همه چیز درباره لوله استیل ۳۰۴ + قیمت

کمتر کسی می‌داند که انواع لوله استیل ۳۰۴ چه مزایایی دارد. لوله استیل ۳۰۴ یکی از محصولات پر کاربرد در صنایع نفت و گاز است که به صورت درزدار و بدون درز استفاده می‌شود. درصد بالای کروم و نیکل این محصول باعث می‌شود که این نوع لوله خاصیت مقاومت به خوردگی و سایش مطلوبی از خود نشان دهد. اگر به دنبال مزایا، کاربردها، خواص و قیمت لوله استیل ۳۰۴ هستید، ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید. برای خواندن ادامه مقاله، مجله کارآهن را دنبال کنید.

لوله استیل ۳۰۴

لوله استیل ۳۰۴ یک نوع فولاد ضد زنگ است که از آلیاژهای فولادی مقاوم به خوردگی تشکیل می‌شود. یکی از روش‌های تولید این نوع لوله استفاده از ورق‌های S.S304 است. در بسیاری از صنایع مانند پزشکی، خودروسازی، نفت و گاز، شیمیایی و … کاربرد دارد. لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ دارای دوام بالا، مقاومت به خوردگی و … است. همچنین این نوع لوله به راحتی قابل جوشکاری است و می‌تواند در شرایط سخت و دمای بالا نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

جدول مشخصات کلی لوله استیل ۳۰۴
نام لولهماده اولیهاستانداردویژگیکاربرد
استیل ۳۰۴فولاد ضد زنگ آستنیتیASTM ، EN و JISمقاومت کششی، حرارتی و خوردگی بالانفت و گاز، شیمیایی، ساختمانی، خودروسازی و …

لوله استیل ۳۰۴ چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، لوله استیل ۳۰۴ یک نمونه از لوله‌های فولادی است که به آن لوله استنلس استیل نیز گفته می‌شود. مهم‌ترین عناصر شیمیایی فولاد زنگ نزن به عنوان ماده اولیه تولید لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ، شامل ۱۸ تا ۲۰ درصد کروم و  ۸ تا  ۱۱ درصد نیکل است که زمینه را برای خاصیت ضد خوردگی این فلز به وجود می‌آورد.

لوله استیل 304

استیل گرید ۳۰۴

استیل گرید ۳۰۴ یکی نوع فولاد ضد خوردگی از گروه آستنیتی به شمار می‌آید که دارای آلیاژهایی با ترکیب ۱۸ تا ۲۰ درصد کروم، ۸ تا ۱۱ نیکل و مقادیر کمی کربن است. این نوع استیل به عنوان ماده اولیه تولید لوله استیل ۳۰۴، شامل مزایایی مانند مقاومت به خوردگی، انعطاف‌پذیری بالا، قابلیت جوشکاری، نصب آسان و ظاهر زیبا می‌شود.

دمای ذوب استیل ۳۰۴

دمای ذوب استیل ۳۰۴ حدود ۱۳۹۸ تا ۱۴۲۰ درجه سلسیوس یا حدود ۲۵۵۰ تا ۲۵۸۸ درجه فارنهایت است. باید توجه داشته باشید که دمای ذوب دقیق استیل ۳۰۴، به نوع آن بستگی دارد که ممکن است در برخی موارد متفاوت باشد؛ با این حال محدوده دمایی اشاره شده، بیشترین دقت را در بیان دمای ذوب استیل ۳۰۴ دارد.

میزان سختی استیل ۳۰۴

به صورت کلی بسته به میزان سختی و هدف مورد انتظار می‌توان آزمون‌های سختی متنوعی با مقیاس‌های مختلف بر روی نمونه‌های فولاد انجام داد. در خصوص لوله‌های زنگ نزن معمولا آزمون سختی سنجی راکول، برینل و ویکرز انجام می‌شود. سختی لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ بر اساس سیستم سختی برینل در محدوده ۱۲۳ تا ۳۶۳ HB (برینل) و در حالت راکول ۷۰ تا ۹۲ HRB یا ۲۵ تا ۴۵ HRC تعیین می‌گردد.

لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ

لوله استیل ۳۰۴ به دلیل دارا بودن درصد بالای عناصر شیمیایی مانند کروم و نیکل، مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد. بنابراین، می‌توان آن را به عنوان یک نوع لوله استیل ضد زنگ استفاده کرد. همچنین، پوشش‌هایی مانند آلومینیوم و کرومیت هم می‌توانند مقاومت لوله استیل ۳۰۴ صنعتی را به خوردگی و زنگ زدگی بهبود بخشند. این محصول از طریق نورد سرد به مرحله تولید می‌رسد.

لوله استیل 304

لوله استیل ۳۰۴ صنعتی

لوله استیل ۳۰۴ صنعتی یک نوع لوله فولادی است که اغلب در صنایع مورد استفاده می‌شود. این لوله‌ها از جنس استیل ۳۰۴ ضد زنگ ساخته می‌شوند که دارای خواص ضد زنگ و مقاومت در برابر خوردگی است. لوله استیل ۳۰۴ صنعتی به عنوان یک راه حل مطمئن برای انتقال مواد و سیالات در صنایع مختلف کاربرد دارد. این صنایع شامل صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، غذایی، داروسازی، خودروسازی، ساختمانی و غیره است.

استاندارد لوله استیل ۳۰۴

مهم‌ترین استاندارد مورد نظر برای لوله استیل ۳۰۴ شامل استاندارد ASTM A312 می‌شود. این نوع استاندارد مشخصات فنی محصول مانند قطر خارجی، ضخامت دیواره، جنس و خواص مکانیکی را تعیین می‌کند. همچنین استاندارد ASTM A269 نیز برای لوله استیل ۳۰۴ صنعتی استفاده می‌شود که برای کاربردهای خاصی مانند لوله‌های بدون درز یا همان لوله مانیسمان و لوله‌های با دیواره نازک مناسب است.

علاوه بر این، استانداردهای دیگری مانند EN 10216-5 و JIS G3459 نیز برای لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ وجود دارند که در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اندازه لوله استیل ۳۰۴

اندازه این محصول بستگی به نوع و کاربرد آن دارد. به صورت کلی، لوله استیل ۳۰۴ در قطرهای مختلف موجود است که معمولا از ۱.۸ اینچ (۳.۱۷۵ میلیمتر) تا ۴۸ اینچ (۱۲۱۹.۲ میلیمتر) تعیین می‌شود. همچنین، ضخامت دیواره لوله استیل ۳۰۴ صنعتی نیز معمولا بین ۰.۰۳۵ اینچ (۰.۸۸۹ میلیمتر) تا ۲اینچ (۵۰.۸ میلیمتر) است.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره اندازه لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ به همراه نحوه خرید لوله استیل ۳۰۴، بهتر است با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن تماس بگیرید.

انواع لوله استیل ۳۰۴

لوله استیل ۳۰۴ در انواع مختلفی وجود دارد که می‌توان به لوله استیل بدون درز و درزدار اشاره کرد. در ادامه به توضیح لوله استیل ۳۰۴ صنعتی بدون درز و لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ درزدار می‌پردازیم:

۱- لوله استیل ۳۰۴ درزدار

این نوع لوله از طریق جوشکاری یا لول کردن تولید می‌شود. لوله بدون درز در سیستم‌های لوله‌کشی، سیستم‌های حمل و نقل مایعات و گازها، صنایع شیمیایی و غیره کاربرد دارد.

۲- لوله استیل ۳۰۴ بدون درز

لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ بدون درز یا لوله مانیسمان، بدون جوشکاری و از طریق حرارت تولید می‌شود. به دلیل عدم وجود درز در لوله، این نوع لوله برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت دارند، مانند صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی و صنایع نیروگاهی مناسب است.

