ورق آلوزینک چیست؟ تفاوت آلوزینک و گالوانیزه

وقتی درباره ورق آلوزینک صحبت می‌کنیم، منظور همان ورق گالوالوم ضد زنگ است که در برابر خوردگی و حرارت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این محصول با ورق گالوانیزه، پوشش سطح آن است. سطح ورق گالوالوم در راستای افزایش مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف، شامل پوشش آلومینیوم، روی و سیلیسیم می‌شود؛ در حالی که سطح ورق‌ گالوانیزه دارای پوشش روی است. در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی مانند آلوزینک یا ورق گالوالوم ، کاربرد و مزایای آن بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آنچه در این مطلب می خوانیم

آلوزینک چیست؟

آلوزینک اغلب برای اشاره به نوعی ورق فولادی که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است، استفاده می‎شود. در واقع این نوع ورق همان فولاد گالوالوم است که آلومینیوم و آلیاژ روی را از طریق عملیات نورد گرم بر روی سطح آن قرار می‌دهند.

مهم‌ترین مزایای ورق فولادی پوشش داده شده با آلوزینک شامل مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر زیاد، بازتاب حرارتی نور خورشید و کاهش جذب گرما و تولید در رنگ‌های مختلف می‌شود.

ورق آلوزینک چیست؟

ورق آلوزینک یا ورق گالوالوم، نوعی ورق فولادی ضد زنگ است که با لایه‌ای از آلیاژ آلومینیوم، روی و سیلیسیوم پوشانده می‌شود. به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و دوام عالی، در کاربردهای ساختمانی، سقف‌سازی و روکش فلزی استفاده می‌شود.

این نوع ورق با پوشش دادن ورق فولادی پایه با آلیاژی متشکل از آلومینیوم (۵۵ درصد)، روی (۴۳.۴ درصد) و سیلیسیوم (۱.۶ درصد)، به چهار شکل شیت، رول، فرم دار (راه راه) و کلاف نواری تولید می‌شود. پوشش آلیاژی ورق آلوزینک در مقایسه با ورق‌ گالوانیزه، مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی دارد.

ورق آلوزینک

ورق زینکالیوم

ورق زینکالیوم یک نوع ورق فولادی است که با یک آلیاژ روی، آلومینیوم و مقادیر کمی از عناصر دیگر، پوشش داده می‌شود. اصطلاح «زینکالیوم» توسط تولید کنندگان یا تامین کنندگان خاص استفاده می شود و ممکن است بسته به شرکت، در ترکیب و فرآیند تولید متفاوت باشد.

ورق آلوزینک

ورق گالوالوم چیست؟

ورق گالوالوم نوعی ورق فولادی است که با ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیسیم پوشش داده می‌شود تا مقاومت آن را در برابر خوردگی افزایش دهند. نام گالوالوم یک علامت تجاری ثبت شده شرکت بین المللی BIEC است و به طور خاص به فرآیند پوشش فلزی ثبت شده آن‌ها اشاره دارد.

آلومینیوم موجود در پوشش ورق گالوالوم، مانعی در برابر خوردگی ایجاد می‌کند؛ در حالی که پوشش آلیاژ روی مقاومت این نوع ورق را در برابر عوامل شیمیایی افزایش می‌دهد. در ضمن، سیلیسیم باعث افزایش چسبندگی بین فولادی و پوشش ورق گالوالوم می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای این نوع ورق فولادی می‌توان به سقف، سایدینگ، پانل‌ها، قطعات خودرو، لوازم خانگی و تجهیزات کشاورزی اشاره کرد.

ورق آلوزینک

انواع ورق گالوالوم

ورق‌های گالوالوم که با نام‌های فولادی گالوالوم یا ورق‌های پوشش دار آلوزینک نیز شناخته می‌شوند، نوعی ورق فولادی هستند که با ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیکون روکش می‌شوند. در ادامه به انواع ورق گالوالوم اشاره می‌کنیم:

۱. گالوالوم شفاف

ورق گالوالوم شفاف دارای روکش فلزی شفافی هستند که معمولا در صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن، زیبایی اولویت اصلی نیست.

۲. ورق گالوالوم رنگی

این نوع ورق گالوالوم با لایه‌ای از رنگ یا پلیمر پوشش داده می‌شود که نه تنها مقاومت این محصول را در برابر خوردگی بیشتر می‌کند بلکه باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می‌گردد.

