فولاد توسیالی ترکیه در حال برنامه‌ریزی برای توسعه جهانی است

شرکت فولاد توسیالی ترکیه قصد دارد سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار برای توسعه جهانی سرمایه گذاری کند. این خبر را فوات توسیالی رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرد. به نظر می‌رسد فولاد توسیالی قصد دارد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در کشورهای عربستان سعودی، اسپانیا، سنگال، الجزایر، ترکیه و برخی کشورهای قاره آمریکا پیش ببرد. همچنین فولاد توسیالی قصد دارد تا ظرفیت فولادسازی خود را تا ۵ سال آینده به ۲۰ میلیون تن افزایش دهد. در این گزارش به برنامه‌های شرکت فولاد توسیالی ترکیه برای توسعه جهانی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری فولاد توسیالی ترکیه

فولادساز ترکیه‌ای هلدینگ توسیالی قصد دارد سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار در توسعه جهانی سرمایه گذاری کند که آفریقا و عربستان سعودی به همراه خریدها و مشارکت‌های بالقوه در اروپا و آمریکا را پوشش می‌دهد. این خبر را فوات توسیالی، رئیس هیئت مدیره این شرکت در گفتگو با رویترز اعلام کرد.

علاوه بر این، فولاد توسیالی ترکیه قصد دارد ظرف پنج سال ظرفیت فولادسازی خود را از ۱۴ میلیون تن فعلی به ۲۰ میلیون تن افزایش دهد. این شرکت که در سال های اخیر مبالغ مشابهی سرمایه گذاری کرده است، دارای تاسیسات تولیدی در الجزایر، اسپانیا و ترکیه است. همچنین منابع این شرکت فولادی شامل معادن سنگ آهن در آنگولا نیز می‌شود.

این گروه فولادی قصد دارد یک منطقه ویژه اقتصادی در سنگال از جمله ساخت کارخانه فولاد خود را مدیریت کند. علاوه بر این، توسیالی قصد دارد حدود ۵ میلیارد دلار در یک کارخانه فولاد یکپارچه در عربستان سعودی با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال سرمایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۵.۶ درصدی صادرات میلگرد ترکیه

فولاد توسیالی ترکیه

اولویت فولاد توسیالی محیط زیست سبز است

فوات توسیالی خاطرنشان کرد: «سرمایه‎گذاری بر اساس محیط زیست سبز در اولویت شرکت توسیالی خواهد بود. این شرکت ممکن است به زودی قراردادهای هیدروژنی را در اروپا و آمریکا امضا کند.»

وی گفت: «ما در حال مذاکره با برخی از همتایان اروپایی و آمریکایی برای مشارکت در انرژی پاک هستیم». به گفته رئیس هیئت مدیره این هلدینگ، فولاد توسیالی ترکیه بیشتر از سرمایه خود برای سرمایه‌گذاری استفاده می‎کند؛ با این حال به دنبال جذب منابع مالی جایگزین است.

توسیالی اشاره کرد:«ما می خواهیم اولین اوراق قرضه سبز خود را ظرف یک سال برای تامین مالی سرمایه‌گذاری‌های تحول سبز و هیدروژن منتشر کنیم. اندازه آن چند صد میلیون دلار خواهد بود. در مورد برنامه‌های رشد در ترکیه، توسیالی سرمایه‌گذاری در فولاد برق را از ابتدا در نظر گرفته است».

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، فوات توسیالی معتقد است که ترکیه باید در تولید فولاد سبز اثری از خود به جای بگذارد. او قرارداد سبز اروپا را فرصتی برای تبدیل گذار به اقتصاد سبز به یک قابلیت اقتصادی و صنعتی می‌داند.

تکمیل سرمایه‌گذاری‌ فولاد توسیالی در ۳ سال آینده

فوات توسیالی گفت: «در حالی که ما فعالانه به دنبال مشارکت نیستیم، گزینه‌های خود را برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خصوصی (در عربستان سعودی) باز نگه می‌داریم». وی اضافه کرد که انتظار دارد سرمایه‌گذاری ظرف سه سال تکمیل شود».

به گفته وی، شرکت فولاد توسیالی همچنین در راستای اهداف خود برای تبدیل شدن به یکی از ۳۰ تولید کننده بزرگ آهن و فولاد جهان، به دنبال فرصت‎های سرمایه گذاری در اروپا و آمریکا است. بر اساس گزارش World Steel، این شرکت در حال حاضر در رتبه ۷۷ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تولید فولاد ترکیه کاهش یافت

کلام آخر

در این گزارش به برنامه شرکت فولاد توسیالی ترکیه طی ۳ سال آینده پرداختیم. شرکت فولاد توسیالی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی در کشور ترکیه است که قصد دارد برای توسعه جهانی طی ۳ سال آینده بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاری‌های این شرکت شامل کشورهای عربستان سعودی، آنگولا، الجزایر، اسپانیا، سنگال و خود ترکیه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.