تولید جهانی فولاد خام ۳.۷ درصد افزایش یافت

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی فولاد خام در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ به ۱۴۸.۸ میلیون تن رسید که نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳، ۳.۷ درصد رشد داشته است. آمار تولید جهانی فولاد خام نشان می‌دهد که چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، برزیل و ایران، جایگاه اول تا دهم تولید فولاد جهانی (در ماه فوریه ۲۰۲۴) را در اختیار دارند. در این گزارش به آمار تولید جهانی فولاد خام در فوریه ۲۰۲۴ و تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ می‌‍پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

تولید جهانی فولاد خام در ماه فوریه ۲۰۲۴

تولید جهانی فولاد خام در فوریه ۲۰۲۴ با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۸.۸ میلیون تن رسید. این رقم نسبت به ژانویه ۰.۵ درصد افزایش داشته است. این را رتبه‌بندی جهانی ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد توسط انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد.

کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین در طول ماه نسبت به فوریه ۲۰۲۳، ۲.۵ درصد و ۶.۹ درصد متر در متر کاهش یافت و به ۶.۷ میلیون تن رسید. از جمله تولید فولاد اوکراین که ۲۵.۵ درصد در سال افزایش و ۲.۲ درصد متر در متر کاهش و به ۵۳۲ هزار تن دست یافت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴

تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۳

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد جهانی ۰.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین نسبت به سال قبل ۴.۵ درصد افزایش و به ۸۸.۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ دست یافت.

اوکراین ۶.۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۳ تولید کرد که نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشت. بنابراین این کشور در رتبه‌بندی تولید جهانی فولاد خام در رتبه ۲۴ قرار گرفت که از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر بود. این آمار در حالی رخ می‌دهد که کشور اوکراین به صورت رسمی درگیر جنگ با کشور روسیه است.

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان

۱۰ کشور بزرگ تولیدکنندگان فولاد در ماه فوریه بر اساس گزارش world steel عبارتند از:

جدول بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان
رتبهنام کشورمیزان تولید فولاد
(میلیون تن)
رشد سالانه
۱چین۸۱.۲+ ۳.۵ درصد
۲هند۱۱.۸+ ۱۱.۴ درصد
۳ژاپن۷+ ۱.۱ درصد
۴ایالات متحده آمریکا۶.۵– ۱.۲ درصد
۵روسیه۵.۷– ۴.۴ درصد
۶کره جنوبی۵.۱– ۱.۵ درصد
۷ترکیه۳.۱+ ۴۶.۶ درصد
۸آلمان۳.۱+ ۴.۴ درصد
۹برزیل۲.۸+ ۱۳.۱ درصد
۱۰ایران۲.۲+ ۱۴.۳ درصد

در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴، تولید جهانی فولاد خام نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با ۳ درصد افزایش به ۳۰۶.۹ میلیون تن رسید. در منطقه CIS + اوکراین، این رقم با ۰.۷ درصد کاهش در سال به ۱۳.۷ میلیون تن رسید. به ویژه اوکراین تولید فولاد را ۵۲ درصد در سال طی ۲ ماه افزایش داد و به ۱.۰۸ میلیون تن رساند.

بیشتر بخوانید: استعلام قیمت آهن آلات در کارآهن

تولید جهانی فولاد خام

کلام آخر

در این مقاله به آمار تولید جهانی فولاد خام در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ پرداختیم. در ماه فوریه امسال، تولید جهانی فولاد خام به ۱۴۸.۸ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۳.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. بخش عمده تولید جهانی فولاد در فوریه ۲۰۲۴ به کشورهای چین، هند و ژاپن تعلق دارد. با این حال، کشور چین نزدیک به ۸۱.۲ میلیون تن فولاد در ماه فوریه تولید کرد.

سوالات متداول

کدام کشور بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است؟

چین رتبه نخست بیشترین تولید جهانی فولاد خام را در اختیار دارد.

ایران در ماه فوریه ۲۰۲۴، چه مقدار فولاد تولید کرده است؟

کشور ایران با تولید ۲.۲ میلیون تن فولاد در سال فوریه ۲۰۲۴، در جایگاه دهم قرار دارد.

تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۳ چقدر بود؟

میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸۵ میلیارد تن بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.