ورق آلوزینک

۳. گالوالوم با پوشش رزین (RC)

ورق‌های گالوالوم با پوشش رزین دارای لایه‌ای از رزین با کارایی بالا هستند که روی سطح گالوالوم اعمال می‌شوند. از جمله ویژگی‌های لایه رزین می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و دوام بالا اشاره کرد. در ضمن، مهم‌ترین کاربرد ورق آلوزینک با پوشش رزین، استفاده در محیط‌های شیمیایی است.

۴. گالوالوم با پوشش اکریلیک

یکی از انواع ورق آلوزینک، ورق گالوالوم با پوشش اکریلیک براق است که در برابر خط و خش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

۵. گالوالوم ضد اثر انگشت

ورق‌های ضد اثر انگشت گالوالوم برای کاربردهایی که نیاز به ظاهر تمیز (بدون تمیز کردن مداوم) است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق آلوزینک رنگی

ورق رنگی آلوزینک به ورق های فولادی با روکش آلوزینک گفته می‌شود که با روکش رنگی پوشش داده شده‌اند. اضافه کردن روکش رنگی در ورق آلوزینک، علاوه بر جذابیت و زیبای، زمینه را برای محافظت بیشتر فولاد در برابر عناصر محیطی به وجود می‌آورد.

مهم‌ترین مزایای ورق آلوزینک رنگی شامل زیبایی، مقاومت در برابر خوردگی و پایداری در بلند مدت می‌شود. در ضمن ورق رنگی آلوزینک در سقف‌ها، نماها و پروژه‌های مختلف معماری و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق آلوزینک

نحوه تولید ورق آلوزینک

ورق آلوزینک طی یک فرایند چند مرحله ای تولید می‌شود که شامل پوشش‌دهی ورق فولادی با آلیاژ آلومینیوم و روی است. در طول فرآیند تولید، پارامترهایی مانند ضخامت پوشش، چسبندگی و یکنواختی به دقت بررسی می‌شوند.

مراحل کلی تولید انواع ورق آلوزینک به شرح زیر است:

  1. آماده‌سازی سطح ورق فولادی: فرآیند تولید ورق آلوزینک با آماده‌سازی ورق فولادی که معمولا به صورت رول است، آغاز می‌شود. ابتدا هرگونه ناخالصی مانند رسوب یا زنگ‌زدگی از سطح ورق پاک می‌گردد.
  2. اعمال پوشش آلومینیوم و روی: پس از آماده‌سازی سطح ورق، نوبت به اعمال پوشش آلومینیوم و روی می‌رسد که در ادامه به مراحل آن اشاره می‌کنیم:
  • گالوانیزه گرم: ورق فولادی از حمام مذاب آلیاژ آلومینیوم و روی عبور داده می‌شود که دمای آن حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ درجه سانتیگراد است. با ورود ورق به حمام مذاب، ضمن چسبیدن پوشش آلیاژی به سطح، یک پیوند متالورژیکی با بستر فولادی به وجود می‌آید.
  • نورد پیوسته (CGL): در این روش، یک لایه نازک از آلیاژ آلومینیوم و روی با استفاده از فرآیند نورد پیوسته‌ بر روی سطح ورق فولادی اعمال می‌شود.
ورق آلوزینک
  1. خنک‌ کردن ورق آلوزینک: برای خشک شدن و ثابت نگهداشتن آلیاژ آلومینیوم و روی سطح، ورق آلوزینک وارد مرحله خنک‌سازی می‌‎شود تا پوشش آن به دوام و یکپارچگی مناسب دست پیدا کند.
  2. فرایند تکمیلی: پس از خنک‌سازی، ورق آلوزینک ممکن است برای بهبود کیفیت و ظاهر خود، تحت نورد پوسته‌ای یا اسکین پاس قرار گیرد. به معنایی بهتر، برای ایجاد یک سطح صاف، ورق آلوزینک به واحد نورد پوسته‌ای منتقل می‌شود.
  3. برش: در این مرحله، محصول نهایی بر اساس کاربرد ورق آلوزینک، به اندازه‌ و طول‌ دلخواه برش داده می‌شود.

