افزایش ۲۳ درصدی واردات قراضه آهن به ترکیه

ترکیه واردات قراضه را در ماه آگوست ۲۳.۲ درصد در متر مربع نسبت به ماه قبل از آن افزایش داد. به نظر می‌رسد واردات قراضه آهن به ترکیه در ماه آگوست سال ۲۰۲۴، به نزدیک یک میلیون و ۹۷۱ هزار تن رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، افزایش ۳۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد. در این گزارش به میزان واردات قراضه آهن به ترکیه در ماه آگوست سال ۲۰۲۴ و جدول تامین‌کنندگان قراضه آهن ترکیه می‌پردازیم. برای خواندن گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

واردات قراضه آهن به ترکیه افزایش یافت

به گزارش کارآهن به نقل از موسسه آماری ترکیه (TUIK)، در آگوست ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات ضایعات فولادی را ۲۳.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند و به ۱.۹۷۱ میلیون تن رساندند. نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، این شاخص ۳۰.۸ درصد افزایش یافته است. به گزارش کالانیش، داده های گواه این موضوع است.

بیش از ۹۹ درصد یا ۱.۹۶۶ میلیون تن از واردات قراضه آهن به ترکیه در ماه اوت، قراضه کم عیار با میانگین قیمت ۴۱۰ دلار در تن در مقایسه با ۳۹۲ دلار در هر تن طی ماه آگوست ۲۰۲۳ و ۴۱۱ دلار در هر تن طی ماه جولای است.

تامین‌کنندگان اصلی قراضه آهن ترکیه در ماه آگوست عبارتند از:

تامین‌کنندگان اصلی قراضه آهن ترکیه در ماه آگوست
کشور تامین‌کنندهمیزان واردات قراضه آهن
ایالات متحده آمریکا۴۶۹.۶ هزار تن (+ ۳۹.۳ درصد سالانه)
هلند۳۶۶.۸۸ هزار تن (+ ۲۰۵.۴ درصد)
لیتوانی۱۴۳.۴۷ هزار تن (+ ۲۷۰ درصد)
بلژیک۱۱۶.۴۷ هزار تن (-۳۱.۶ درصد)
بریتانیا۹۸.۹۹ هزار تن (-۲۶.۶ درصد)

آمار واردات قراضه آهن ترکیه در ماه ژانویه تا آگوست

طی ماه‌های ژانویه تا آگوست، شرکت‌های فولادی ترکیه ۱۳.۵۶ میلیون تن قراضه وارد کردند که ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است. ایالات متحده آمریکا با ۲.۹۳ میلیون تن بزرگترین تامین‌کننده قراضه آهن ترکیه طی این مدت بود. در همین زمان، صادرات میلگرد از ترکیه با ۴.۸ درصد افزایش در سال طی ۸ ماه به ۲.۱۷ میلیون تن رسید.

در سال ۲۰۲۳، ترکیه واردات قراضه را ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۱۸.۸۳ میلیون تن رساند. کاهش حجم واردات قراضه به کشور با حجم کم کارخانجات فولاد داخلی همراه بود.

کلام آخر

در این گزارش به آمار واردات قراضه آهن به ترکیه در ماه آگوست پرداختیم. ترکیه در ماه آگوست ۲۰۲۴ توانست میزان واردات قراضه آهن را به ۲۳.۲ درصد در متر مربع نسبت به ماه قبل از آن افزایش دهد. ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های ترکیه تولید فولاد را ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۳۳.۷ میلیون تن رساندند.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.