تولید سنگ آهن واله در سال ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد

به گزارش کارآهن، شرکت معدنی واله اعلام کرد که تولید این ماده معدنی مهم را در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. این شرکت با وجود کاهش قیمت‌ سنگ آهن در بازار جهانی، انتظارات دارد که میزان تولید خود را در این زمینه افزایش دهد. در این گزارش به پیش‌بینی تولید سنگ آهن واله در سال ۲۰۲۴ و میزان تولید این شرکت در زمینه گندله نیز می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

پیش‌بینی افزایش تولید سنگ آهن واله در سال ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن به نقل از بلومبرگ، شرکت معدنی برزیل واله اعلام کرد که امسال قصد دارد بین ۳۲۳ تا ۳۳۰ میلیون تن سنگ آهن تولید کند. به گفته واله، پیش‌بینی سالانه به دلیل عملکرد بهتر در نیمه اول سال، نوسازی فرآیندها و لجستیک و همچنین سودآوری مثبت در تمام بخش‌های عملیاتی علی‌رغم فشار قیمت‌های سنگ معدن مورد بازنگری قرار گرفت.

این شرکت به ویژه به ابتکاراتی مانند بهبود کارایی در مجتمع معدنی سرا سول، استفاده از کشتی‌های بزرگتر برای حمل سنگ معدن و روش‌های جدید فرآوری در پروژه Vargem Grande 1 اشاره کرد که در نهایت حدود ۱۵ میلیون تن به تولید سالانه اضافه می‌کند.

شرکت معدنی واله پیش بینی تولید خود را علی‌رغم معاملات سنگ آهن به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر افزایش داد؛ زیرا به نظر می‌رسد کاهش تولید فولاد چین بر بازار جهانی تأثیر می‌گذارد. در سال ۲۰۲۴، قراردادهای آتی این مواد خام یک سوم کاهش یافت و در ابتدای این هفته، قیمت‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ به زیر ۹۰ دلار در هر تن رسید.

وضعیت چین که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ معدن است، مانع از تولیدکنندگان بزرگ از جمله واله و گروه BHP استرالیا و ریوتینتو نشد که علی‌رغم قیمت‌های پایین‌تر، حجم قابل توجهی به بازار عرضه کنند.

همانطور که آرتور بونتمپو، تحلیلگر اصلی سنگ آهن و فولاد در وود مکنزی، خاطرنشان کرد: «از آنجایی که عرضه فراساحلی این ماده خام در سال جاری عملکرد خوبی داشته و ذخایر بندر در سطح بسیار بالایی قرار دارد، افزایش پیش‌بینی واله فشار بیشتری بر بازار ایجاد می‌کند».

کلام آخر

در این گزارش به پیش‌بینی تولید سنگ آهن واله در سال ۲۰۲۴ پرداختیم. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، واله در سه ماهه دوم تولید سنگ آهن را ۲.۴ درصد در سال افزایش داد و به ۸۰.۶ میلیون تن رساند. فروش این ماده خام در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافت و تا ۷۹.۸ میلیون تن رسید. تولید گندله در این دوره با ۲.۴ درصد کاهش در سال به ۸.۹ میلیون تن دست یافت.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.