قیمت میلگرد چین افزایش یافت

بر اساس گزارش وب سایت کارآهن، پیش‌می‌شود که قیمت میلگرد چین از ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۴ روند صعودی به خود بگیرد و افزایش یابد. در این گزارش قصد داریم تا درباره قیمت میلگرد چین و مفتول صحبت کنیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

قیمت‌ میلگرد چین و مفتول افزایش یافت

از ۲۹ ژانویه، میانگین قیمت‌های میلگرد چین و مفتول نسبت به هفته گذشته در بحبوحه افزایش قیمت‌های آتی میلگرد، پس از انتشار اخباری مبنی بر کاهش نسبت ذخیره مورد نیاز RRR روند افزایشی را نشان داد.

متوسط ​​قیمت میلگرد ۳۷ یوان در هر تن (۵.۲ دلار در هر تن) نسبت به ۲۲ ژانویه افزایش یافته است. در حالی که متوسط ​​قیمت مفتول ۶.۵ میلی متری HPB 300 افزایش ۴۳ یوان در تن (۶.۱ دلار در هر تن) داشت.

در طول هفته معین، قیمت میلگرد و مفتول در بازار داخلی چین در بحبوحه افزایش قیمت آتی میلگرد افزایش اندکی داشته است.

بانک جمهوری خلق چین رسما اعلام کرده است که نسبت ذخایر الزامی (RRR) 0.5 واحد درصد در ۵ فوریه کاهش می‌یابد که باعث آزاد شدن ۱ تریلیون یوان (۱۳۹ میلیارد دلار) نقدینگی بلندمدت به بازار می‌شود و احساسات بازار را تقویت می‌کند و تاثیر مثبت بر قیمت میلگرد و مفتول می‌گذارد.

از آنجایی که تعطیلات سال نو چینی (۹ تا ۱۶ فوریه) نزدیک‌تر می‌شود، ذخایر میلگرد و مفتول از فولادسازان به معامله‌گران منتقل شده است. این موضوع نشان‌دهنده تداوم تکمیل سهام است و تا حدودی از بازار حمایت می‌کند.

در عین حال، قیمت بالای سنگ آهن نیز از قیمت تمام شده میلگرد و مفتول حمایت کرده است. با این حال، سایت‌های ساخت و ساز به تدریج شروع به توقف فعالیت‌ها کرده، اندکی باعث کاهش بیشتر تقاضا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت میلگرد و مفتول در بازار داخلی چین در هفته آینده روندی نزولی داشته باشد.

در ۲۹ ژانویه، معاملات آتی میلگرد (rb2405) در بورس آتی شانگهای با ۳۹۶۸ یوان در تن (۵۵۹ دلار در تن) بسته شد که نسبت به ۲۲ ژانویه ۶۶ یوان در هر تن (۹.۳ دلار در هر تن) یا ۱.۷ درصد افزایش داشت، در حالی که ۰.۰۸ کاهش داشت. (درصد نسبت به روز معاملاتی قبل).

میانگین قیمت میلگرد چین و مفتول داخلی در بازارهای اصلی این کشور در جداول زیر ارائه شده است.

قیمت میلگرد چین
قیمت میلگرد چین

افزایش قیمت میلگرد چین در اواسط ماه سپتامبر

در اواسط سپتامبر (۱۱ تا ۲۰ سپتامبر) امسال نسبت به اوایل سپتامبر (۱ تا ۱۰سپتامبر)، متوسط ​​قیمت میلگرد ۴۰۰ HRB سایز ۱۶ تا ۲۵ میلیمتر در چین با ۲۵.۲ یوان در هر تن (۳.۵ دلار در تن) یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۷۲۹.۶ یوان در هر تن (۵۲۰ دلار در تن) رسید.

میلگرد چینی

قیمت مقاطع فولادی چین

در دوره مذکور، متوسط ​​قیمت مفتول ۰.۶ درصد افزایش یافت؛ در حالی که متوسط ​​قیمت ورق به طور متوسط ۰.۶ درصد، ورق کلاف نورد گرم (HRC) ۰.۳ درصد، لوله‌ بدون درز  ۰.۲ درصد و نبشی ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

میلگرد چینی

بازار میلگرد در ایران، یک بازار متنوع است که شامل محصولات تولید شده در داخل و خارج از کشور می‌شود. یکی از انواع میلگرد عرضه شده در بازار آهن، میلگرد چینی است. میلگرد چینی یک محصول فولادی ساخت کشور چین است که از طریق شرکت‌های بازرگانی وارد کشور می‌شود.

