بهترین فولاد جهان | معرفی ۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان

آیا می‌دانستید از هر ۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان، ۶ شرکت چینی هستند؟ آیا می‌دانید بهترین فولاد جهان کدام است؟ آیا می‌دانید کدام شرکت‌ها جزو ۱۰ شرکت برتر فولاد جهان هستند؟ بررسی شرکت‌های برتر تولیدکننده فولاد در جهان حقایق جالب زیادی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، از هر ۱۰ شرکت در لیست ۱۰ شرکت برتر، ۶ شرکت چینی هستند. از سوی دیگر، هند دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است. با این حال، تنها یک شرکت هندی در لیست ۱۰ فولادساز برتر جهان قرار دارد. برای دانستن حقایق جالب در مورد ۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان یا بهترین فولاد جهان ادامه مطلب را از سایت کارآهن بخوانید.

بهترین فولاد جهان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳

در جدول زیر به ۱۰ شرکت‌ برتر فولاد در جهان بر اساس آمار سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ اشاره می‌کنیم. همچنین در جدول زیر رتبه‌بندی ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده فولاد (بهترین فولاد در جهان) را مشاهده خواهید کرد. این لیست در اوایل ژوئن هر سال به روز می‌شود.

نکته: Mt= تناژ بر حسب میلیون تن بیان می‌شود.

جدول بهترین فولاد جهان (برترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد در جهان طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳)
اطلاعات شرکت + کشورمیزان تولید (Mt)رتبه
نام شرکتکشور۲۰۲۲۲۰۲۳۲۰۲۲۲۰۲۳
بائو استیلچین۱۳۱.۸۴۱۳۰.۷۷۱۱
آرسلور میتال اس. ایلوکزامبورگ (چند ملیتی)۶۸.۸۹۶۸.۵۲۲۲
آن‌استیلچین۵۵.۶۵۵۵.۸۹۳۳
فولاد نیپونژاپن۴۴.۳۷۴۳.۶۶۴۴
فولاد هبئی آیرون اندچین۴۱.۰۰۰۴۱.۳۴۶۵
فولاد شاگانگچین۴۱.۴۵۴۰.۵۴۵۶
فولاد پوسکوکره جنوبی۳۸.۶۴۳۸.۴۴۷۷
فولاد جیان لانگچین۳۶.۵۶۳۶.۹۹۸۸
فولاد شوگانگچین۳۳.۸۲۳۳.۵۸۹۹
فولاد تاتاهند۳۰.۱۸۲۹.۵۰۱۰۱۰

۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان (۲۰۲۲-۲۰۲۳)

۱- گروه بائو استیل چین

China Baowu Group یک شرکت دولتی است که دفتر مرکزی آن در شانگهای چین است. این شرکت عموما با نام Baowu شناخته می‌شود. شرکت بائو، تولیدکننده انواع ورق فولادی، فولاد نورد گرم، فولاد نورد سرد، مفتول فولادی و … است.

۲- آرسلور میتال اس. ای لوکزامبورگ

ArcelorMittal در سال ۲۰۰۶ با ادغام دو شرکت فولادی آرسلور و میتال استیل شکل گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در خیابان د لا لیبرت، لوکزامبورگ واقع شده است. یکی دیگر از واقعیت‏های جالب در مورد این شرکت این است که در بیش از ۶۰ کشور جهان فعالیت می‎کند. آرسلور و میتال با گستره محصولات فولادی خود، بخش زیادی از نیاز صنایع مختلف مانند خودروسازی، ساختمان‎سازی، انرژی، بسته‌بندی، حمل و نقل و … را تامین می‎کند.

۳- گروه آن‌استیل

گروه آن‌استیل در سال ۲۰۱۰ با ادغام شرکت گروه آهن و فولاد انشان تاسیس شد. این شرکت دارای طیف گسترده‌ای از محصولات فولادی از جمله کویل نورد گرم، ورق نورد سرد، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، فولاد ضد زنگ و … است. در مجموع این شرکت ۷ پایگاه تولیدی در چین دارد.

۴- شرکت فولاد نیپون

شرکت فولاد نیپون بزرگترین شرکت فولادسازی ژاپن و یکی از ۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان (بهترین فولاد جهان) است. این شرکت در بیش از ۱۵ کشور جهان نمایندگی فعال دارد. با این حال دفتر مرکزی آن در توکیو ژاپن واقع است. شرکت Nippon Steel نیز طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند. طیف محصولات این شرکت شامل ورق‌های فولادی، لوله‌های فولادی، میلگرد، فولاد ضد زنگ و … است. این شرکت تامین‌کننده اصلی صنایع از جمله راه‌آهن، خودروسازی، زیرساخت‌ها، لوازم الکترونیکی مصرفی، انرژی و … است.