۳- لوله استیل ۳۰۴ مستطیلی

این نوع لوله به شکل مستطیلی است و برای در صنایع ساختمانی، خودروسازی و مبلمان استفاده می‌شود.

 ۴- لوله استیل ۳۰۴ مربعی

این نوع لوله به شکل مربع است و مانند نوع مستطیلی، برای کاربردهایی مانند ساخت و ساز، صنایع خودروسازی و مبلمان استفاده می‌شود.

۵- لوله استیل ۳۰۴ اکسترود شده

این نوع لوله با استفاده از فرآیند اکستروژن تولید می‌شود و برای کاربردهایی مانند صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیکی و صنایع معدنی مناسب است.

لوله استیل 304

مشخصات فنی لوله استیل ۳۰۴

استیل ۳۰۴ یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین آلیاژهای استیل است که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. این آلیاژ دارای خواص مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون است و همچنین دارای خواص مکانیکی و حرارتی مناسبی دارد.

ترکیب شیمیایی لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ
عناصر شیمیاییدرصد
کربنحداکثر ۰.۰۸
سیلیسیمحداکثر ۱
منگنزحداکثر ۲
فسفرحداکثر ۰.۰۴۵
گوگردحداکثر ۰.۰۳
کروم۱۸ تا ۲۰  
نیکل۸تا ۱۱

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیب مکانیکی لوله استیل ۳۰۴ صنعتی به جدول زیر مراجعه کنید:

ترکیب مکانیکی لوله استیل ۳۰۴
معیارویژگی
مقاومت در برابر خوردگیمورد استفاده در محیط آب شور، اسیدها و قلیایی‌ها
سختی برینل۱۲۳تا ۳۶۳ HB
راکول۷۰ تا ۹۲ HRB یا ۲۵ تا ۴۵ HRC
مقاومت کششیحداقل ۵۱۵ مگاپاسکال
مقاومت حرارتی۸۷۰ درجه سانتیگراد

جدول وزن لوله استیل ۳۰۴

وزن لوله استیل ۳۰۴ با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

  • وزن – (قطر خارجی – ضخامت) × ضخامت × طول × وزن واحد

در این فرمول، قطر خارجی به میلیمتر، ضخامت به میلیمتر، طول به متر و وزن واحد به کیلوگرم است. برای مثال، فرض کنید یک لوله استیل ۳۰۴ با قطر خارجی ۵۰ میلیمتر، ضخامت ۲ میلیمتر و طول ۳ متر دارید. وزن آن را اینگونه محاسبه کنید:

  • وزن – (۵۰ – ۲) × ۲ × ۳ × وزن واحد

برای محاسبه دقیق وزن لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ، باید وزن واحد استیل ۳۰۴ را به دست آورید. وزن واحد استیل ۳۰۴ حدودا ۷.۹۳ کیلوگرم برای هر متر مکعب است.

  • وزن – (۵۰ – ۲) × ۲ × ۳ × ۷.۹۳ = ۷۱۳.۴ کیلوگرم

در جدول زیر به وزن متوسط ​​لوله استیل ۳۰۴ صنعتی با قطرها و ضخامت‌های مختلف اشاره می‌کنیم. این مقدار بر اساس استاندارد ASTM A312 و حجم متریک محاسبه شده‌اند. لازم به ذکر است که این مقادیر تقریبی هستند و ممکن است با واقعیت دقیق برخی لوله‌ها متفاوت باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لوله استیل ۳۰۴ و نحوه خرید لوله استیل ۳۰۴، با ما تماس بگیرید.