ویژگی‌های ورق آلوزینک

برای یافتن پاسخ درست این پرسش که ورق آلوزینک چیست، ابتدا باید به مهم‌ترین ویژگی‌های آن اشاره کرد. مهم‌ترین  ویژگی‌های انواع ورق آلوزینک عبارتند از:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت: ورق آلوزینک با پوشش آلومینیوم و روی، مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت ایجاد می‌کند.
  • دوام بالا: انواع ورق آلوزینک به دلیل دوام بالایی که از خود ارائه می‌دهند، برای سقف و سایر اجزای سازه‌ای مناسب هستند.
  • مقاومت در برابر حرارت: قرار دادن پوشش آلومینیوم و روی در سطح ورق‌های آلوزینک، مقاومت این محصول را در برابر حرارت افزایش می‌دهد. مقاومت در برابر گرما و حرارت، زمینه را برای استفاده از ورق گالوالوم در ساختمان‌های صنعتی، دودکش‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع ( HVAC) فراهم می‌کند.
  • جوش‌پذیری و خمش مطلوب: فرآیند جوشکاری و عملیات خمش این محصول به راحتی انجام می‌شود.
  • زیبایی ظاهری: این نوع ورق فولادی به دلیل ظاهر زیبا و درخشنده خود، در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تعمیر و نگهداری آسان: تمیز کردن و نگهداری از ورق آلوزینک نسبتا ساده است. شما می‌توانید از طریق آب و مواد شوینده، این محصول را تمیز کنید.
  • قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست: ورق‌های آلوزینک نه تنها دوستدار محیط زیست هستند بلکه به راحتی بازیافت می‌شوند.
ورق آلوزینک

وزن مخصوص ورق آلوزینک

وزن مخصوص ورق آلوزینک که به عنوان چگالی نیز شناخته می‌شود، بستگی به ترکیب عناصر شیمیایی و ضخامت ورق فولادی دارد. از طرفی، وزن مخصوص ورق آلوزینک بسته به ترکیب آلیاژ و ضخامت لایه پوشش می‌تواند متفاوت باشد. با این حال و به طور متوسط، وزن مخصوص ورق آلوزینک در حدود ۷.۸۵ گرم بر سانتی متر مکعب است.

کاربرد ورق آلوزینک

آلوزینک چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ این پرسش نشان می‌دهد که این نوع ورق فولادی به عنوان یک محصول همه کاره و پر کاربرد شناخته می‌شود. برخی از رایج‌ترین کاربردهای انواع ورق آلوزینک عبارتند از:

۱. سقف

خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر دماهای بالا، ورق‌های آلوزینک را برای سیستم سقف‌های مسکونی و تجاری مناسب می‌کند. آن‌ها در برابر عوامل جوی مانند باران، باد و اشعه UV مقاوم هستند.

ورق آلوزینک

۲. روکش نما

ورق آلوزینک با ارائه ظاهری جذاب و مدرن، قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را دارد. در ضمن این محصول به عنوان یک عایق مناسب در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. ساختمان‌های صنعتی

این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، مناسب ساختمان‌های صنعتی مانند انبارها، کارخانه‌ها و سوله‌های کشاورزی است.

۴. ساخت و ساز مسکونی

مهم‌ترین کاربرد ورق آلوزینک در ساختمان‌های مسکونی است که شامل پانل‌های دیواری، سقف و کاربردهای داخلی مانند سیستم‌های سقفی می‌شود.

۵. ساختمان‌های تجاری و سازمانی

این نوع ورق‌های فولادی برای ساختمان‌های تجاری و سازمانی از جمله ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها و… مناسب است.

۶. عناصر معماری و تزئینی

از این محصول اغلب برای ایجاد عناصر معماری و تزئینی مانند پوشش ستون‌ها، سایبان‌ها و تابلوهای ساختمانی استفاده می‌شود.

۷. زیرساخت‌ها

پل‌ها، تونل‌ها و تاسیسات حمل و نقل، از جمله کاربردهای مهم ورق گالوالوم به ویژه در زیرساخت‌ها است.

۸. لوازم خانگی

این محصول در تولید انواع لوازم خانگی برقی و غیر برقی کاربرد دارد.