۵- گروه فولادی شاگانگ

دفتر مرکزی گروه Shaganag در Zhangjiagang (سوژو) چین است. این شرکت دارای پنج پایگاه تولید در سراسر این کشور است که انواع محصولات فولادی را تولید می‌کند. گروه Shaganag با فرآیند تولید یکپارچه، به حدود ۱۰۰ کشور جهان صادرات دارد.

۶- گروه HBIS (فولاد هبئی آیرون اند)

دفتر مرکزی این شرکت دولتی در شیجیاژوانگ چین واقع شده است. در سال ۲۰۲۲، تولید فولاد این شرکت به ۴۱ تن رسید. این شرکت طیف وسیعی از محصولات فولادی از جمله مفتول‌های فولادی، ورق‌های نورد سرد، نورد گرم، میلگرد، فولاد گالوانیزه، لوله‌های فولادی و … را تولید می‌کند.

۷- هلدینگ POSCO (پوسکو)

POSCO بزرگترین تولیدکننده فولاد در کره جنوبی است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات فولادی از جمله فولاد نورد گرم و سرد، ورق‌های فولادی، فولاد ضد زنگ و … را تولید می‌کند. این محصولات در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی، مهندسی و ماشین آلات کاربرد دارند.

۸- گروه جیان لانگ

Beijing Jianlong Heavy Industry Group Co., Ltd. یکی دیگر از ۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان است که در فهرست ۱۰ شرکت برتر فولادی جهان یا بهترین فولاد جهان قرار دارد. این شرکت طیف وسیعی از محصولات فولادی از جمله ورق‌های فولادی، لوله، میلگرد و غیره را تولید می‌کند.

۹- گروه فولاد شوگانگ

این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فولادی در چین است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد. این شرکت دارای ۹ پایگاه تولید در سراسر چین است و در سال ۲۰۲۲ به سطح تولید فولاد ۳۳.۸۲ تن رسید. تمرکز این شرکت بر مدیریت کیفیت بوده و گواهینامه ISO 9001:2000 را دریافت کرده است.

۱۰- تاتا استیل هند

تاریخچه تاتا استیل به سال ۱۹۰۷ باز می‎گردد و از آن زمان تا کنون شرکت فولادسازی پیشرو در هند بوده است. امروزه فعالیت‎های تاتا استیل در بیش از ۲۵ کشور جهان مشاهده می‌شود. بزرگترین کارخانه این شرکت در جمشدپور، جارکند هند واقع شده است.

بهترین فولاد جهان

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین فولاد جهان (۱۰ شرکت برتر فولاد در جهان طی سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداختیم. در این میان جالب است که ۶ شرکت فولادی چینی در جمع ۱۰ شرکت برتر تولید فولاد دنیا قرار دارند. از دیگر کشورهای برتر تولیدکننده می‌توان به کشور لوکزامبورگ، ژاپن، کره جنوبی و هند اشاره کرد.

سوالات متداول

کدام کشورها بهترین فولاد جهان را تولید می‌کنند؟

اکثر کشورها می‌توانند فولاد با کیفیت بالا تولید کنند. با این حال، اگر در مورد فولاد بسیار با کیفیتی صحبت می‌کنید که می‌تواند برای اغلب صنایع مورد استفاده قرار گیرد، ایالات متحده آمریکا، آلمان، انگلستان، ژاپن، کره جنوبی، چین و … در صدر قرار دارند.

آیا بهترین فولاد جهان، متعلق به کشور ژاپن است؟

کیفیت بالای فولاد ژاپن نتیجه محتوای کربن بالاتر آن است. کربن بیشتر در فولاد منجر به محصول سخت‌تری می‌شود که می‌تواند در صنایع زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال هیچ متر و معیار در زمینه بهترین فولاد جهان وجود ندارد.

کدام کشور ارزان‌ترین فولاد را عرضه می‌کند؟

بالاترین میزان تولید فولاد متعلق به کشورهای چین، ژاپن، هند و البته ایالات متحده است. با این حال، چین ارزان‌ترین فولاد را عرضه می‌کند اما به دلیل کاهش شدید تقاضا طی سال‌های اخیر، چین با فولاد بیشتری نسبت به نیاز خود مواجه می‌شود. با این حال فولاد چینی در بازارهای بین المللی با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.