تولید بزرگترین تولیدکننده فولاد هند افزایش می‌یابد

خبرهای جدید حکایت از این دارد که بزرگترین تولیدکننده فولاد هند ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد. تاتا استیل به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد هندوستان، قصد دارد تا ظرفیت فولاد در اودیشا (یکی از کارخانجات زیر مجموعه) را بالا ببرد. همچنین در این خبر اعلام شده که بزرگترین کوره بلند در هند توسط تاتا استیل راه‌اندازی شده است. در این گزارش به خبر افزایش ظرفیت تولید بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد هند یعنی تاتا استیل و راه‌‎اندازی بزرگترین کوره بلند هندوستان می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۲ دقیقه

افزایش ظرفیت بزرگترین تولیدکننده فولاد هند

به گزارش کارآهن به نقل از وب سایت رسمی شرکت تاتا استیل، بزرگترین تولیدکننده فولاد هندی اعلام کرد که بزرگترین کوره بلند را در این کشور راه اندازی کرده است. فولادساز هندی (تاتا استیل) اعلام کرد که بزرگترین کوره بلند کشور را در کالینگانگار (اودیشا) به عنوان بخشی از فاز دوم توسعه خود راه‌اندازی کرده است.

تاتا استیل در مجموع ۲۷ میلیون روپیه (۳.۲۳ میلیارد دلار) در مرحله دوم توسعه در اودیشا سرمایه‌گذاری کرده است که ظرفیت کل کارخانه فولاد را از ۳ میلیون تن فولاد در سال به ۸ میلیون تن در سال افزایش می‌دهد.

کوره بلند جدید ظرفیت کلی تولید کارخانه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و به تاتا استیل می‌تواند نیازهای رو به رشد صنایع مختلف از جمله خودروسازی، زیرساخت‌ها، نیرو، کشتی‌سازی و دفاعی را برآورده کند. همچنین مزایایی را در صنایع خاص مانند نفت و گاز ایجاد خواهد کرد.

واحد جدید ۵۸۷۰ متر مکعبی مجهز به تجهیزات پیشرفته برای عمر طولانی و طراحی سازگار با محیط زیست برای بهینه سازی فرآیند فولادسازی است. به طور خاص، این کوره بلند اولین کوره بلند در هند خواهد بود که چهار کوره بالا سوز دارد.

برای اولین بار، تاتا استیل یک واحد تمیز کردن گاز خشک را برای به حداکثر رساندن بازیابی انرژی از گاز خارج شده نصب کرده است. علاوه بر این، برای اولین بار از سیستم خنک‌کننده تبخیری در کوره بلند هندی استفاده خواهد شد که فضای اشغال شده را بهینه کرده و مصرف آب و برق خاص را تا حدود ۲۰ درصد نسبت به طرح های سنتی کاهش می‌دهد.

کلام آخر

در این گزارش به خبر افزایش ظرفیت بزرگترین تولیدکننده فولاد هند به سالانه ۸ میلیون تن و راه‌اندازی بزرگترین کوره بلند در هندوستان پرداختیم. لازم به یادآوری است که تاتا استیل در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ (سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵) نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد تلفیقی خود را ۱۲.۶ درصد افزایش داد و به ۷.۹۶ میلیون تن رساند.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.