ورق آلوزینک

مزایا و معایب ورق آلوزینک

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب ورق آلوزینک را ببینید و مقایسه کنید:

مزایا و معایب ورق آلوزینک
مزایامعایب
ضد زنگ (مقاوم در برابر آب، رطوبت و عوامل شیمیاییهزینه اولیه بالا ( به ویژه برای پوشش سقف)
دوام بالا (مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش)احتمال خراش و فرورفتگی (در حین جابجایی و نصب)
جذابیت بصری (درخشش پوشش آلومینیوم-روی رنگی)احتمال انبساط حرارتی (با تغییرات دما در برخی مناطق)
وزن سبک (کاهش هزینه و نصب و جابجایی راحت‌ تر)محو شدن رنگ (به مرور زمان)
تعمیر و نگهداری آسان (قابل شستشو با آب و مواد شوینده)هزینه بالا و مخاطرات زیست محیطی برای بازیافت پوشش آلومینیوم و روی

ابعاد ورق آلوزینک

در راستای پاسخ به این پرسش که ورق آلوزینک چیست، در ادامه این مقاله به ابعاد استاندارد این محصول می‌پردازیم. متداول‌ترین ابعاد ورق آلوزینک به شرح زیر است:

ورق آلوزینک
  • ضخامت: ضخامت این محصول بین ۰.۱۸ تا ۲ میلیمتر است.
  • عرض: ورق‌های آلوزینک در عرض ۶۰۰ تا ۱۲۵۰میلیمتر تولید می‎شوند.
  • طول: طول این نوع ورق فولادی بستگی به کاربرد ورق آلوزینک دارد. با این حال، طول استاندارد این محصول بین ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیمتر در نظر گرفته می‌‎شود.

استانداردهای ورق گالوالوم

انواع ورق آلوزینک بر اساس استانداردهای زیر تولید می‌شود:

  • Galvalume ASTM A۷۹۲/A۷۹۲M
  • INSO ۱۸۸۶۳
  • JIS ۳۳۲۱
  • EN ۱۰۲۱۵
ورق آلوزینک

نکات مهم در نگهداری ورق آلوزینک

نکات مهم در هنگام نگهداری از انواع ورق آلوزینک عبارتند از:

  1. تمیز کردن: تمیز کردن منظم برای حفظ ظاهر و دوام ورق آلوزینک ضروری است. ورق را باید به طور دوره‌ای با آب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید.
  2. اجتناب از مواد شیمیایی: برای تمیز کردن یا نگهداری ورق آلوزینک، از مواد شیمیایی یا مواد ساینده خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به سطح ورق آسیب برساند.
  3. بازرسی: بازرسی منظم برای تشخیص زودهنگام هرگونه علائم آسیب یا خوردگی ضروری است. مناطقی خراش خورده، فرورفته  و خم شده را به سرعت ترمیم کنید.
  4. اقدامات پیشگیرانه: اقدامات پیشگیرانه مانند گالوانیزه کردن یا پوشش دادن ورق با یک لایه محافظ، می‌تواند به جلوگیری از خوردگی و افزایش عمر ورق کمک کند.
  5. نگهداری مناسب: ورق آلوزینک را در مکانی خشک، دارای تهویه مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
ورق آلوزینک

تولیدکنندگان ورق آلوزینک در ایران

تولید ورق آلوزینک در ایران به صورت محدود انجام می‌شود؛ به طوری که کارخانه‌های مطرح تولید کننده این محصول به انگشتان یک دست نمی‌رسند. با این حال مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق آلوزینک یا ورق گالوالوم در ایران شامل شرکت صنایع هفت الماس و شرکت فولاد تاراز چهارمحال می‌شود.

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک صنایع هفت الماس

شرکت صنایع هفت الماس، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و سایر مقاطع فولادی است که در سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد. ظرفیت تولید سالانه این شرکت در خط نورد سرد، حدود ۸۰۰ هزار تن انواع ورق فولادی است.

ورق آلوزینک یا گالوالوم صنایع هفت الماس، یک نوع ورق فولادی است که مانند ورق گالوانیزه، سطح آن با ترکیب آلومینیوم، روی و سیلیس پوشش داده می‌شود. این محصول به چهار شکل کلاف، ورق مسطح یا شیت، ورق فرم دار و کلاف نواری شده تولید می‌گردد.

ورق آلوزینک فولاد تاراز چهارمحال

فولاد تاراز به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه، در سال ۱۳۸۷ با هدف تولید ورق‌های پوشش دار راه‌اندازی شد. این شرکت با تولید ورق گالوانیزه و بعدها با اضافه کردن خط تولید ورق گالوالوم، نقش مهمی در تامین نیاز داخلی ایفا می‌کند. انواع ورق گالوانیزه و گالوالوم تاراز به روش غوطه‌وری گرم با ظرفیت اسمی ۲۶۰ هزار تن در سال تولید می‌شود.

