افزایش سنگ آهن چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

شرکت‌های معدنی در چین همچنان رکورد می‌زنند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که میزان تولید سنگ آهن چین طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، ۱۵.۳ درصد رشد داشته است. این در حالی است که قیمت سنگ آهن چین روند نزولی به خود می‌بیند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش تولید و پر شدن منابع سنگ آهن در بازار چین، علت اصلی کاهش تقاضا و به تبع آن کاهش قیمت این محصول شده است. در این گزارش به آمار تولید سنگ آهن چین طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ و قیمت آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش سنگ آهن چین در ابتدای سال ۲۰۲۴

بر اساس گزارش  SteelOrbis، شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ آهن را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۱۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۲۸۴.۱ میلیون تن رساندند. همچنین در مارس ۲۰۲۴، شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ معدن را ۱۴.۵ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۳ افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱.۶ درصدی تولید فولاد چین در ابتدای سال ۲۰۲۴

سنگ آهن چین

کاهش قیمت سنگ آهن چین در ماه مارس

اگرچه پس از تعطیلات اخیر چین در بحبوحه روحیه بهبودیافته و قیمت‌های آتی بالاتر کالاها، روند صعودی وجود داشت، با این حال قیمت سنگ آهن چین در ماه مارس کاهش یافت. به نظر می‌رسد تقاضای فولاد آنطور که انتظار می‌رفت قوی نبود و منجر به کاهش مصرف سنگ آهن شد. افزایش تولید سنگ معدن در بازار داخلی چین نیز تأثیر منفی بر قیمت کالاها در ماه مارس داشت.

آمار واردات سنگ آهن چین

همانطور که پیشتر مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، واردات سنگ آهن توسط فولادسازان چینی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۵.۵ درصد افزایش در سال به ۳۱۰.۱۳ میلیون تن رسید. در ماه مارس، واردات با ۰.۵ درصد افزایش در سال به ۱۰۰.۷۲ میلیون تن رسید.

این رقم در میان افزایش تقاضا در میان فولادسازان پس از فصل تعطیلات افزایش یافت. علاوه بر این، بازار در ماه مارس افزایش تولید را پیش‌بینی کرده بود، اما تقاضا بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بود که در کنار واردات بالا، باعث افزایش ذخایر در بنادر و کاهش قیمت مواد اولیه شد.

در ماه مارس، ذخایر سنگ آهن در بنادر اصلی چین با ۵.۳ درصد افزایش به ۱۴۲.۱ میلیون تن رسید که بالاترین سطح از پایان فوریه ۲۰۲۳ است، در حالی که قیمت سنگ آهن بیش از ۱۳ درصد کاهش یافت. انتظار می رود واردات در ماه آوریل بیشتر رشد کند.

کلام آخر

در این گزارش به افزایش سنگ آهن چین در کنار کاهش قیمت این محصول پرداختیم. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی   SteelOrbis، شرکت‌های معدنی چینی، تولید سنگ آهن را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ افزایش دادند. این در حالی است که قیمت سنگ آهن چین، روند نزولی به خود دید. همچنین باید اشاره کرد که واردات سنگ آهن چین طی سه ماهه اول سال جدید میلادی، روند صعودی داشت. با این حال باید منتظر ماند که بازار سنگ آهن چین طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به سمت و سویی خواهد رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.