ورق طرح سفال پالرمو چیست؟

ورق طرح سفال پالرمو یک نوع ورق شیروانی است که برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و ویلاها کاربرد دارد. مواد اولیه ورق پالرمو از ورق رنگی رولی صاف است که پس از پرسکاری وارد پروسه تولید می‌شود. مهم‌ترین مزایای ورق طرح سفال پالرمو شامل وزن سبک، عدم تغییر رنگ، مقاوم در برابر آب و رطوبت، دوام و انسجام بالا، زیبایی منحصر به فرد و مقاومت در برابر زلزله است. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

ورق طرح سفال پالرمو

ورق طرح سفال پالرمو یکی از ورق‌های رنگی از نوع فولادی است که کاربرد زیادی دارد. از طرفی، ویژگی‌های ورق طرح سفال پالرمو باعث شده است که محبوبیت زیادی پیدا کند. این نوع ورق‌ها جزو ورق‌های زیرمجموعه ورق شیروانی است که برای سقف ساختمان‌های مناطق پر باران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلوه زیبا و منحصر به فرد ورق پالرمو، زمینه مناسبی برای محبوبیت این نوع ورق شیروانی است. ورق پالرمو تنوع رنگی بالایی دارد، به طوری که می‌توان آن را در بیش از ۱۵ رنگ متفاوت تهیه کرد. اگر به دنبال یک ورق شیروانی با طرح مناسب از نوع پالرمو هستید، با ما تا پایان این مقاله در مجله کارآهن همراه باشید.

ورق طرح سفال پالرمو

نحوه تولید ورق طرح سفال پالرمو

ماده اولیه ورق پالرمو شامل ورق‎های رنگی است. به طوری که ورق رنگی رولی صاف با عرض ۱۲۵۰ میلی‌متر، برای تولید ورق طرح سفال مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از اینکه ورق رنگی وارد خط تولید ورق پالرمو شد، ابتدا پرسکاری می‌شود. پرسکاری باعث کاهش عرض ورق رنگی تا ۱۲۰۰ میلی‌متر می‌‎شود.

پس از انجام پرسکاری، ورق رنگی وارد دستگاه می‌شود تا محصول نهایی ورق پالرمو را تولید کند. وقتی ورق پالرمو تولید شد، محصول را در انبار نگهداری و سپس به دست مشتریان می‌رسانند. در نظر داشته باشید که زمان نصب ورق طرح سفال پالرمو، مقداری از ابعاد این محصول در پروسه اورلب کاهش پیدا می‌کند.

مشخصات ورق طرح سفال پالرمو

مشخصات فنی ورق طرح سفال پالرمو در ابعاد زیر تولید می‌شود:

مشخصات فنی ورق طرح سفال پالرمو
نام محصولتاریخچهضخامتطولعرض
ورق طرح سفال پالرموبرگرفته از طرح‌های معماری شهر پالرمو۰.۱۶ تا ۰.۷۰ میلی‌مترتا ۱۲ متر و بیشتر۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر

مزایای ورق طرح سفال پالرمو

اصولا ورق شیروانی رنگی مزایای زیادی برای ساختمان‌ها و ویلاهای مناطق پر باران داشته باشد. یکی از ورق‌های رنگی پر مزیت، ورق طرح سفال پالرمو است. مزایای ورق رنگی طرح سفال پالرمو عبارتند از:

  •  به راحتی نصب و اجرا می‌شود.
  • وزن سبکی دارد.
  • در رنگ‌بندی مختلفی تولید می‌شود.
  • تعمیر و نگهداری آسانی دارد.
  • طول عمر و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.
  • در برابر زلزله مقاومت بالایی دارد.
  • مقاوم در برابر خمش و ضربه (نه چندان محکم) است.
  •  در انتقال گرما نقش کمتری ایفا می‌کند.
  • قیمت مقرون به صرفه ورق طرح سفال پالرمو، بر محبوبیت این نوع ورق افزوده است.

کاربرد ورق طرح سفال پالرمو

ورق رنگی طرح سفال پالرمو کاربردهای زیادی در صنایع ساختمان‌سازی دارد. به طور مثال می‌تواتن به کاربرد ورق طرح سفال پالرمو در ساختمان‌های مسکونی و حتی اداری اشاره کرد. همچنین سقف ویلاها و آلاچیق‌های مناظر شهری به ویژه پارک، محل مناسبی برای نصب ورق پالرمو است.

علاوه بر این، ورق رنگی طرح سفال پالرمو را می‌توان در کاربردهای مختلف معماری مانند روکش دیوار، دکوراسیون داخلی، مبلمان یا تاسیسات هنری مورد استفاده قرار داد.

دیگر کاربردهای ورق طرح سفال پالرمو عبارتند از:

۱- سقف سوله‌ها

۲- سقف کارخانه‌ها

۳- سقف ساختمان‌های ورزشی

۴- سقف سردر منازل مسکونی

۵- سایه‌بان کولر آبی و گازی در پشت بام ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری

۶- سایه‌بان تاسیسات برق و گاز برای جلوگیری از گرمای خورشید و نفوذ آب باران

قیمت ورق طرح سفال پالرمو

ورق طرح سفال پالرمو اغلب توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان و سایر کارگاه‌ها تولید می‌شود. این نوع ورق شیروانی به دلیل زمان‌بر بودن تولید، معمولا قیمت بالایی دارد. به طوری که زمان تولید ورق پالرمو نسبت به سایر ورق‌های رنگی شیروانی بیشتر است. بنابراین اگر قصد خرید ورق طرح سفال پالرمو را دارید، حتما به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

کلام آخر

برای تولید ورق طرح سفال پالرمو از ورق رنگی رولی صاف استفاده می‌شود. این نوع ورق دارای طرحی الهام گرفته از شهر پالرمو ایتالیا است. ورق پالرمو علاوه بر وزن سبک، مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت، ایمنی در برابر زلزله و یکپارچگی در طول زمان دارد. این نوع ورق برای سقف ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری به همراه ویلاها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.