افزایش ۵.۶ درصدی واردات ورق گرم ترکیه

ورق ترکیه

موسسه آمار ترکیه اعلام کرد که واردات ورق گرم ترکیه یا ورق کویل فولادی نورد گرم این کشور در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که چین به عنوان بزرگترین تامین کننده ورق گرم ترکیه، قصد دارد تولید این محصول را کاهش دهد. به نظر می‌رسد در صورت کاهش تولید ورق چین، قیمت این محصول افزایش پیدا کند. در این صورت صنعت ترکیه با چالش جدیدی مواجه خواهد شد. در این گزارش قصد داریم تا به آمار واردات ورق گرم ترکیه در سال ۲۰۲۳ اشاره کنیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش ۵.۶ درصدی واردات ورق گرم ترکیه در سال ۲۰۲۳

بر اساس داده‌های اولیه ارائه شده توسط موسسه آماری ترکیه (TUIK) در دسامبر سال گذشته، واردات ورق گرم ترکیه (HRC)  به ۱۸۶۷۵۹ تن رسید که ۳۳.۶ درصد نسبت به ماه نوامبر و ۳۵.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. در حالی که ارزش این واردات ۱۲۴.۳۳ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه نوامبر ۳۱.۸ درصد و نسبت به سال قبل ۳۳.۱ درصد کاهش داشته است.

در همین حال طی سال ۲۰۲۳، واردات HRC ترکیه به ۴.۱۲ میلیون تن رسید که ۵.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. در حالی که ارزش این واردات بالغ بر ۲.۸۰ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل ۱۵.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علاوه بر این طی همین سال، بزرگترین منبع واردات ورق گرم ترکیه، کشور چین بود که ۱۵۴۷۲۶۵ تن به ترکیه ارسال کرد که ۱۸۷.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. پس از چین، ژاپن با ۶۰۹۵۸۵ میلیون تن کاهش ۴۸.۹ درصد و روسیه با ۶۰۱۸۴۱ میلیون تن با ۱۱۴.۴ درصد افزایش، هر دو نسبت به مدت مشابه سال قبل قرار دارند.

ورق ترکیه

جدول مهم‌ترین منابع واردات ورق گرم ترکیه

در جدول زیر مهم‌‌ترین منابع واردات ورق گرم ترکیه در سال ۲۰۲۳ به صورت جدول اشاره شده است.

ورق ترکیه

جدول منابع اصلی واردات ورق گرم ترکیه

در جدول زیر منابع اصلی واردات ورق گرم ترکیه در سال ۲۰۲۳ به صورت نمودار اشاره شده است.

ورق ترکیه

کاهش واردات HRC ترکیه در ماه جولای

به گزارش کارآهن و بر اساس داده‌های اولیه ارائه شده توسط موسسه آمار ترکیه TUIK در جولای سال جاری (۲۰۲۳)، واردات ورق گرم ترکیه HRC (ورق کویل فولادی نورد گرم) به ۳۱۰۸۱۷ تن رسید که ۲۷.۸ درصد نسبت به ماه قبل و ۳۴.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. این در حالی است که درآمد این واردات ۲۳۴.۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به خرداد ماه سال جاری ۲۷.۴ درصد و نسبت به سال قبل (۲۰۲۲)، کاهش ۴۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار واردات ورق ترکیه

افزایش واردات ورق گرم ترکیه در ژانویه تا ژوئیه

در همین حال، طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه سال جاری، واردات HRC یا ورق گرم ترکیه به ۲.۷۱ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در حالی که درآمد این واردات بالغ بر ۱.۸۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱.۸ درصد کاهش داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز ورق روغنی، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

چین تامین کننده اصلی ورق گرم ترکیه است

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، بیشترین سهم واردات ورق ترکیه (ورق کویل فولادی نورد گرم) از کشور چین بوده و با توجه به تصمیم چین برای کاهش میزان تولیدات و همچنین افزایش تقاضا، می‌تواند زمینه را برای افزایش قیمت در این حوزه به همراه داشته باشد.

جدول زیر منابع وارداتی ورق گرم ترکیه (ورق کویل فولادی نورد گرم) در هفت ماه اولیه سال جاری را نشان می‌دهد.

کلام آخر

در این گزارش به موضوع آمارهای مربوط به واردات ورق گرم ترکیه در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. آمارها نشان می‌دهد که واردات ورق گرم ترکیه (ورق کویل فولادی نورد گرم) در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵.۶ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که چین به عنوان تامین کننده اصلی ورق گرم ترکیه، قصد دارد تا تولید این محصول را کاهش دهد. در صورت اجرایی شدن این تصمیم توسط چین، پیش بینی می‌شود که قیمت ورق چین افزایش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، وب سایت کارآهن را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.