واردات میلگرد چینی

در طول دو دهه اخیر به علت وجود تحریم‌های بین المللی علیه ایران و کمبود عرضه میلگرد، زمینه برای واردات میلگرد چینی فراهم شد. به طوری که صنایع ساختمانی برای تامین نیاز خود به میلگرد، از میلگردهای تولید شده چینی استفاده می‌کردند که امروزه به صورت محدود ادامه دارد.

با این حال، شرکت‌های تولیدکننده میلگرد در ایران توانسته‌اند بخش اصلی نیاز داخلی را تامین کنند و برای تنوع در بازار، اجازه حضور میلگرد چینی را بدهند تا بازار روند رقابتی خود را حفظ کند.

قیمت میلگرد چینی در ایران

یکی از محصولات مهم در بازار آهن ایران، میلگرد چینی است که واردات آن در انواع سایز صورت می‌گیرد. با این حال بیشترین واردات میلگرد چینی، به سایز ۱۲ و ۱۶ میلیمتر اختصاص دارد. این محصول نسبت به میلگرد تولید شده داخلی گران تر است. با این حال تقاضای بالا به ویژه در صنعت ساختمان سازی برای خرید میلگرد، موجب شده است تا میلگرد چینی نیز وارد کشور شود. برای استعلام قیمت میلگرد چینی و نحوه خرید آن، با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن تماس بگیرید.

قیمت میلگرد چین امروز

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، نقش مهمی در تامین نیاز صنایع کشورهای مختلف ایفا می‌کند. اگرچه ایران یکی از تولیدکنندگان برتر میلگرد در خاورمیانه به حساب می‌آید، اما امروزه شاهد حضور میلگردهای چینی در بازار آهن کشور هستیم که در کیفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

اگر به دنبال خرید میلگرد ساخت چین هستید، با کارشناسان متخصص کارآهن مشورت کنید. برای ارتباط، با شماره ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت میلگرد چین

قیمت میلگرد چین

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، امروزه میلگرد چینی از طریق شرکت‌های فعال در زمینه واردات و صادرات محصولات فولادی، وارد ایران می‌شود. برای استعلام قیمت میلگرد چینی، با ما تماس بگیرید.

قیچی برقی میلگرد چینی

کشور چین علاوه بر تولید محصولات فولادی به ویژه میلگرد، قطعات و دستگاه‌های متعددی برای ساخت و برش میلگرد تولید می‌کند. یکی از محصولات چینی که در بازار ایران وجود دارد، قیچی برقی میلگرد چینی است که ابزار مهمی برای برش میلگردهای ساختمانی به حساب می‌آید. از جمله برندهای مطرح قیچی برقی میلگرد چینی عبارتند از:

  • Wenjuan
  • Taizhou Juda Tools
  • Dongcheng Electric Machinery

کلام آخر

در این مقاله به موضوع قیمت میلگرد چین و مفتول پرداختیم. قیمت میلگرد چین از ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۴، روند رو به رشدی داشته است. به طوری که میلگرد تولید شده چینی در اواسط سپتامبر، رشد ۰.۷ درصدی را تجربه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

سوالات متداول

میلگرد چینی چیست؟

به میلگرد ساخته شده توسط کشور چین، میلگرد چینی می‌گویند. این نوع میلگرد از طریق شرکت‌های فعال در حوزه واردات و صادرات، وارد کشور می‌شود.

میلگرد چینی گران تر است یا میلگرد ایرانی؟

قیمت میلگرد چین بر اساس قیمت جهانی تعیین می‌شود که این موضوع برای میلگرد چینی و میلگرد ایرانی نیز مصداق دارد. با این حال، کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار، زمینه را برای عرضه گران محصولات خارجی فراهم کرده است.

بیشترین مصرف میلگرد چینی در بازار آهن ایران، شامل کدام سایز می‌شود؟

میلگرد چینی سایز ۱۲ و ۱۶ میلیمتر، بیشترین مصرف را در بازار آهن ایران به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.