جدول وزن لوله استیل ۳۰۴
قطر (اینچ)ضخامت (اینچ)وزن (کیلوگرم در متر)
۱/۲۰.۰۶۵۰.۴۷۵
۱/۲۰.۰۸۳۰.۶۲۰
۱/۲۰.۱۰۹۰.۸۵۱
۳/۴۰.۰۶۵۰.۶۸۰
۳/۴۰.۰۸۳۰.۸۸۰
۳/۴۰.۱۰۹۱.۱۶۰
۱۰.۰۶۵۰.۸۷۰
۱۰.۰۸۳۱.۱۳۰
۱۰.۱۰۹۱.۴۷۰
۱۰.۱۲۰۱.۶۱۰
۱.۴ ۱۰.۰۶۵۱.۱۳۰
۱.۴ ۱۰.۰۸۳۱.۴۸۰
۱.۴ ۱۰.۱۰۹۱.۹۵۰
۱.۴ ۱۰.۱۲۰۲.۱۶۰
۱.۲ ۱۰.۰۶۵۱.۳۷۰
۱.۲ ۱۰.۰۸۳۱.۷۹۰
۱.۲ ۱۰.۱۰۹۲.۴۱۰
۱.۲ ۱۰.۱۲۰۲.۶۶۰
۲۰.۰۶۵۱.۸۰۰
۳۰.۰۸۳۲.۳۴۰
۲۰.۱۰۹۳.۱۰۰
۲۰.۱۲۰۳.۴۱۰

نحوه تولید لوله استیل ۳۰۴

برای تولید لوله استیل ۳۰۴، نیاز به استفاده از ورق‌های استیل ۳۰۴ دارید. این ورق‌ها به صورت رول‌ در دسترس هستند و بر اساس نیازهای مورد استفاده برش داده می‌شوند.

ورق‌های استیل ۳۰۴ برای تولید لوله به شکل مورد نظر خم می‌شوند. این مرحله شامل استفاده از ابزارهای خمکاری مانند ماشین‌های خمکاری است. پس از خم شدن ورق‌ها، قسمت‌های مختلف با استفاده از جوشکاری الکتریکی با قوس و جوشکاری لیزری به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

پس از جوشکاری، لوله‌ها به مرحله نهایی می‌روند. این مرحله شامل بررسی و تمیز کردن جوش‌ها، برش لبه‌های ناخواسته و تصحیح شکل لوله است. در نهایت، لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ تحت آزمون‌های کنترل کیفیت قرار می‌گیرند.

لوله استیل 304

کاربرد لوله استیل ۳۰۴

لوله‌های فولادی ۳۰۴ در زمینه های مختلف به خصوص در فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا این لوله ها در معرض خوردگی اسیدی موجود در غذاهای معمولی نیستند. این فولاد برای محصولاتی مانند سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، پل‌های پایه فولادی ضد زنگ، تجهیزات تجاری پردازش مواد غذایی و یخچال‌ها مناسب است.

برخی از کاربردهای رایج لوله استیل ۳۰۴ صنعتی عبارتند از:

  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • صنایع خودروسازی
  • صنایع الکترونیکی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع دریایی

مزایای لوله استیل ۳۰۴

مزایای لوله‌ استیل ۳۰۴ عبارتند از:

  • مقاوم در برابر خوردگی و شرایط سخت محیطی
  • مقاوم در برابر اسیدها، قلیایی‌ها و محلول‌های شیمیایی
  • مقاوم در برابر خوردگی و آلودگی
  • مقاوم در برابر حرارت و فشار
  • مقاوم در برابر خوردگی نمکی و شرایط سخت دریایی
  • مقاوم در برابر خوردگی الکتریکی و حرارتی

لوله مانیسمان استیل ۳۰۴

لوله‌های مانیسمان، یکی از انواع لوله‌های استیل ۳۰۴ بدون درز است که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، حرارت و فشار و قابلیت جوشکاری بالا، در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این محصول از طریق حرارت دادن به لوله فولادی تولید می‌گردد که نسبت به نوع درزدار (تولید از طریق جوشکاری)، کیفیت و مقاومت بالاتری دارد.

