افزایش ۱۳.۲ درصد تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴

اگرچه تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، ۱۳.۲ درصد افزایش پیدا کرد اما واردات این محصول به مقصد چین و تولید فولاد روند کاهشی داشت. تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۵۵۴.۱ میلیون تن بود، این در حالی است که واردات سنگ آهن چین در بازه گفته شده، کاهش پیدا کرد. همچنین تولید فولاد چین از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. در این گزارش به تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ می‌‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴

به گزارش کارآهن به نقل از gmk center، شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ آهن از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ با ۱۳.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۵۵۴.۱ میلیون تن رساندند.

در ماه ژوئن سال جاری، شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ معدن را با ۹.۹ درصد افزایش نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ و ۹.۲ درصد نسبت به ماه قبل به ۹۶.۶۲ میلیون تن افزایش دادند.

قیمت سنگ آهن در بیشتر ماه ژوئن با افزایش شدید از ۲۴ ژوئن تا ۴ ژوئیه روند نزولی داشت. بالاترین سطح ۱۱۵ دلار در هر تن در ۱ تا ۲ ژوئن مشاهده شد، در حالی که کمترین آن در ۲۴ ژوئن ۱۰۲ دلار در هر تن بود. روند منفی قیمت فولاد به دلیل گرما و بارندگی‌های شدید در خرداد ماه، تاثیر منفی بر قیمت سنگ آهن در طول ماه داشته است.

کاهش واردات سنگ آهن چین از ماه ژانویه تا ژوئن

واردات سنگ آهن چین در ماه گذشته به ۹۷.۶۱ میلیون تن رسید که ۴.۳ درصد نسبت به ماه می کاهش داشته است. میانگین قیمت واردات ۱۰۷.۳ دلار در هر تن (منفی ۱.۵ درصد متر در متر) بود. این رقم در ماه ژانویه تا ژوئن با ۶.۲ درصد افزایش در سال به ۶۱۱.۱۸ میلیون تن رسید.

تولید فولاد چین از ماه ژانویه تا ژوئن

در ماه ژانویه تا ژوئن، فولادسازان چینی ۵۳۰.۵۷ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت. در خرداد ماه تولید فولاد در کشور با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به اردیبهشت به ۹۱.۶۱ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود فولادسازان بود.

به گفته کارشناسان، تقاضا برای فولاد در ماه ژوئن کاهش یافت زیرا گرما و باران شدید در مناطق جنوبی فعالیت ساختمانی را محدود کرد. همچنین صادرات محصولات فولادی در ماه گذشته کاهش داشته است.

کلام آخر

در این گزارش به آمار تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ پرداختیم. چین در از ژانویه تا ژوئن توانست تولید سنگ آهن خود را ۱۳.۲ درصد افزایش دهد. همچنین در بین ژانویه تا ژوئن، واردات سنگ آهن چین کاهش چشمگیری پیدا کرد. علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد که تولید فولاد چین از ژانویه تا ژوئن، کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه می داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.