فولاد ترکیه حریف فولادسازان خلیج فارس نمی‌شود

رقابت تولیدکنندگان فولاد ترکیه با فولادسازان منطقه خلیج فارس به دلیل هزینه‌های بیشتر پیرامون انرژی و نیروی کار دشوار است. فولادسازان ترکیه به طور فزاینده ای توجه خود را به رقبای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس معطوف می‌کنند و آن‌‎ها را تهدیدی برای از دست دادن سهم خود در بازار می‌دانند. در این گزارش به موضوع فولاد ترکیه و رقابت آن با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

رقابت فولاد ترکیه با فولادسازان حوزه خلیج فارس

به گزارش اس اند پی گلوبال، احمد کمیل ارچیاس، عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه در این باره گفت: «رقابت تولیدکنندگان ترکیه با فولادسازان خلیج فارس از نظر انرژی و هزینه نیروی کار دشوار است».

به گفته ارسیاس، آسیاب‌های ترکیه به دلیل پیشنهادات رقابتی فولاد از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، همچنان سهم خود را در بازار جهانی از دست می‌دهند.

این منطقه در سال‌های گذشته یکی از مقاصد اصلی صادرات ترکیه بود اما به لطف سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت فولاد، این کشورها در حال تبدیل شدن به رقیب فولادسازان ترکیه در بازارهای جهانی هستند.

فولاد ترکیه

کاهش صادرات فولاد ترکیه

مصرف انرژی کارخانه‌ها در ترکیه از اول اکتبر ۲۰۲۳ (افزایش ۲۰ درصدی قیمت برق) بیشتر شده است، در همان زمان، شرکت دولتی بوتاس گفت که قیمت گاز طبیعی به همان سطح افزایش یافت.

بر اساس آخرین داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، طی هشت ماهه سال ۲۰۲۳، کارخانه‌های فولاد این کشور صادرات فولاد را تقریبا ۴۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش دادند

رقابت‌پذیری تولیدکنندگان فولاد ترکیه در میان تقاضای ضعیف نیز تحت تاثیر قیمت‌های بالای سنگ آهن و قراضه است.

آفریقا مقصد جدید فولاد ترکیه

همانطور که مرکز GMK گزارش داده بود، بازارهای آفریقا به ویژه الجزایر و مصر، به مقصدهای صادراتی مهمی برای فولادسازان ترکیه تبدیل می‌شوند. این روند به تداوم کاهش تقاضای جهانی فولاد مرتبط است.

کلام آخر

در این گزارش به موضوع رقابت فولاد ترکیه با فولادسازان حوزه خلیج فارس پرداختیم. یکی از دلایلی که فولاد ترکیه نمی‌تواند با فولادسازان حوزه خلیج فارس رقابت کند، قیمت پایین انرژی و ارزان بودن نیروی کار در کشورهای عربی و ایران است. با این حال ترکیه سعی دارد که مقصد صادراتی محصولات فولادی خود را معطوب به کشورهای آفریقایی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.