لوله استیل ۳۰۴ بدون درز

لوله‌ استیل ۳۰۴ بدون درز یا همان لوله مانیسمان، برای انتقال مواد و سیالات در برخی صنایع برای انتقال موادی مانند آب، گاز، نفت، مواد شیمیایی و سایر سیالات استفاده می‌شود.

این لوله‌ها به صورت یکپارچه و بدون درز تولید می‌شوند؛ به این معنی که در طول لوله استیل ۳۰۴ صنعتی بدون درز هیچگونه جوشکاری یا اتصالی وجود ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که لوله‌های بدون درز استیل ۳۰۴ دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار و حرارت باشند.

مزایای استفاده از لوله‌ استیل ۳۰۴ ضد زنگ بدون درز عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت
  • عدم نیاز به جوشکاری و اتصالات جوشی
  • عدم وجود خمیدگی در طول لوله
  • عدم نفوذ سیالات به داخل لوله
  • مقاومت در برابر خوردگی و آلودگی
  • قابلیت استفاده در شرایط سخت و محیط‌های پر تنش شیمیایی و دریایی

لوله استیل ۳۰۴ تایوان

لوله استیل ۳۰۴ تایوان، لوله‌هایی هستند که توسط شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی در تایوان تولید می‌شوند. این نوع لوله به عنوان یک محصول وارداتی، اغلب در صنایع نفت و گاز، صنایع غذایی، صنایع خودروسازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ تایوان در سایزهای ۱، ۱.۲، ۳.۴، ۱.۴ ۱، ۱.۲ ۱، ۲، ۲.۱ ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ اینچ تولید می‌شوند.

لوله استیل ۳۰۴ تولید شده توسط شرکت‌های تایوانی، دارای مزایای زیادی مانند مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، عدم نیاز به جوشکاری و اتصالات جوشی، عدم وجود نقاط خمیدگی در طول لوله، عدم نفوذ سیالات و جریان به داخل لوله و … است. به علت وجود چنین مزایایی، لوله‌های استیل ۳۰۴ صنعتی تایوان نیز برای استفاده در صنایعی که نیاز به عملکرد و ایمنی بالا دارند، بسیار مناسب هستند.

تشخیص استیل ۳۰۴ با ۳۱۶

فولاد ضد زنگ ۳۱۶ دارای درصد بیشتری از کروم، مولیبدن و نیکل نسبت به استیل ۳۱۶ است که باعث می‌شود در برابر خوردگی کلرید مقاومت بیشتری داشته باشد. برای تشخیص لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ از استیل ۳۱۶، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- بررسی علامت‌های شناسایی: روی سطح لوله، ممکن است علامت‌های شناسایی مربوط به نوع فولاد مشخص شده باشد. بررسی کنید که آیا روی قطعه علامت‌هایی همچون ۳۰۴ یا ۳۱۶ وجود دارد.

۲- آزمایش مغناطیسی: استیل ۳۰۴ غیر مغناطیسی است؛ در حالی که استیل ۳۱۶ خواص مغناطیسی دارد.

۳- آزمایش حساسیت به عناصر شیمیایی: استیل ۳۱۶ مقاومت بهتری نسبت به استیل ۳۰۴ در برابر عوامل شیمیایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از محلول اسیدی، روی لوله استیل تست کنید و مشاهده کنید که آیا خوردگی رخ می‌دهد یا خیر.

۴- آنالیز شیمیایی: این روش بهترین روش برای تشخیص دقیق نوع فولاد است (تفاوت میزان درصد عنصر مولیبدن). با استفاده از آزمایشگاهی که توانایی آنالیز شیمیایی دارد، می‌توانید ترکیبات فلزی استیل را بررسی کنید و نوع فولاد را تشخیص دهید.

