افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین

گزارش‌ها نشان می‌‎دهد که درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۳، ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. به طور مثال می‌توان به آمار انتشار دی اکسید گوگرد در هر تن فولاد، دود و گرد و غبار و اکسید نیتروژن اشاره کرد. با این حال، چین قصد دارد تا میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. در این گزارش به آمار انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین

به گزارش کارآهن، انتشار دی اکسید گوگرد در هر تن فولاد ۰.۱۹ کیلوگرم در تن، دود و گرد و غبار حدود ۰.۲۰ کیلوگرم در تن، اکسید نیتروژن حدود ۰.۳۵ کیلوگرم در تن بود. مجموع انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت فولاد چین در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۱۳ درصد افزایش یافته است. این گزارش بر اساس داده‌های رسمی انجمن فولاد چین (CISA) منتشر می‌شود

انتشار دی اکسید گوگرد در هر تن فولاد ۰.۱۹ کیلوگرم در تن (۱۲.۶- درصد سالانه)، دود و گرد و غبار – ۰.۲۰ کیلوگرم در تن (-۹.۷ درصد سال در سال)، اکسید نیتروژن – ۰.۳۵ کیلوگرم در تن (۹.۱–) % y/y). انتشار دی اکسید گوگرد و ذرات معلق به ترتیب ۷.۳ درصد و ۷.۱ درصد کاهش یافت.

حجم کل آب مصرفی شرکت‎های فولادی در ژانویه تا فوریه با ۴ درصد افزایش در سال به ۱۵.۰۶ میلیارد متر مکعب رسید. به طور خاص، مصرف آب جدید ۰.۷ درصد سال/سال کاهش یافت؛ در حالی که استفاده مجدد ۴.۱ درصد سال/سال افزایش داشته است. نرخ استفاده مجدد از آب به ۹۸.۴ درصد رسید و ۰.۰۸ppt سالانه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: افزایش سنگ آهن چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین

آمار تولید فولاد چین در ژانویه تا فوریه

فولادسازان چینی در ژانویه تا فوریه ۱۳.۷ میلیون تن سرباره فولاد تولید کردند که نسبت به سال قبل ۱.۵ درصد رشد داشت. تولید سرباره کوره بلند با ۱.۷ درصد افزایش در سال به ۳۵.۹۹ میلیون تن رسید. میزان استفاده از سرباره فولادسازی ۹۸.۷ درصد (+۰.۴۵ درصد سالانه) و سرباره کوره بلند ۹۷.۹ درصد (-۰.۱۸ درصد سالانه) بود.

تولید گاز کوره بلند ۱۴۷.۸۱ میلیارد متر مکعب، ۰.۰۶ درصد افزایش در سال، تولید گاز BOF به ۱۳.۴۹۹ میلیارد متر مکعب (+ ۱۰.۱ درصد سال در سال) و تولید گاز کوره کک به ۹.۰۲ میلیارد متر مکعب (۷.۹ +) رسید. نرخ استفاده از گاز کوره بلند ۹۸.۹ درصد، ۰.۴ درصد افزایش نسبت به ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، نرخ بهره برداری از گاز BOF 98 درصد (-۰.۱۵ درصد در سال) و نرخ استفاده از گاز کوره کک ۹۸.۷ درصد (۰.۳۲+) بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین تولید فولاد را در سال ۲۰۲۳ با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۰۱۹ میلیارد تن رساند. بنابراین روند نزولی در صنعت فولاد کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است.

سال گذشته، مقامات چینی محدودیت‌هایی برای تولید فولاد در راستای جاه‌طلبی‌ها برای کاهش انتشار CO2 اعمال نکردند که به افزایش حجم ذوب و درآمد فولادسازان محلی کمک کرد. در عین حال، در سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۲، روند نزولی در صنعت با محدودیت های مناسب حمایت شد. بنابراین، برای سال ۲۰۲۳ انتشار ۷.۸ درصد سالانه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱.۶ درصدی تولید فولاد چین در ابتدای سال ۲۰۲۴

کلام آخر

در این گزارش به آمار انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین پرداختیم. آمارها نشان می‌دهد که میزان تولید یا انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین طی سال ۲۰۲۴، نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال مدیران صنعت فولاد چین قصد دارند تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.