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک یا ورق گالوالوم تاراز یکی از محصولات مهم این شرکت به حساب می‌آید. مهم‌ترین مزایای ورق گالوالوم تاراز عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خوردگی: مقاومت به خوردگی ورق آلوزینک تاراز حداقل ۲ تا ۴ برابر بیشتر از پوشش گالوانیزه با ضخامت یکسان است.
  • مقاومت حرارتی بالا: درصد بالای آلومینیوم در پوشش گالوالوم باعث شده است که ورق تاراز بتواند دمای سطحی از ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد را بدون تغییر رنگ، اکسید شدن زیاد و پوسته شدن تحمل کند. به همین دلیل در محیط‌های با حرارت بالا مانند اگزوز اتومبیل، لوازم خانگی و …. استفاده می‌‎شود.
  • دانسیته پایین: دانسیته پوشش گالوالوم پایین تر از پوشش گالوانیزه است. به طوری که پوشش با ضخامت یکسان برای گالوالوم، سبک تر از گالوانیزه در نظر گرفته می‌شود
  • زیبایی ظاهری: به دلیل وجود آلومینیوم، سیلیس و روی در ورق آلوزینک تاراز، سطح ظاهری این محصول بسیار زیبا و با اسپنگل‌های منظم است.

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک

در این بخش به بررسی تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه از جهات مختلف می‌پردازیم:

تفاوت اول: مشخصات فنی

در جدول زیر تفاوت پوششی، ضخامت پوشش، مقاومت در برابر حرارت و خوردگی در کنار دانسیته را مقایسه کنید:

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از نظر مشخصات فنی
معیارورق گالوانیزهورق آلوزینک
پوششرویآلومینیوم + روی + سیلیسیوم
ضخامت پوششضخیمنازک
مقاومت در برابر خوردگیمقاومت کمترمقاومت بیشتر به واسطه لایه آلومینیوم (۲ تا ۴ برابر بیشتر)
مقاومت در برابر حرارتمقاومت کمترمقاومت بالا
دانسیتهبیشتر از پوشش آلوزینک استکمتر از پوشش گالوانیزه است

تفاوت دوم: ابعاد و وزن

در جدول زیر وزن، ضخامت، طول و عرض ورق‌ها را مشاهده کنید:

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از نظر وزن و ابعاد
معیارورق گالوانیزهورق آلوزینک
وزنوزن بیشتر نسبت به ورق آلوزینکورزن کمتر نسبت به ورق گالوانیزه
ضخامت استاندارد۰.۱۸ تا ۲ میلیمتر۰.۱۸ تا ۲ میلیمتر
عرض استاندارد۶۰۰ تا ۱۲۵۰ میلیمتر۶۰۰ تا ۱۲۵۰ میلیمتر
طول استاندارد۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیمتر۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیمتر

تفاوت سوم: شکل ظاهری

درواقع ورق آلوزینک دارای بافتی نرم، ظاهری مات با ظرافت بالا است؛ درمقابل، ورق گالوانیزه بافتی خشن با ظرافت کم دارد:

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از نظر شکل ظاهری
معیارورق گالوانیزهورق آلوزینک
بافتخشننرم
ظاهرظاهری مات در انواع رنگ‌هاظاهری طبیعی، مات و براق در انواع رنگ‌ها
زیبایی سطحبه مرور زمان (زودتر) تیره‌ می‌شودبه مرور زمان (دیرتر) تیره‌ می‌شود
ظرافتظرافت کمتری نسبت به ورق آلوزینک داردظرافت بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد
انعطاف‌پذیری در رنگ‌پذیریانعطاف‌پذیری کمتری نسبت به ورق آلوزینک داردانعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد

تفاوت چهارم: بقا در برابر خوردگی

ورق گالوانیزه، مقاومت و طول عمر کمتری نسبتا دارد:

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از نظر بقا در برابر خوردگی
معیارورق گالوانیزهورق آلوزینک
مقاومت در برابر خوردگیدر برابر خوردگی، مقاومت کمتری نسبت به ورق آلوزینک دارددر برابر خوردگی، مقاومت بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد
طول عمرطول عمر کمتری نسبت به ورق آلوزینک داردطول عمر بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد
مقاومت در برابر حرارت بالادر برابر حرارت بالا، مقاومت کمتری نسبت به ورق آلوزینک دارددر برابر حرارت بالا، مقاومت بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد
مقاومت در برابر ضربهدر برابر ضربه، مقاومت بیشتری نسبت به ورق آلوزینک دارددر برابر ضربه، مقاومت کمتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد

تفاوت پنجم: هزینه

پنجمین تفاوت، قیمت است؛ درواقع ورق آلوزینک گران‌تر از ورق گالوانیزه است:

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از نظر قیمت
معیارورق گالوانیزهورق آلوزینک
عرضه و تقاضا در بازاربیشتر از ورق آلوزینککمتر از ورق گالوانیزه
کاربردهاساختمان‌سازی، خودروسازی، لوازم خانگی، سقف، خودروسازی، روکش دیوار، کانال کشی و…سقف، لوازم خانگی، نمای ساختمان‌های خانگی و صنعتی، خودروسازی زیرساخت و…
قیمتارزان تر از ورق آلوزینکگران تر از ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوالوم

قیمت ورق گالوالوم بستگی به عوامل مختلفی از جمله شرایط بازار، ابعاد ورق، ضخامت، کیفیت پوشش و … دارد. از طرفی قیمت ورق گالوالوم به طور کلی در هر متر مربع یا هر تن متریک تعیین می‌شود. در ضمن سیاست‌های تولیدکننده، هزینه حمل و نقل، انرژی، شیوه و میزان عرضه و تقاضا نیز بر قیمت این محصول اثرگذار هستند.

برای به دست آوردن قیمت دقیق ورق گالوالوم، توصیه ما این است که به وب سایت کارآهن مراجعه کنید یا از طریق شماره تماس ۶۷۱۴۵-۰۲۱، قیمت روز این محصول را استعلام بگیرید.

ورق آلوزینک

قیمت ورق آلوزینک

قیمت ورق آلوزینک یا ورق گالوالوم به عوامل مختلف موجود در بازار بستگی دارد که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

ورق آلوزینک

خرید ورق آلوزینک

اگر به دنبال خرید ورق آلوزینک هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تحقیقات میدانی خود را انجام بدهید تا از چند و چون قیمت آن باخبر شوید. در ضمن برای مشورت درباره شیوه خرید به صرفه، با کارشناسان وب سایت کارآهن تماس حاصل کنید تا آن‌ها شما را از پیچ و خم‌های بازار، خبردار کنند.

کلام آخر

در این مقاله به موضوع ورق آلوزینک چیست پرداختیم. ورق آلوزینک یا ورق گالوالوم یکی از محصولات فولادی است که به دو شکل شیت و رول تولید می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های انواع ورق آلوزینک شامل انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت در برابر خمش و خوردگی، ظاهری مدرن و زیبا، جوش‌پذیری مناسب و… است. همچنین کاربرد ورق آلوزینک شامل سقف، نمای ساختمان، لوازم خانگی، خوردوسازی و… می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از قیمت انواع ورق سیاه و قیمت روز ورق گالوانیزه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

ورق آلوزینک چیست؟

به ورق فولادی با پوشش آلومینیوم، روی و سیلیسیوم، ورق آلوزینک یا گالوالوم گفته می‌شود. این محصول به چهار شکل شیت، رول، فرم دار (راه راه) و کلاف نواری تولید می‌گردد.

انواع ورق گالوالوم چیست؟

ورق گالوالوم یا آلوزینک یک محصول ضد زنگ است که در انواع مختلف تولید می‌شود. انواع ورق آلوزینک به ۵ دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل ورق شفاف، رنگی، ورق با پوشش رزین، ورق با پوشش اکریلیک و ورق ضد اثر انگشت است.

مهم‌ترین تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه چیست؟

ورق آلوزینک نسبت به ورق گالوانیزه، نه تنها وزن سبک تری دارد بلکه در برابر حرارت و خوردگی، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. در ضمن ورق آلوزینک بافت نرم تری نسبت به گالوانیزه دارد.

کاربرد ورق آلوزینک چیست؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی، لوازم خانگی، پوشش سقف، نما، ساختمان‌های صنعتی، زیرساخت‌ها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

هزینه ورق آلوزینک بیشتر است یا ورق گالوانیزه؟

ورق آلوزینک هزینه بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.