لوله استیل 304

تفاوت قیمت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

قیمت لوله استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ بستگی به عوامل مختلفی مانند بازار، تامین کنندگان، تقاضا و عرضه، و شرایط اقتصادی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که لوله استیل ۳۱۶ به دلیل درصد بیشتر مولیبدن در ترکیب خود به همراه موارد استفاده بیشتر به ویژه در صنایع دریایی، گران‌تر از لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ است.

از جمله دلایل قیمتی لوله استیل ۳۰۴ صنعتی و ۳۱۶ عبارتند از:

۱- درصد نیکل: استیل ۳۱۶ حاوی مقدار بیشتری نیکل (بین ۱۰ تا ۱۴) نسبت به استیل ۳۰۴ است که باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

۲- درصد مولیبدن: درصد مولیبدن استیل ۳۱۶ (بین ۲ تا ۳) برابر بیشتر از استیل ۳۰۴ است.

۳- عناصر شیمیایی اضافی: استیل ۳۱۶ شامل عناصر شیمیایی اضافی مانند مولیبدن، تیتانیوم و فسفر نسبت به استیل ۳۰۴ است که هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۴۳۰

لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد کروم دارد؛ در حالی که لوله استیل ۴۳۰ حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد کروم در ترکیب شیمیایی خود مشاهده می‌کند. مقدار بیشتر کروم در استیل ۳۰۴ باعث می‌شود که مقاومت بهتری در برابر خوردگی داشته باشد.

علاوه بر این، نیکل موجود در لوله استیل ۳۰۴ حدود ۸ تا ۱۰ است؛ استیل ۴۳۰ نهایت تا ۰.۷۵ درصد نیکل دارد. بنابراین استیل ۳۰۴ از نظر مقاومت در برابر خوردگی، حرارت و قدرت، بهتر از استیل ۴۳۰ است.

همچنین باید اشاره کرد که لوله استیل ۳۰۴ صنعتی مقاومت بیشتری در برابر عوامل شیمیایی نسبت به استیل ۴۳۰ از خود نشان می‌دهد. بنابراین استیل ۳۰۴، قیمت بیشتری نسبت به محصول مقابل دارد.

تفاوت استیل ۳۰۲ و ۳۰۴

مهم‌ترین تفاوت لوله استیل ۳۰۲ و لوله استیل ۳۰۴ در ترکیب شیمیایی آن‌ها است. به طور مثال، استیل ۳۰۲ مقدار کروم کمتری نسبت به ۳۰۴ دارد. در حالی که مقدار نیکل در هر دو استیل یکسان است. با توجه به کروم بیشتر در لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ، این محصول مقاومت بیشتری نسبت به استیل ۳۰۲ از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این، لوله استیل ۳۰۴ صنعتی مقاومت بیشتری در برابر حرارت نسبت به استیل ۳۰۲ دارد. بنابراین قیمت استیل ۳۰۴ گرانتر از استیل ۳۰۲ است. میزان کربن S.S302 بیشتر از S.S304 است که عنصر کربن تاثیر مستقیم بر روی استحکام نهایی دارد.

نوع استیلکرومنیکل
استیل ۳۰۲۱۷ تا ۱۹ درصد۸ تا ۱۰ درصد
استیل ۳۰۴۱۸ تا ۲۰ درصد۸ تا ۱۰ درصد

لوله استیل ۳۰۴ رده ۱۰

لوله استیل ۳۰۴ رده ۱۰ یک نوع لوله مانیسمان ساخته شده از فولاد زنگ نزن است که رنگ نقره‌ای مات دارد. این لوله بدون درز تحت استاندارد ASTM A312، ASTM A358 و ASTM A269 تولید می‌شود که اغلب در صنایع شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله استیل ۳۰۴l

لوله استیل ۳۰۴L یک نوع لوله ضد زنگ است که با مقدار کمتری کربن نسبت به استیل ۳۰۴ تولید می‌شود. حرف «L» در استیل ۳۰۴L به معنای کمترین مقدار کربن است. مقدار کمتر کربن در این محصول باعث می‌شود که استیل ۳۰۴L مقاومت بهتری در برابر حرارت داشته باشد.

