ترکیه بر واردات فولاد چین، روسیه، هند و ژاپن تعرفه وضع می‌کند

ترکیه بر واردات فولاد چین، روسیه، هند و ژاپن تعرفه وضع می‌کند. به گزارش کارآهن به نقل از رویترز، ترکیه تعرفه‌هایی را بر برخی واردات فولاد از چین، روسیه، هند و ژاپن اعمال کرده است که بالاترین تعرفه‌ها بر واردات فولاد چین اختصاص دارد. به طوری که ترکیه قصد دارد تا به واسطه اعمال تعرفه‌ها، ذخایر تولیدکنندگان فولاد تخت را افزایش دهد. در این گزارش به این خبر می‌پردازیم که ترکیه بر واردات فولاد چین، روسیه، هند و ژاپن تعرفه وضع می‌کند. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

ترکیه بر واردات فولاد چین، روسیه، هند و ژاپن تعرفه وضع می‌کند

به گزارش کارآهن به نقل از رویترز، ویسل یایان، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) گفت که این عوارض بر حدود ۴ میلیون تن واردات محصول به ارزش ۲ تا ۲.۲ میلیارد دلار تأثیر می‌گذارد.

در این اطلاعیه آمده است که این عوارض از ۶.۱۰ تا ۴۳.۳۱ درصد قیمت تمام شده، بیمه و حمل و نقل در اقدامی با هدف جلوگیری از رقابت ناعادلانه پس از درخواست تجدیدنظر توسط تولیدکنندگان داخلی است.

تصمیم آنکارا در بحبوحه افزایش تنش های تجاری بین چین و اتحادیه اروپا بر سر تعرفه خودروهای برقی، براندی و سایر کالاها و در پی شکایت چین به سازمان تجارت جهانی مبنی بر تعرفه واردات خودروهای برقی چینی که وارد ترکیه می‌شوند، اتخاذ شده است.

تحقیقات در مورد واردات فولاد نورد گرم در پی درخواست‌های تولیدکنندگان داخلی نشان داد که دامپینگ ادعایی فولاد تهدیدی برای آسیب رساندن به تولید داخلی است.

بازار سهام ترکیه پس از اعلام این خبر تا ۲.۴۸ درصد افزایش یافت. همچنین بازار سهام فولاد در کشور ترکیه با اعلام این خبر، ۲.۲ درصد رشد داشت.

کارگزاری دنیز یاتیریم در یادداشتی گفت: «ما این تحول را برای تولیدکنندگان فولاد تخت نورد گرم به ویژه ایزدمیر و اردمیر مثبت ارزیابی می‌کنیم».

یایان از TCUD گفت که انتظار دارد پس از اعمال تعرفه ضد دامپینگ بر واردات فولاد تخت نورد گرم، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی افزایش یابد.

کلام آخر

در این گزارش به این خبر پرداختیم که ترکیه بر واردات فولاد چین، روسیه، هند و ژاپن تعرفه وضع می‌کند. بر اساس این تصمیم، عوارض اعمال شده بر واردات از چین از حدود ۱۵ تا ۴۳ درصد و تعرفه‌های اعمال شده بر واردات از روسیه، هند و ژاپن از ۶ تا ۹ درصد متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان کارآهن تماس بگیرید. ۶۷۱۴۵-۰۲۱

منبع: www.reuters.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.