تولید جهانی فولاد در ماه آگوست منتشر شد | ایران در جایگاه دهم قرار گرفت

تولید جهانی فولاد در ماه آگوست ۲۰۲۴ به ۱۴۴.۸ میلیون تن رسید. این آمار از میان ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان اتخاذ شده است. ایران نیز با کاهش ۹.۹ درصدی تولید فولاد در ماه جولای، همچنان در جایگاه دهم برترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارد. با این حال، میزان تولید ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان در ماه آگوست چقدر بود؟ در این گزارش به میزان تولید جهانی فولاد در ماه آگوست ۲۰۲۴ به همراه مقدار تولید فولاد ایران در همین ماه می‌پردازیم. همچنین به ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان و میزان تولید آن‌ها اشاره خواهیم داشت. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۳ دقیقه

تولید جهانی فولاد در ماه آگوست چقدر بود؟

به گزارش کارآهن به نقل از انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی فولاد در ماه آگوست ۲۰۲۴ با ۶.۵ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۴.۸ میلیون تن رسید. این رقم نسبت به ماه جولای ۵.۲ درصد کاهش یافته است.

کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین در طول ماه جولای ۸.۷ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۳ و ۶.۷ درصد در مترمربع کاهش داشته و به ۷ میلیون تن رسید. از جمله اوکراین که تولید فولاد آن ۱۴.۷ درصد به صورت سالانه افزایش یافت و ۲.۶ درصد در متر مربع کاهش یافت و به ۶۹۱ هزار تن دست پیدار کرد.

در ژانویه تا آگوست سال ۲۰۲۴، تولید جهانی فولاد با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۱.۲۵ میلیارد تن رسید. در منطقه CIS + اوکراین، این رقم با ۱.۸ درصد کاهش در سال به ۵۸.۱ میلیون تن رسید. به ویژه، اوکراین تولید فولاد را ۳۰.۸ درصد در سال طی ۸ ماه افزایش داد و به ۵.۲۷ میلیون تن رساند.

اوکراین ۶.۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۳ تولید کرد که نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشت. بنابراین این کشور در رتبه بندی جهانی تولید فولاد در رتبه ۲۴ قرار گرفت که از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر بود.

۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد در ماه آگوست بر اساس گزارش ورلد استیل عبارتند از:

۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد در ماه آگوست ۲۰۲۴
نام کشورمقدار تولید (میلیون تن)درصد
چین۷۷.۹-۱۰.۴٪ سالانه
هند۱۲.۳+ ۲.۶٪
ژاپن۶.۹-۳.۹٪
آمریکا۷+۰.۷٪
روسیه۵.۸-۱۱.۵٪
کره جنوبی۵.۵-۲.۲٪
ترکیه۳.۱+۱۳.۸٪
برزیل۳+ ۷.۳٪
آلمان۲.۹+۰.۵٪
ایران۱.۴-۹.۹%

کلام آخر

تصویری از اینفوگرافی ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان

در این گزارش به میزان تولید جهانی فولاد در ماه آگوست پرداختیم. میزان تولید فولاد جهانی در ماه آگوست به ۱۴۴.۸ میلیون تن رسید که چین با تولید ۷۷.۹ میلیون تن یعنی نیمی از تولید جهانی، در جایگاه نخست برترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارد. ایران نیز با حفظ جایگاه خود یعنی دهم، حدود ۱.۴ میلیون تن فولاد در ماه‌های بین ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور تولید کرد.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.