لوله استیل ۳۰۴L به طور کلی دارای خصوصیات مشابهی با استیل ۳۰۴ است، اما استیل ۳۰۴L بیشتر برای کاربردهایی که در دماهای بالا قرار می‌گیرند، مانند صنایع شیمیایی، پتروشیمی و صنایع غذایی، مناسب است.

همچنین، استیل ۳۰۴L همچنان دارای خصوصیات خوبی در مقابل خوردگی و مقاومت مکانیکی است. این استیل معمولا در تولید لوله‌ها، صفحات و قطعات مختلف استفاده می‌شود.

لوله استیل ۳۰۴ قیمت

یکی از محصولات پر کاربرد در صنایع زیربنایی مانند نفت و گاز، می‌توان به لوله استیل ضد زنگ اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لوله استیل ۳۰۴ صنعتی، از وب سایت کارآهن دیدن کنید.

قیمت روز لوله استیل ۳۰۴

قیمت لوله استیل ۳۰۴ به عنوان یکی از انواع فولادهای ضد زنگ ممکن است در بازارهای مختلف و به دلیل عوامل متفاوت، متغیر باشد. اما باید توجه داشت که قیمت لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ به عواملی مانند ابعاد، ضخامت، کیفیت، تولیدکننده و تامین‌کننده، شرایط بازار و نرخ ارز بستگی دارد.

جهت مشاوره و خرید لوله استیل ۳۰۴ شما می‌توانید با کارشناسان کارآهن تماس بگیرید.

قیمت لوله استیل ۳۰۴ رده ۴۰

لوله استیل ۳۰۴ رده ۴۰، یکی از محصولات استراتژیک است که اغلب در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع لوله استنلس استیل بدون درز یا لوله مانیسمان، خاصیت ضد زنگ دارد و در سایزهای مختلف تولید می‌شود. از جمله سایزهای لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ رده ۴۰ می‌توان به سایز ۱، ۱.۲ ۱، ۱.۴ ۱، ۲، ۱.۲ ۲،  ۳، ۵، ۶، ۱۰ و ۱۲ اینچ اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لوله ۳۰۴ صنعتی رده ۴۰، به وب سایت کارآهن مراجعه نمایید.

قیمت لوله مانیسمان استیل ۳۰۴

قیمت لوله مانیسمان ۳۰۴ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله می‌توان به ابعاد، ضخامت، طول و کارخانه تولیدی اشاره کرد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت لوله مانیسمان ۳۰۴ یا لوله استیل ۳۰۴ صنعتی بدون درز، بهتر است با کارشناسان وب سایت کارآهن تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص کارآهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

علاوه بر این، برای اطلاع از قیمت روز لوله مانیسمان یا لوله بدون درز، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

قیمت هر کیلو استیل ۳۰۴

برای تولید لوله استیل ۳۰۴، از ورق استیل ۳۰۴ استفاده می‌شود. در ضمن تولید ورق استیل ۳۰۴ به صورت شیت یا تخت است که پس از طی فرایندی، به لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ تبدیل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت هر کیلو استیل ۳۰۴، با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله و اتصالات استیل ۳۰۴

لوله استیل ۳۰۴، اغلب در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شود که کاربردهای مختلفی در صنایع دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لوله درزدار و قیمت لوله بدون درز یا لوله استیل ۳۰۴ صنعتی، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

لوله استیل 304

قیمت لوله استیل ۳۰۴ ضخامت هشت دهم

یکی از پرکاربردترین انواع لوله استیل بر اساس ضخامت، لوله استیل ۳۰۴ با ضخامت ۰.۸ است که به صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسد. برای استعلام قیمت این محصول، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۶۷۱۴۵-۰۲۱، از قیمت به روز لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ مطلع شوید.

