افزایش تولید فولاد ترکیه در ماه می ۲۰۲۴

به نظر می‌رسد تولید فولاد ترکیه در ماه می نسبت به ماه پیش از آن، افزایش یافته است. افزایش تولید فولاد ترکیه در ماه می نزدیک به ۱۴.۹ درصد در مترمربع حدود ۳.۲۱ میلیون تن بود که این رشد تولید فولاد ترکیه باعث شده است رتبه نهم تولید فولاد جهان را به دست آورد. در این گزارش به میزان تولید فولاد ترکیه در ماه می ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش تولید فولاد ترکیه در ماه می ۲۰۲۴

در ماه می ۲۰۲۴، فولادسازان ترکیه تولید فولاد را ۱۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند و به ۳.۲۱ میلیون تن رساندند. این کشور در رتبه بندی جهانی کشورهای تولیدکننده فولاد از سوی انجمن جهانی فولاد در رتبه نهم قرار دارد.

تولید فولاد در ترکیه ۱۱.۶ درصد نسبت به ماه می ۲۰۲۳ افزایش یافت. بنابراین، تولید فولاد در این کشور از پایین‌ترین سطح سالانه خود در ماه آوریل بهبود یافته و به بالاترین سطح خود از ابتدای سال رسیده است.

در ماه ژانویه تا ماه می ۲۰۲۴، فولادسازان ترکیه تولید فولاد را ۱۹.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۱۵.۵۴ میلیون تن رساندند. میانگین تولید ماهانه فولاد در ۵ ماهه به ۳.۱ میلیون تن در مقایسه با ۲.۵۹ میلیون تن در سال گذشته رسید.

افزایش تولید فولاد ترکیه

تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، ترکیه تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۳۳.۷ میلیون تن کاهش داد. همچنین تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ با ۱۲.۹ درصد در سال به ۳۵.۱ میلیون تن کاهش داد. کاهش تولید فولاد در ترکیه طی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به دلیل بی‌ثباتی اقتصاد کلان شده که منجر به نااطمینانی بالا در بازار داخلی شده است.

۳۰ کارخانه فولادسازی در ترکیه وجود دارد که شامل ۴ کارخانه کوره بلند و ۲۶ کوره قوس الکتریکی می‌شود. ظرفیت فولادسازی آن‌ها در سال حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. یعنی در سال ۲۰۲۳ میزان استفاده از ظرفیت ۵۸.۵ درصد بوده است.

تحلیلگران انتظار دارند که در سال جاری بازار فولاد ترکیه بهبود یابد که ناشی از رشد جهانی تقاضای فولاد، کاهش نرخ بهره در سطح جهانی و غیره است. به ۴۰.۶ میلیون تن رسید.

TCUD پیش‌بینی می‌کند که تقاضای فولاد داخلی در سال ۲۰۲۴ با حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت جدید راه‌اندازی شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رشد خواهد کرد. و فراتر. به دلیل مشکلات صادراتی، شرکت های ترکیه ای خواهان افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر برای نیازهای داخلی هستند.

کلام آخر

در این گزارش به افزایش تولید فولاد ترکیه در ماه می سال ۲۰۲۴ نسبت به ماه پیش از آن پرداختیم. تولید فولاد ترکیه در ماه می به ۳.۲ میلیون رسید که این آمار تولید باعث ارتقاء جایگاه فولاد ترکیه در جهان شده است. همچنین باید اشاره کنیم که ترکیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۳، اقدام به کاهش تولید فولاد کرد که رقم آن حدود ۴ درصد می‌رسد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.