افزایش ۴۵.۱ درصدی صادرات میلگرد ترکیه

آمارهای نشان می‌دهد که صادرات میلگرد ترکیه در ماه ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، ۴۵.۱ درصد افزایش یافت. همچنین باید اشاره کنیم که صادرات میلگرد ترکیه در سال ۲۰۲۳، ۳۷.۷ درصد کاهش پیدا کرد. به طوری که این کشور در سال گذشته میلادی ۳۷.۷ درصدت کاهش داشته است. در این گزارش به آمار صادارت میلگرد ترکیه در ماه فوره ۲۰۲۴ و کل سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم. برای خواندن این گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

ترکیه صادرات فولاد را ۴۵.۱ درصد در سال در ژانویه تا ژوئن افزایش داد

در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، ترکیه صادرات فولاد را ۴۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۶.۴۹ میلیون تن رساند. این را داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) نشان می‌دهد.

در ماه ژوئن، صادرات فولاد توسط فولادسازان ترکیه با ۳۰.۹ درصد افزایش نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ به ۱.۱۴ میلیون تن رسید.

واردات محصولات فولادی به ترکیه طی ۶ ماه سالانه ۱۳.۳ درصد کاهش یافت و به ۸.۲۳ ​​میلیون تن رسید. در ماه ژوئن، این حجم با ۲۰.۱ درصد کاهش در سال به ۱.۱۷ میلیون تن رسید. نسبت پوشش صادرات به واردات که در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۴۷.۹ درصد رسید، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ به ۷۳.۶ درصد افزایش یافت.

طی ۶ ماه، مصرف فولاد در کشور با ۴ درصد کاهش در سال به ۱۹.۰۴ میلیون تن و در ژوئن با ۱۳.۳ درصد در سال به ۲.۸۹ میلیون تن کاهش یافت. تولید فولاد در این دوره با ۱۶.۹ درصد افزایش در سال – به ۱۸.۶۱ میلیون تن و در ماه – ۴.۳ درصد در سال به ۳.۰۷ میلیون تن افزایش یافت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، ترکیه در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۴.۰۴ درصد کاهش داشت.

صادرات فولاد از کشور با ۳۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۰.۵ میلیون تن در سال رسید. درآمد صادراتی با ۴۰.۷ درصد کاهش به ۸.۳ میلیارد دلار رسید. واردات فولاد به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش در سال به ۱۷.۱ میلیون تن رسید، در حالی که هزینه واردات با ۶.۱ درصد کاهش در سال به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید.

۲۹ کارخانه فولاد در ترکیه وجود دارد که شامل ۳ کارخانه کوره بلند و ۲۶ کارخانه قوس الکتریکی می شود. ظرفیت فولادسازی آن‌ها در سال حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۳، استفاده از ظرفیت ۵۸.۵ درصد بوده است.

افزایش ۴۵.۶ درصدی صادرات میلگرد ترکیه در ماه فوریه ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن به نقل از داده‌های اولیه موسسه آمار ترکیه (TUIK)، در فوریه ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه صادرات میلگرد را با ۴۵.۶ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۳۰۱.۲۲ هزار تن رساندند. همچنین در مقایسه با ماه ژانویه، فولادسازان ترکیه در ماه فوریه صادرات میلگرد را ۱۶.۳ درصد افزایش دادند.

مقاصد اصلی صادرات محصولات مربوطه از ترکیه در ماه فوریه رومانی بوده است که به میزان ۴۳.۲۳ هزار تن در مقایسه با ۰.۹ هزار تن در فوریه ۲۰۲۳ بود. یمن و برخی کشورهای دیگر که پیش از این مقاصد اصلی صادرات بودند، ۳۰.۳ هزار تن (-۳۳.۸ درصد سالانه) ارسال کردند.

ترکیه در ژانویه تا فوریه، صادرات میلگرد را با ۹.۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۵۹.۹۶ هزار تن رساند.

همانطور که پیشتر مرکز GMK گزارش داده بود، ترکیه در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که ۴.۰۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

صادرات فولاد از ترکیه با ۳۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۰.۵ میلیون تن به صورت سالانه رسید. همچنین درآمد صادراتی با ۴۰.۷ درصد کاهش به ۸.۳ میلیارد دلار دست پیدا کرد. واردات فولاد به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش در سال به ۱۷.۱ میلیون تن رسید؛ در حالی که هزینه واردات با ۶.۱ درصد کاهش در سال به ۱۴.۶ میلیارد دلار دست پیدا کرد.

کاهش ۳۷.۷ درصدی صادرات میلگرد ترکیه

در سال ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه صادرات میلگرد را ۳۷.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۳.۳۹ میلیون تن رساندند.

فولادسازان ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳، ۳۳۵.۳۶ هزار تن میلگرد صادر کردند که نسبت به نوامبر ۱۹.۹ درصد و نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ ۲۳ درصد افزایش داشت.

درآمد حاصل از صادرات میلگرد ترکیه در سال گذشته با ۴۶.۹ درصد کاهش سالانه به ۲.۱۳ میلیارد دلار رسید. از طرفی در ماه دسامبر با ۲۵.۲ درصد در مترمربع و ۴.۸ درصد، سالانه به ۱۹۸.۶۹ میلیون دلار افزایش یافت.

همانطور که مرکز GMK پیشتر گزارش داده بود، ترکیه تولید فولاد را در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۴ درصد کاهش داد و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش داشت.

صادرات فولاد از ترکیه با ۳۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۰.۵ میلیون تن در سال رسید. درآمد صادراتی با ۴۰.۷ درصد به ۸.۳ میلیارد دلار کاهش یافت. همچنین واردات فولاد به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش در سال به ۱۷.۱ میلیون تن رسید. در حالی که هزینه واردات با ۶.۱ درصد، به ۱۴.۶ میلیارد دلار کاهش یافت.

صادرات میلگرد ترکیه

افزایش صادرات میلگرد ترکیه

به گزارش وب سایت کارآهن، در ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه صادرات میلگرد را ۴۴.۹ درصد در سال کاهش دادند. این در حالی است که در سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه، صادرات میلگرد را با ۹.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰۴.۵ هزار تن رساندند.

وب سایت SteelOrbis با استناد به داده‌های موسسه آمار ترکیه (TUIK) تاکید کرد که در شرایط سالانه، محموله‌های میلگرد ترکیه ۱۹.۴ درصد کاهش یافت.

سود حاصل از این صادرات در این مدت ۲۳۰.۵۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مرداد ماه ۵.۹ درصد و نسبت به شهریور ۱۳۹۱، ۳۱.۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش صادرات میلگرد ترکیه از ژانویه تا سپتامبر

در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه صادرات میلگرد را ۴۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دادند و به ۲.۵ میلیون تن رساندند.

به گفته انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه ای (ADMIB)، بازارهای آفریقا، به ویژه الجزایر و مصر، در حال تبدیل شدن به مقصدهای مهم صادراتی جایگزین برای فولادسازان ترکیه هستند. این روند به دلیل تداوم کاهش جهانی تقاضای فولاد است.

افزایش تولید فولاد ترکیه در ماه سپتامبر

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت‌های فولادی ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۳، تولید فولاد را ۳.۵ درصد نسبت به ماه اوت به ۲.۸۹ میلیون تن افزایش دادند.

در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه ۲۴.۴۹ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱۰.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

کلام آخر

در این گزارش به موضوع افزایش صادرات میلگرد ترکیه در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ پرداختیم. گزارش‌های مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که فولادسازان این کشور توانستند در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن، صادرات میلگرد را به ۴۰۴.۵ هزار تن افزایش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.