل گرفته است؛ در نتیجه سطح خشنی دارد. 
  • این نوع فلز به طور گسترده برای ساخت صندلی فلزی و مبلمان فلزی فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مقاوم در برابر خوردگی است و ماندگاری طولانی دارد. 
  • در محیطی که عمدتا سفید یا با رنگ خنثی تزئین شده است، استفاده از صندلی ساخته شده از آهن فرفورژه توصیه می‌شود.
بهترین فلز برای صندلی و مبل

بهترین فلز برای صندلی و مبل

هنگام انتخاب صندلی و مبلمان فلزی، امروزه مواد بسیار متنوعی در بازار موجود است. درک مواد مختلف و ویژگی‌های آن‌ها بسیار مهم است تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فضای بیرونی مورد نظر خود داشته باشید. محبوب ترین فلزات برای مبلمان آلومینیوم، فرفورژه و فولاد ضد زنگ است.

آلومینیوم به دلیل وزن سبک، استحکام و دوام، انتخابی ایده آل برای بسیاری از کاربردهای فضای باز است. همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و آن را به یک راه حل جذاب در فضای باز تبدیل می‌کند.

فرفورژه به دلیل ترکیب مواد قوی و ظاهری زیبا، یکی دیگر از گزینه های محبوب است. فولاد استحکام و وزن خوبی دارد و همچنین مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. با این حال، تغییرات کیفیت بین مواد مختلف فولادی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در خستگی یا ترک خوردن فلز در طول زمان شود.

چرا باید از فلز در صندلی و مبل استفاده کنیم؟

۱- طراحی خاص و منحصربه‌فرد

طراحان صندلی و مبلمان فلزی سعی می‌کنند تا محصولاتی را تولید کنند که هم زیبا به نظر برسند و هم کاربردی باشند. رنگ‌های طبیعی چوب در صندلی و مبلمان فلزی، آن‌ها را به چیزی تبدیل می‌کند که از نظر زیبایی شناختی، از مبلمان چوبی قابل تشخیص نیست.

۲- ضد باکتری و قارچ

صندلی و مبل فلزی راحت تمیز می‌شوند و بهتر از چوب در برابر قارچ‌ها و انواع باکتری مقاومت می‌کنند. به هم خاطر به عنوان بهترین متریال برای ساخت صندلی و مبل در نظر گرفته می‌شوند. با این حال مانند سایر مواد غیر فلزی برای ساخت صندلی، این محصولات نیاز به تمیز کردن منظم دارند.

۳- ماندگاری طولانی مدت

صندلی و مبلمان فلزی می‌تواند در برابر فشارهای طولانی مدت مقاومت کند و برای هر نوع موقعیت زندگی به ویژه در خوابگاه‌ها، مسافرخانه‌ها و محل‌های پرتردد مناسب باشد.

۴- مقرون‌ به صرفه

در حالی که صندلی و مبلمان فلزی با کیفیت ممکن است بیشتر از صندلی و مبلمان چوبی قیمت داشته باشند، باید درنظر داشته باشید که مبلمان فلزی ۱۰ تا ۱۵ سال یا بیشتر دوام می‌آورند. اگرچه ممکن است صندلی فلزی و مبلمان فلزی هزینه اولیه بالاتری داشته باشند، اما زمان زیادی طول می‌کشد تا آن را تعویض کنند.

مقایسه صندلی و مبل فلزی با چوبی و پلاستیکی

در راستای پاسخ به پرسش بهترین فلز برای صندلی و مبل، در ادامه به مقایسه صندلی و مبلمان فلزی با چوبی و پلاستیکی اشاره می‌کنیم:

بهترین فلز برای صندلی و مبل
  • فلز نسبت به سایر مواد بادوام تر است. اگر به درستی از آن مراقبت کنید می‌تواند یک عمر دوام بیاورد. 
  • اگر بخواهید فلز را با صندلی و مبل چوبی و پلاستیکی مقایسه کنید، فلز در واقع ایمن تر است، زیرا در برابر شعله مقاوم است و خطر آن را کمتر می کند. بنابراین عاقلانه است که مبلمان فلزی در مدارس، مؤسسات، آشپزخانه های شلوغ و کافه‌ها و خانه‌ها داشته باشید.
  • فلز در برابر آب و هوا بسیار مقاوم‌تر است و می‌توان آن را در هر زمان بیرون نگه داشت، به همین دلیل افراد بیشتری شروع به استفاده از صندلی و مبل فلزی در بیرون برای باغچه‌های خود می‌کنند، زیرا می‌توانید صندلی‌ها و مبل فلزی را بیرون بگذارید.
  • مزیت دیگر این است که این نوع مبلمان مقاوم به حیوانات خانگی هستند زیرا نمی توانند مبلمان را خراش دهند یا آسیب ببینند و عملا توسط حیوانات خانگی معمولی و آفات خانگی غیر قابل تخریب می شوند.
  • علاوه بر همه اینها، مبلمان فلزی می‌توانند در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی از ساده‌ترین طرح‌ها تا طرح‌های ظریف‌تر باشند.
مقایسه صندلی و مبل فلزی با چوبی، پلاستیک و غیره
نوع صندلی و مبلمقاومتطراحیدوام
فلزیبالاتر از چوب و پلاستیکمتنوع (کلاسیک و مینیمال)طولانی مدت
چوبیکمتر از فلزتنوع محدودکوتاه مدت
پلاستیکیکمتر از فلز و بیشتر از چوبمتنوع (کلاسیک و مینیمال)طولانی مدت

کلام آخر

در این مقاله درباره بهترین فلز برای صندلی و مبلمان صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید صندلی و مبلمان ارزان و مدرن داشته باشید، بهتر از است متریال فلزی برای ساخت آن استفاده کنید. از جمله پرکاربردترین فلزات مورد استفاده در ساخت صندلی فلزی و مبلمان فلزی می‌توان به فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، فلز مس، فلز برنج، آهن فرفورژه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت کارآهن، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

چه فلزاتی برای صندلی و مبلمان مناسب هستند؟

اکثر مبلمان و صندلی فلزی با فولاد کربن کم ساخته می‌شوند؛ زیرا ارزان تر هستند. فولاد ضد زنگ برای نگهداری خوب است. برای مبلمان یا صندلی باغ از آهن فرفورژه استفاده می‌شود؛ زیرا سنگین است و در روزهای پر باد، مناسب به نظر می‌رسد.

چه نوع فلزی برای صندلی استفاده می‌شود؟

متداول ترین فلزات مورد استفاده برای صندلی شامل آهن، آلومینیوم، کروم و فولاد است. فولاد ضد زنگ به دلیل تمیز کردن آسان و محکم بودن، بیشترین تقاضا را دارد.

محکم ترین فلز برای مبلمان چیست؟

فولاد قوی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مواد رایج مبلمان است

از کدام فلز برای مبل و صندلی استفاده شده است؟

آهن، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ رایج ترین فلزات مورد استفاده در طراحی مبلمان هستند. اما، توجه به این نکته ضروری است که همه فلزات از نظر کیفیت یا دوام برابر نیستند.

آیا فلز برای صندلی و مبل مناسب است؟

مبلمان فلزی در برابر سایش و پارگی روزمره بسیار مقاوم‌تر هستند که یکی از دلایل اصلی انتخاب شماره یک برای بسیاری از مشتریان است. فلز نسبت به انواع دیگر صندلی و مبلمان مانند چوب و پلاستیک بسیار سخت‌تر، محکم‌تر و سنگین‌تر است؛ به این معنی که این نوع صندلی و مبل سال‌ها دوام می‌آورند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.