خرید لوله استیل ۳۰۴

برای خرید لوله استیل ۳۰۴، شما می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مقایسه قیمت: ابتدا قیمت لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ را در بازار آهن بررسی کنید. می‌توانید با تماس با تولید کنندگان یا تامین‌کنندگان، مراجعه به وب سایت‌ها و یا مشاوره با کارشناسان فنی در این زمینه، قیمت را مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن تماس (۶۷۱۴۵-۰۲۱) بگیرید.
  • انتخاب تامین کننده معتبر: از تامین کنندگان با سابقه و معتبر در صنعت فلزات استفاده کنید. تامین کننده باید قادر باشد لوله‌های استیل ۳۰۴ با کیفیت بالا و قیمت مناسب را ارائه دهد.
  • مشاوره با کارشناس فنی: در صورت نیاز، با کارشناسان فنی مشاوره کنید تا نیازها و مشخصات فنی مورد نیاز برای لوله استیل ۳۰۴ صنعتی را بررسی کنید.
  • سفارش و تحویل: پس از توافق بر قیمت و شرایط، می‌توانید سفارش خود را ثبت و تاریخ تحویل را تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که شرایط تحویل و کیفیت محصول در قرارداد قید شده باشد.

کلام آخر

در این مقاله به موضوع لوله استیل ۳۰۴ پرداختیم. لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ در انواع بدون درز (مانیسمان) و درزدار تقسیم‌بندی می‌شود. لوله استیل ۳۰۴ به دلیل وجود عناصر شیمیایی مانند کروم و نیکل، مقاومت بالایی در برابر خوردگی محیط و حرارت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله استیل ۳۰۴ صنعتی، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

سوالات متداول

چرا لوله استیل ۳۰۴ محبوب است؟

لوله استیل ۳۰۴ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، استحکام بالا، قابلیت جوشکاری و قابلیت شکل‌دهی مناسب، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، لوله استیل ۳۰۴ صنعتی به دلیل ظاهر زیبا و قدرت حفظ درخشندگی، در صنایعی مانند طراحی داخلی و معماری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا لوله استیل ۳۰۴ مقاوم در برابر خوردگی است؟

بله، لوله استیل ۳۰۴ مقاوم در برابر خوردگی است. این خاصیت به دلیل وجود کروم در ترکیب شیمیایی استیل ۳۰۴ است. کروم با اکسیژن در هوا و آب واکنش می‌دهد و لایه‌ای از اکسید کرومیوم را روی سطح لوله ایجاد می‌کند که از خوردگی محصول جلوگیری می‌کند.

آیا لوله استیل ۳۰۴ قابل جوشکاری است؟

بله، لوله استیل ۳۰۴ قابلیت جوشکاری بالایی دارد. این خاصیت به دلیل وجود عناصر آلیاژی مانند نیکل و مولیبدن در ترکیب شیمیایی آن است. امکان جوشکاری لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ با روش‌های مختلفی مانند جوشکاری TIG و MIG وجود دارد.

چرا لوله استیل ۳۰۴ قابل استفاده در دماهای بالا است؟

لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ مقاومت بالایی در برابر دماهای بالا دارد. این محصول می‌تواند در دماهای تا ۸۷۰ درجه سانتیگراد بدون تغییر شکل، کار کند.

لوله استیل ۳۰۴ چه کاربردی در محیط‌های شیمیایی دارد؟

اگرچه لوله استیل ۳۰۴ صنعتی مقاومت بالایی در برابر عناصر شیمیایی از خود نشان می‌دهد اما با این حال، در برخی موارد خاص مانند تماس با اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک، ممکن است باعث خوردگی این محصول شود. به طور خلاصه، لوله استیل ۳۰۴ ضد زنگ با خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، به عنوان یک ماده ساختمانی و صنعتی بسیار محبوب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.