نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد جهان

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، صنعت فولاد خود را در مرکز گفتمان سیاسی می‌بیند. هیچکس نمی‌داند که با روی کار آمدن ترامپ یا هریس، فولاد جهان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. در این مقاله ضمن بررسی رابطه پیچیده بین سیاست و فولاد به همراه نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد جهان، به عوامل کلیدی مانند حمایت اتحادیه‌ها، سیاست‌های تجاری و پیامدهای بالقوه نتیجه انتخابات بر صنعت فولاد می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۵ دقیقه

نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در صنعت فولاد جهان

به گزارش کارآهن به نقل از وب سایت steelindustry، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، صنعت فولاد خود را در مرکز گفتمان سیاسی می‌بیند. به طوری که با نزدیک شدن به ۲ نوامبر، ما را بر آن می‌دارد تا بررسی کنیم که چگونه مسائل مربوط به صنعت فولاد می‌تواند بر انتخابات تأثیر بگذارد و آیا تغییرات اساسی در این صنعت، زمینه را برای برنده شدن ترامپ یا هریس ایجاد می‌کند یا خیر. این مقاله نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد را بررسی می‌کند و عوامل کلیدی مانند حمایت اتحادیه‌ها، سیاست‌های تجاری و پیامدهای بالقوه نتیجه انتخابات را زیر ذره‌بین می‌بریم.

نقش ایالات‌های  فولادی بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

حمایت اتحادیه، به ویژه در ایالت‌های نوسان، نقش مهمی در شکل دادن به چشم‌انداز سیاسی ایفا می کند. ایالت‌هایی مانند اوهایو، پنسیلوانیا، میشیگان و ایلینویز که تولید فولاد در آن‌ها قابل توجه است، در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند. پویایی اتحادیه در مقابل تولیدکنندگان غیر اتحادیه بر بحث در مورد تعرفه‌ها، دعاوی ضد دامپینگ و سیاست‌های تجاری مانند مقررات «ذوب و ریخته‌ گری» تأثیر می‌گذارد.

تداوم بسیاری از سیاست‌های تجاری دوران ترامپ و جنگ‌های تجاری قانونی، به‌ویژه با روسیه و چین توسط دولت هریس، باعث تشدید تحریم‌های بیشتر به سیاست‌های قبلی ترامپ شده است. سابقه حزب دموکرات در هزینه‌های زیرساختی و مقررات آمریکا، حمایت اتحادیه را به دست آورده است. با این حال، هرگونه تغییر در مخالفت اتحادیه با ادغام شرکت‌ فولاد نیپون ایالات متحده در نتیجه داوری فعلی می‌تواند بر حمایت دموکرات‌ها در ایالت‌های کلیدی تأثیر بگذارد.

هر دو طرف در حال حاضر با این خرید مخالف هستند، که در صورت تکمیل، می‌تواند چشم‌انداز رقابتی را به طور قابل توجهی تغییر دهد. به نظر می‌رسد که نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد جهان موضوع حساسی است که این روزها بسیاری از فعالان فولادی و صنعتی پیگیر آن هستند.

نقش سیاست‌ها و تعرفه‌های تجاری فولاد بر انتخابات

تصویری از پرچم‌های آمریکا و چین بر روی محصولات فولادی

سیاست‌های تجاری یک موضوع بحث برانگیز در صنعت فولاد است. دولت بایدن/ هریس تعرفه‌های سه برابری بر واردات فولاد چین را پیشنهاد داده است که بسته به محصولات از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. رئیس جمهور سابق ترامپ از افزایش همه تعرفه‌ها بر چین به حداقل ۶۰ درصد حمایت می‌کند. هدف از این اقدامات محافظت از مشاغل آمریکایی و امنیت ملی است اما خطر افزایش هزینه‌ها را برای تولیدکنندگان آمریکایی به دنبال دارد.

تعرفه ‌های بالاتر بر واردات فولاد می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای تولیدکنندگانی که به فولاد به عنوان ماده خام متکی هستند، داشته باشد.  داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که تعرفه‌های قبلی، مانند تعرفه‌های اعمال شده توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸، منجر به افزایش هزینه‌ها برای شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز، فورد، کاترپیلار و ویرپول شده و قیمت خودروهای سواری جدید را افزایش داده و میلیاردها دلار به شرکت‌ها تحمیل کرده است.

افول صنعت فولاد آمریکا

صنعت فولاد آمریکا در سال‌های اخیر با چالش‌های مهمی روبرو بوده است. شرکت‎های چینی سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنند که کمتر از ۸۱ میلیون تن فولاد در ایالات متحده است. این کاهش منجر به تغییرات قابل توجهی در صنعت شده است، از جمله فروش احتمالی فولاد ایالات متحده به فولاد نیپون ژاپن که با مخالفت سیاستمداران و اتحادیه کارگران فولاد متحد مواجه شد.

نتایج احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا و اثر آن بر فولاد جهانی

نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد جهان، موضوعی انکار ناشدنی است. به طوری که نتیجه انتخابات می‌تواند پیامدهای عمیقی برای صنعت فولاد داشته باشد. پیروزی جمهوری خواهان ممکن است منجر به افزایش سیاست‌های انزواطلبانه و حمایت‌گرایانه شود که بر تجارت و اتحادهای سیاسی تأثیر می‎گذارد. این موضوع همچنین می‌تواند بر برنامه فولاد سبز و تغییرات آب و هوایی تأثیر بسزایی داشته باشد و به طور بالقوه ابتکارات با هدف کاهش اثرات زیست محیطی را متوقف کند.

در مقابل، پیروزی دموکرات‌ها ممکن است به ابتکارات فعلی ادامه دهد اما مشخص نیست که آیا این سیاست‌ها ممکن است سود بی‌ سابقه‌ای را برای صنعت ایجاد کند و در عین حال به نگرانی‌های تورمی نیز کمک شایان توجهی نماید. چالش متعادل کردن رشد صنعت با رفاه نیروی کار همچنان ادامه دارد؛ زیرا دستمزدها با تورم همگام نبوده است. مزایای سودهای بی سابقه باری از دوش هزینه‌های جاری زندگی کارکنانشان کم نکرده است.

کلام آخر

در این مقاله به نقش انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر صنعت فولاد جهان پرداختیم. به نظر می‌رسد تلاقی سیاست و صنعت فولاد پیچیده و چند وجهی است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، آینده صنعت فولاد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنابراین مسیر صنعت به شدت به نتیجه انتخابات وابسته است. تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت بعدی چه از طریق تعرفه‌ها، سیاست‌های تجاری یا پویایی اتحادیه‎ها، چشم انداز صنعت فولاد آمریکا و جهان را برای سال‌های آینده شکل خواهد داد. برای اطلاع از آخرین به‌روزرسانی‌های اخبار فولاد در مورد قیمت‌ آهن آلات، سایت کارآهن را دنبال کنید.

منبع تصویر: fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.